Opstap problemen......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Opstap problemen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:00

Ik wist niet zeker waar het moest, maar ik denk ik plaats het maar even hier.

Vandaag ging ik oscar rijden.. Nog elke keer an tevoren longeer ik hem nog even. Dit omdat hij gewoon veel groter is dan mij en ik gewoon eerst wil zien hoe fris hij is...

Vandaag ging dat niet zo goed.. hij ging lopen staken op rechts en dan vooral als ik hem in de galop wilde hebben. Ik ben zo'n half uur tot drie kwartier met hem bezig geweest... waarna hij het eindeljk een keer braaf had gedaan en bij mezelf dacht nu moeten we stoppen met longeren. Toch wilde ik er ook nog even op.

Oscar was behoorlijk bezweet, eigenlijk was hij vooral onder het zadel zeik nat... Ik dacht bij mezelf dan ga ik er nog een kwartiertje op of zo.. en dan nog vooral stappen en een beetje draven...

Oscar is al 14 centimeter groter dan mij. Ik 1.62 hij 1.76. Ik kan niet anders bij hem dan op de normale manier opstappen. Het vergt wat oefening maar het gaat tegenwoordig best soepel... Via een hek kan niet. daar durft oscar niet bij in de buurt te komen... (heeft altijd in weilanden met stroom draat gestaan) en een krukje heb ik weinig aan, ik ben in mijn uppie en moet het hek achter mij dichtdoen.. ik kan dus pas in debk opstappen... als ik het via een krukje doe, dan kan ik het krukje niet meer wegzetten Verward en dan staat er zo'n dng in mijn bak...

NU MIJN PROBLEEM!

ik alles goed gedaan cap op! 1... 2.. 3.. ZAKT HET ZADEL AF!!! oscar was onder het zadel zo nat dat het zadel er gewoon vanaf gleed....

ok wat nu???

Wat zouden jullie hebben gedaan....

Nogmaals proberen?
Iemand roepen? (wat zou betekenen dat ik de bak uitmoest terug naar stal (60 meter lopen) waardoor oscar zou denken dat hij klaar zou zijn, en dat hij dan TOCH NOG even moet lopen...
Stoppen (het is wel goed geweest)

Ik heb het eerste gedaan... 5 maal heb ik erover gedaan... Misschien wat zielig... Ik vond gewoon dat we toch ook eventjes moeten rijden... uiteindliejk heb ik HEEL SNEL gedaan, en het ging precies goed.... daarna ging het ontzettend goed! hij liep super! en we hebben nog lekker 20 minutjes kunnen oefenen! waarna ik hem lekker droog gestapt heb...

maar nu dus mijn vraag.. wat zouden jullie doen?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:04

Je kan ook een hek openen vanaf het paard hoor, maar goed. Je moet zelf maar zien wat jij het best vind toch?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:13

nou als het paard 1.76 in het hek hoogstens een meter hoog, nee dat lukt me nooit.. bovendien moet van de eigenaar het lint (van de electriciteits draad) ook dicht ( NEE ER STAAT DAN GEEN STROOM OP) en dat krijg ik vanaf de grond al amper voor elkaar, laat staan vanaf het paard! En al helemaal niet een paard dat niet bij dat lint in de buurt wil komen... in ieder geval niet dicht genoeg dat ik erbij kan.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:31

Lijkt mij wel heel vreemd als je zadel afglijdt omdat het paard te bezweet is, dan is er toch iets niet goed aan het zadel denk ik..
Ik heb wel vaker helemaal doorweekte paarden gezien/gereden en daar gleden ook de zadels niet af..
Ligt er geen shabrakje onder ofzo dan, dat zou toch zweet op moeten nemen (niet allemaal natuurlijk..) en ervoor moeten zorgen dat het niet kan glijden..
Eigenlijk nog een logischer idee, had je wel goed aangesingeld?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:15

Als je goed hebt aangesingeld hoort het zadel niet naar beneden te glijden. Misschien kun je iemand vragen om even het zadel tegen te houden als jij op stapt.

Ook bekend als Kim20!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 11:40

er was niemand in de buurt.. de singel kon toch echt niet meer strakker! zo zit hij altijd en dat gaat nooit fout.. ik had er een dik wollen shabrak onder liggen... en ik zweer het je hij gleed toch echt af door het zweet. Normaal zit hij precies hetzelfde en glijd hij nooit af!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:42

Ik zou dnek ik gewoon een krukje in de hoek of in het midden zetten en zo opstijgen, je hebt toch niet zoveel last van zo'n krukje?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:08

Annetje schreef:
Ik zou dnek ik gewoon een krukje in de hoek of in het midden zetten en zo opstijgen, je hebt toch niet zoveel last van zo'n krukje?


Idd, zelf zette ik het dan iets achter X, maar net niet op de AC lijn Haha! . Kan je je meeste figuren toch nog vrij "netjes" rijden zonder teveel uit te wijken, en anders even opzij gaan.
In de hoek vond ik het altijd wel in de weg staan.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 20:39

ja maar goed, als hij niet bezweet is kom ik er zo op! dan ga ik niet elke keer een krukje meesjouwen.. ik bedoel.. wie voorspelt nou dat dat beest gaat klieren in de rechtergalop waardoor ik een half uur langer dan gepland bezig ben Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:00

Hiet is toch zoietzo handiger en fijner voor het paard (vanwege hetverschil) om via een opstapje er op te komen? Of ben je het daar niet mee eens?
(heb je nog nieuwe foto's trouwens?)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 07:29

In het begin zou ik zeggen ja, maar nu zit ik er binnen 2 tellen op, gaat best snel na een beetje oefening... Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzinnig om dan met een krukje te gaan shouwen wat mij in de bak alleen maar in de weg zit. Ik bedoel, 2 seconde op een dag is toch niet zo erg?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:15

krukje in de bak zetten

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:53

Ik heb het ook heel vaak Bloos Bij Rival is dat nog niet zo'n probleem, die is maar 1.52 ofzo, Ofir is een stuk minder... Die is 1.60 of hoger en dat is dus een ramp. Mijn probleem is idd of het zadel zakt weg, of ik kom er gewoonweg niet op! Als het zadel wegzakt vraag ik meestal mn moeder of iemand anders om even de beugelriem aan de andere kant vast te houden. Als ik in mn eentje ben; singel zo strak mogelijk (gaat als ik er opzit ook weer wat losser) en heel snel opstappen. Bij ofir heb ik vaak echt hulp nodig, die is gewoon hoog. Het wordt wat beter naarmate ik vaker op hem rij, maar toch... zo'n schuivende singel is een ramp, en helemaal als je paard niet stilstaat

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:37

Ik zou gewoon zonder zadel gaan, dan heb je dit probleem helemaal neit!

tssss

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:50

Je ging door tot het paard braaf was, op zich prima. Maar je had die braafheid beter kunnen accepteren en hem lekker op kunnen zetten. De volgende keer als het wel goed ging had je er dan wel weer op kunnen stappen Lachen
Had je minder problemen gehad Lachen
En je krukje zou ik idd gewoon in de bak laten staan. Hou wel in de gaten dat je hem goed aansingelt, anders krijg je dit probleem misschien een keer als je flink hebt gereden Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:19

Belsje"]
[quote="Annetje schreef:
Ik zou dnek ik gewoon een krukje in de hoek of in het midden zetten en zo opstijgen, je hebt toch niet zoveel last van zo'n krukje?


Idd, zelf zette ik het dan iets achter X, maar net niet op de AC lijn Haha! . Kan je je meeste figuren toch nog vrij "netjes" rijden zonder teveel uit te wijken, en anders even opzij gaan.
In de hoek vond ik het altijd wel in de weg staan.
[/quote]

haha niet zeuren vandaag bij Jenneke stond er een auto in de bak Verward
en die stond helemaaaaal niet in de weg

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:27

Lenn"]
[quote="Belsje"][quote="Annetje schreef:
Ik zou dnek ik gewoon een krukje in de hoek of in het midden zetten en zo opstijgen, je hebt toch niet zoveel last van zo'n krukje?


Idd, zelf zette ik het dan iets achter X, maar net niet op de AC lijn Haha! . Kan je je meeste figuren toch nog vrij "netjes" rijden zonder teveel uit te wijken, en anders even opzij gaan.
In de hoek vond ik het altijd wel in de weg staan.
[/quote]

haha niet zeuren vandaag bij Jenneke stond er een auto in de bak Verward
en die stond helemaaaaal niet in de weg
[/quote]

Maar een auto zie je, die krukjes staan meestal enkel in de weg omdat ze te klein zijn en dan zet je ze best wel op een strategisch plaatsje Cool

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:38

ach, een krukje kun je ook gebruiken om een kleine volte omheen te rijden ??


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:45

Ja inderdaad, als je daarnaar blijft kijken kun je een perfect ronde volte maken Haha!

Citaat:
Maar een auto zie je, die krukjes staan meestal enkel in de weg omdat ze te klein zijn en dan zet je ze best wel op een strategisch plaatsje

Jaja twas ook maar een grapje Bloos K moest bij Jenneke eerst ook met krukje opstappen omdat ze anders heel bang werd en ging liggen Verward maar dat heb ik na een paar keer ook maar afgeschaft want k vond het ook maar irritant zon krukje Haha! Gelukkig deed ze overigens niks haha.. nee khad wel paar keer geoefend om na het afstappen weer op te stappen... nja ik dwaal af!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:03

The_man schreef:
Ik zou gewoon zonder zadel gaan, dan heb je dit probleem helemaal neit!


Oja, goed idee. Iemand een polsstok voor Shiloh te leen?

Kan je niet opstijgen aan de bakrand ofzo? Dat lijkt mij het meest handig.
Als die mogelijkheid er niet was, zou ik een krukje pakken.

זכור

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:56

Ja jeetje, zonder zadel kom ik er al HELEMAAL niet meer op Tong uitsteken Knipoog

Bakrand durft hij niet bij in de buurt te komen want daar zit een lijn boven waar normaal gesproken stroom op staat. Maar ik ga dus niet elke keer met een krukje shouwen omdat dit dus eigenlijk vrijwel nooit voorkomt, normaal stap ik zonder problemen op....

maar het probleem is eigenlijk helemaal weg, want ik longeer niet meer van te voren. Ik stap er nu gewoon meteen op...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers