Ojee wat moet ik nu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Ojee wat moet ik nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:20

Hoi allemaal,

ik was al lid van dit forum onder de naam kublaika maar ben te lang niet geweest, dus moet weer opnieuw.

Ik beloof nu heilig om wat vaker te komen,
ik heb ook genoeg om over te kletsen.

Maar eerst dit want ik weet niet wat ik er mee moet, ik heb sinds een tijdje een bijrijdster voor mijn arabiertje eigenlijk rijd ze er een dag in de week op in een les en op zondag is ze er mee aan het tutten.

Het is een vriendin van een vriendin van mij en een hele lieve meid en gek op paarden, maar nu het volgende.

Ik kwam er dus achter dat ze op de manege aan andere verteld dat het ook haar paard is.
En ze wil een zadel voor der gaan kopen omdat die dan lekkerder zit.
Ook als ik even aan het rijden ben krijg ik zo een opmerking naar mijn hoofd van Ga van Mijn paard af of Geef Mijn paard terug.

Jullie begrijpen mischien dat ik dit dus echt niet leuk vind.
Wat zouden jullie doen?

ik weet het even niet meer
groetjes olga



Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:28

Ik zou naar de eigenaar gaan, en het verhaal vertellen. Overigens... Ze
zeggen dan wel simpel dat ze een zadel willen kopen, maar dat kost ook
erg veel geld, en niet iedere zadel past op elk willekeurige pony!!

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 20:31

Relliej schreef:
Ik zou naar de eigenaar gaan, en het verhaal vertellen. Overigens... Ze
zeggen dan wel simpel dat ze een zadel willen kopen, maar dat kost ook
erg veel geld, en niet iedere zadel past op elk willekeurige pony!!


Mischien was het niet helemaal duidelijk, maar ik ben zelf de eigenaar!!! *LOL*

en van dat zadel ik zei al tegen haar zou je dat nou wel doen, want als je er nu een koopt voor haar en je rijd haar straks niet meer wat ga je er dan mee doen?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:32

Als zij dat soort dingen tegen je zegt als je op je eigen paard rijdt kan ze oprotten. Je doet haar een plezier door haar erop te laten rijden en dan gaat ze hem zeker opeens toeëigenen, als dat bij mij was geweest had ze meteen kunnen vertrekken.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:35

JIJ BENT DE EIGENAAR EN JIJ MOET VAN JE EIGEN PAARD AFROTTEN?! Wat een klere lijer is dat kind zeg!! Bloos!
Ik zou der 'ontslaan'. Ze krijgt les op je pony, en het is gelijk HAAR pony. Wat erg is dit zeg!! Bloos! Bloos! Bloos!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:42

Ik ben het met Relliej eens, het is gewoon brutaal! Belachelijk, het is jouw paard! Ik zou haar niet meer laten rijden. En van dat zadel lijkt me ook niet echt een goed idee, als het niet past krijg je er problemen mee!

:brr:

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:52

Ik zou het ook niet toestaan.
Dat zijn geen leuke geintjes.
En ik zou ook niet willen dat mijn bijrijdster een zadel koopt voor mijn paard.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:08

Dit dacht ik dus ook allemaal Verdrietig

Maar ik ben weer zo een muts die niet weet hoe ze het moet zeggen.
ik vind het gewoon moeilijk, omdat het al met al geen slechte meid is ofzo.

dus vind het heel moeilijk, maar het ia MIJN paard en absoluut niet de hare.

maar hoe ga ik het nu zeggen tegen haar, ik vind het namelijk wel fijn om een bijrijder te hebben omdat ik dan toch een beetje vrij heb 1 of twee keer in de week,
maar volgens mij zijn er ook normale bijrijdsters die niet zo doen toch?

nouja ik ik moet het ook tegen der zeggen want ook al zegt ze het mischien als grapje ik vind het absoluut niet leuk als ze zoiets zegt.

Boos!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:13

Ja gewoon wat van zeggen ik vind het ook niet normaal.
Er zijn zat andere bijrijdsters die niet zo doen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:16

ik zou het erover hebben met de bijrijdster dat het ff duidelijk is dat het jou apaard is en niet de hare ze mag erop rijden maar als ze bezitteirg gaat doen kun je beter een andere nemen die je paardje rijd en je pard ziet als bijrijdpaard en niet als eigenpaard

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:17

Heey,
het is natuurlijk voor dat meisje heel moeilijk om te accepteren dat het niet haar paard is. Maar jij bent de baas, en ze rijd.teut er maar 2x per week mee en jij doet de rest. Ikzelf heb 2 jaar een paard gedaan nu nog steeds en opeens rijden er anderen op en wordt ze verkocht, maar het is en blijft jou paard. Ik zal haar duidelijk gaan toespreken, van ik vind je een aardig kind en daarom mag je op MIJN paard rijden en verzorgen. Het is niet leuk dat je haar toeeigend want ik probeer je een plezier te doen door jou haar te laten verzorgen. Je mag blij zijn dat je zoown mooi paard mag doen en als je het niet met me eens bent, dan kun je erover praten op een normale manier en anders moet je maar een ander paardje zoeken die je wel mag toeeigenen zonder een cent te betalen.
Zoow.. bar heeft gesproken. Mij hebben ze ook wel eens een keer driftig toegesproken, dat ik niet ste zeggen had als er een ander op mijn paard zat, omdat ze niet van mij is, maar het werkt wel. Je staat erboven, laat je paard niet afnemen door haar hoor.
Groetjes Bar

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:54

ik zeg ook altijd automatisch dat plagom mijn paardje is. Maar bij mij is dat uit luiheid, en geen zin om uit te leggen dat het een verzorgpaard is.
Maar daarbij moet ik ook zeggen iedereen weet dat ik op een arabieren stoeterij rij, en iedereen dus ook weet dat het paardje van Giesbers is. Ik rij daar dan ook een heleboel paarden, maar plagom is MIJN speciale.
Hiermee wil ik zeggen dat ik ook te pas en te onpas het woord MIJN paardje laat slingeren zonder dat ik er echt bij stil sta.
Maargoed ik weet dus ook niet hoe serieus zij het aan de andere mensen op de manege heeft gezegd.

Het kan dus ook zo zijn dat andere mensen het anders hebben opgevat dan zei werkelijk bedoelde.

Maar als zij een zadeltje wil kopen moet ze dat doen, maar keur hem wel goed want hij komt op jou paardje te liggen dan!
Maar eerlijk ik vind het ook gewoon fijner om me eigen spullen te hebben zoals zadel en hoofdstel ect. (ben ook nog hevig opzoek Haha! )

maar dat over het oprotten, dat gaat er bij mij niet in!, daar moet je echt wat van zeggen, bovendien heb jij waarschijnlijk weinig te verliezen, er zijn genoeg meiden die dat leuke arabiertje van jou willen rijden!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:08

je kan toch gewoon zeggen dat je het niet leuk vind als zij dit soort dingen zegt?

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:03

Ik zou gewoon even haar apart nemen en zeggen dat je heb gehoort dat ze aan iedereen loopt te vertellen dat het haar paardje is en dat je daar dus niet van gedient ben. Dat je er ook niet mee acoord ga dat ze een zadel voor jouw paardje koopt omdat hij een zadel heeft en ans het haar niet bevalt zij naar een ander verzorgpaardje kan uitkijken omdat JIJ nog altijd diegene bent die beslist over je EIGEN paard.
Dat die opmerkingen je niet bevallen als er wordt gezegd dat je van haar paard af moet gaan.
Als ze die opmerking plaats kan je wel zeggen dat ze dan maar het eigendomsbewijs moet overleggen en dat jullie dan verder praten.
Ik zou daarin gewoon lomp zijn.
Ik zei uit gemakzucht ook altijd mijn bollie.... maar iedereen wist dat er niets van mij bij was.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 11:05

jullie hebben ook gelijk ik ga donderdag, naar de manege en ik neem haar apart, ik denk dat het explosief wordt omdat we allebei koppig zijn, dus dat wordt denk ik zoeken naar een nieuwe bijrijdster.

maar goed dat lukt vast wel.

allemaal bedankt kusjes olga

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:07

Hoi Oliie Haha!

Zoals ik zonet al tegen je zei:
Zeg er wat van!!!! Want dit is niet goed...

Als je er iets van gezegd hebt en het gaat zo door, dan kan ze oprotten natuurlijk...Het is jouw paardje en je moet je niet laten wegjagen.
Je kunt ook gerust zeggen dat je niet wilt hebben dat ze een zadel koopt, je hebt er toch al meerdere?
Zo wil ze volgens mij laten zien dat het een beetje haar paard is, wat dus niet zo is...

Stel wat regels op en als ze zich er niet aan houdt kan ze d'r koffers pakken! Zo simpel is het, jij hebt het voor het zeggen! OK dan!

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:11

Nou ik ook dan maar ff.

Ik weet dat het moeilijk is om een nieuwe bijrijster te vinden. Maar ik zal (zo als je zelf ook al zij) haar apart nemen en haar duidelijk maken. Dat het JOU PAARD is. En dat ze blij mag wezen dat gratis op Kubje mag rijden. Want vaak vragen ze er geld voor.

Dit kan gewoon niet. Gewoon zeg meisie ik vindt alles leuk en aardig. Maar Kub heeft geen nieuwe zadel nodig en vooral het aller belangrijkste Kub is van mij en zal altijd van mij blijven. Dus dat soort geintjes tollereer ik niet.

Veel succes.
(je weet wat ik zei he anders kom ik ff met haar praten) Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:12

Dat moet je echt niet pikken. Het is toch JOUW paard? Dan bepaal JIJ hoe en wat ermee gebeurt, niet zij....

En als je een grote mond van haar krijgt: Spulletjes inleveren (als ze die van jou heeft, sleutels ofzo) en opzouten!!!! Boos!

Toos paardloos

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:20

Ik zou eens met haar praten waarom ze zo doet, is niet normaal als ze zulke dingen zegt. Komen jullie er samen niet uit kan je haar altijd nog "ontslaan" toch.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:41

het is jouw paard en als zij zoiets verteld, zou ik haar echt niet meer als bijrijdster willen. dan zou ik zelf wel gaan op de dagen dat zij eris, oof een andere zoeken, dit is toch helemaal niks!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:45

Niet pikken lijkt wel een pennymeisje wat een huppel.....
ik zou gelijk iemand anders zoeken, gelukkig is de verzorgster van mijn paard heel normaal en weet ze echt wel dat het mijn paard is.

hoe oud is dit meisje ? daar ligt het waarschijnlijk ook aan!!

maar je moet ook oppassen met verhaaltjes he, misschien is het helemaal
niet waar dat ze dit soort dingen zegt, of zegt ze dit in je gezicht?

als ze dit dus in je gezicht zegt had ze allang weg moeten wezen bij mij!

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 11:49

ze heeft dit niet tegen mij gezegd maar tegen iemand die ik al heel lang ken/

En het hele trieste is dus dat ze 20 jaar is Verdrietig

zou je toch denken dat ze dan wel beter moeten weten he

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:59

Jezus idd als ze al 20 is moet ze beter weten.

Je weet zeker dat he geen stoken? ik zou haar ermee confronteren
maar ik merk dus dat je dat niet helemaal durft!!
vervelend zou alles opschrijven wat je wilt zeggen en dan naar haar toe gaan hoor, geen ordinaire scheldpartij van maken maar even laten zien waar ze staat want als het waar is allemaal heeft ze een tik vd molen gehad.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:07

Dat van die opmerkingen als jij aan het rijden bent, vind ik echt te ver gaan. Wie denkt ze wel dat ze is (ja in haar eigen koppie mede-eigenaresse waarschijnlijk). Ik zou maar eens goed met haar gaan praten.

Mijn verzorgster zegt ook wel dat Lars haar paardje is, maar dan meer omdat ik het ook zeg....
Soms dan merk je gewoon dat mensen zich gigantisch met haar en Lars gaan bemoeien zodra ze weten dat ze zijn verzorgster is. Haar uitleggen wat ze beter kan doen etc..... ze hebben iets meer respect voor je als je zegt dat het je eigen paard is... ach ja dat paardenvolk Knipoog

Jouw verzorgster zal het waarschijnlijk zeggen om er een soort bij te horen. Vraag haar eens waarom ze zegt dat het haar paardje is...misschien is het haar wel in haar bolletje geschoten

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:02

Ik zou ook idd met der gaan praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout en 103 bezoekers