keuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 14:57

hai allemaal,

Ik wil mijn paard laten keuren voor de verzekering.Wie kan mij vertellen waar paarden of worden afgekeurd en wat ze (eventueel) door de vingers zien?En wat ze allemaal gaan doen.

groetjes
jenna

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:59

Informeer bij verzekeringsmaatschappijen zoals de Friesche, AMEV, Hippo etc..
De Friesche schijnt het makkelijkste te zijn en Amev schijnt nogal streng te zijn. succes.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:05

Volgens mij kijken ze niks door de vingers...dwz hij moet gewoon in ieder geval klinisch goed zijn en boven een bepaald bedrag ront. goed.


Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:06

Ik heb mijn verzekering lopen via Amev. Het valt wel mee met streng.
Ik heb alleen het keuringsrapport op hoeven sturen, met een positief koopadvies (of ze goedgekeurd was) van de dierenarst.
Maar je kunt gewoon een aantal verzekeringen bellen, en info vragen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:17

Ik heb het over een allrisk verzekering waarbij alles gedekt is. daar zijn ze niet zo makkelijk mee hoor, moet je naar een speciale door hun aangewezen dierenarts om de foto's te laten maken en te laten beoordelen etc..

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 15:27

Ik wil ook mn verzeking bij Amev .Een uitgebreidde ziekenkosten verzekering.
De dierenarts die ik heb staat in contact met hun dus als hij goedkeurd doet Amev niet moeilijk.
Maar kan iemand mij vertellen waar die keuring uit bestaat?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:32

Onder de 9.000 gulden verzekerde waarde kan je volstaan met een klinische keuring (gezondsheidscontrole, buigproef). boven het bedrag moet je het paard rontgen. laten keuren. Je kan dus enigszins bepalen of je hem voor een fotokeuring wilt laten gaan, want het is afhankelijk van het bedrag waarvoor je hem wilt verzekeren... dat is ook de basis voor je premies trouwens.

Wat er gebeurt bij een aanmerking op het keuringsprotocol is dat dat onderdeel van je paard wordt uitgesloten van verzekering. Dus met een drie op een sesambeentje ben je niet verzekerd voor hoefkatrolontsteking op dat been. Ook worden reeds bestaande mankementen niet verzekerd. Dus koop je nu een paard met een longdefect, dan kan je daar later nooit je verzekering op aanspreken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:07

Het "makkelijk keuren" vind ik maar niks. Ik wil weten waar ik aan toe ben! Ok, het is fijn dat je indien nodig je (gedeeltelijk) geld terugkrijgt, maar dat geld lost het verdriet niet op. Beter dan "door de vingers zien" dus een veearts die zegt: "Niet doen! Ik keur hem niet goed, niet voor de verzekering, maar adviseer ook aan jou hem niet te kopen."

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:41

Nou wat Dees zegt klopt dus niet. Ik ken een paard wat een 2 had op zijn sesambeentje voor en de veearts die was aangewezen door de verzekering zei dat het gewoon een gezond sportpaard was en het paard was klin. en ront. goedgekeurd. Dat meisje alles opgestuurd naar de verzekring. Maar de verzekering zag de foto's zelf en dacht dat het een 2 tot 3 tje zou kunnen zijn. sluiten ze beiden voorbenen uit !! Dit was dus bij de Amev, bij de Friessche namen ze het paard gewoon voor de volle 100% want volgens hen was het net zoals een veearts zei een 2 tje. Voor de rest had het paard 1tjes ook voor zijn andere sesambeentje wat dan ook uitgesloten zou worden !

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:30

Ik ken een paard dat alleen klinisch is gekeurd (dus niet rontgen) en die is voor meer dan 9000 gulden verzekerd!!! Dus dat klopt niet helemaal Dees.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:27

Probeer het eens bij Hippo. Je kunt je paard laten keuren door de dierenarts.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:02

Een verzekerde waarde van boven de 9.000 gulden zonder rontgen rapport kan wel, maar niet bij de eerste accceptatie. Als je lager instapt en na een jaar (ofzo) klant zijn opbelt dat je paard meer waard is geworden, mag je zo het bedrag opvoeren zonder dat er weer naar een rapport gevraagd wordt (mits bedrag geloofwaardig is natuurlijk). Dus je kan zonder rontgen boven de 9.000 verzekerde waarde komen....
Verder, ik heb mijn verzekering 3 jaar geleden afgesloten bij toen Hippo, wat nu Amev is... dus hoe streng ze zijn met foto's weet ik niet van recente gebeurtenissen... verder... ik heb zelf niet hele dure paarden. Ik heb [naam verwijderd] verzekerd en die andere niet. Denk erover om de hele verzekering zelfs op te zeggen. Ik ben financieel in staat een operatie op te hoesten als het moet, en verzekeringen maken zoveel winst juist omdat ze niet willen uitbetalen.... Bovendien kost het me een dikke 7 tot 8 honderd gulden per jaar....terwijl bij uitkering ik dus niet zo heel veel uitgekeerd zal krijgen..... Dus ik ga opzeggen.

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-09-26 10:06 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, Josien_, meniekske en 95 bezoekers