Onze Geitjes op de keuring!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Onze Geitjes op de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 17:03

Zaterdag moesten we naar de geitenkeuring in Almkerk.
Omdat we elk jaar een dagje weg gaan met de kinderboerderij (elk jaar doen we wat anders, gaan we barbequen en blijven we op de kibo slapen in tenten, helaas konden we niet in tenten slapen ivm de rare dingen die de laatste tijd op de kibo gebeurde dus zijn we naar een clubhuis achtig iets van de scouting gegaan en hebben daar geslapen Haha!) zijn we dit jaar naar de geitenkeuring geweest.

Hier onze geitjes op de keuring:

Afbeelding Groepsfoto (alleen staat de helft er neit op Haha!)

Afbeelding Geit Wiesje ( die 76 punten had en was goedgekeurd) met wat vrijwilligers (waaronder Ross op bokt, die in het rood Haha!)

Afbeelding Geitje Xena (die was vorig jaar afgekeurd, nou was ze goedgekeurd en 2e van de kampioenen ) die had 81 punten maar had er 83 kunnen hebben, maar ze liep ineens mank, had vastgezeten in het hek daar

AfbeeldingToekomstige bokker met Celine, het geitje waar ik mee heb gelopen, was goedgekeurd en 4e van de 8 bij de kampioenen *trots* ze vonden dit een zeer mooie geit Haha!

Afbeelding Amber, die 4e is geworden bij de kampioenen!

Zo dat was het weer!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:34

Haha, ik wist niet eens dat dat ook bestond.. Haha!
Gefeliciteerd met jullie 'prijzen'


Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:47

hihi idd ik wist ook niet dat het bestond!..Idd Gefeliciteerd!..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:39

Ik wist dus wel dat dat bestond...is een keer bij de manege van mijn oom en tante geweest. Leuk gezicht hea? allemaal geitjes

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:57

Ik heb ooit eens een geitje gekocht bij een keuring in waarland (was volgens mij manege waarland zelf).

Geitjes rulen! Lachen Ik heb zelf ooit 2 geitjes dus gehad toen we wat rianter woonden.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:03

Die een-na-laatste foto, lieffff! Geitjes zijn leuk *LOL*

Romeo Lovers

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:22

leuke foto's, lieve geitjes ook! geitenkeuring.. Haha! wist niet dat het bestond..

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:29

haha wat leuk zeg!
zijn die van jullie ook soms zo koppig dat ze het vertikken om te lopen en alleen maar gras willen eten? Schijnheilig
of hoeven geiten bij een keuring niet te lopen Verward

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 07:24

Bedankt voor de reacties!

Er bestaan verschillende geitenkeurngen, zo ook een melkgeitenkeuring (wat zielig is, want dan mogen ze de geiten niet melken omdat de uiers vol moeten zijn, en de dieren dus d hele dag met strakke uiers lopen die 2 dagen niet gemolken zijn) en landgeiten keuring.
Bij de landgeiten is het de bedoeling om de oorspronkelijke landgeit weer terug te fokken.
Vandaar dat wij meedoen!

En die geiten moeten idd een rondje lopen, gelukkig doen ze dat goed en zijn de landgeiten niet zo eigenwijs als kleine dwergjes die, als je ze bij hun halsband pakt, je hand spiezen met hun horens Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:42

Echt leuk!!!!
Gefeliciteerd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers