Selecties M1, andere wedstrijden M2?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Selecties M1, andere wedstrijden M2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 19:03

Ja ik wist niet hoe ik het als onderwerp moest formuleren, maar ik heb dus de volgende vraag:

Ik rijd nu M1 maar ga van de winter M2 starten.
Op 9 november heb ik echter nog een M1 wedstrijd, dus van tevoren moet ik ook nog M1 rijden... 2 weken daarvoor heb ik een selectie/rayon die ik dus M1 start.
Grmpf ik maak wel ff een fictief schema

25/26 oktober 1e selectie
9 november wedstrijd die al opgegeven is in M1
16 november wedstrijd
29/30 november 2e selectie
7 december wedstrijd
21 december 3e selectie
28 december wedstrijd

Mag ik nu alle selecties M1 rijden en de andere wedstrijden vanaf 16 november M2? Dacht dat namelijk gehoord te hebben, maar moet dat nu zeker weten
Khoop dat iemand het snapt, zo ja: reageer aub ff want het heeft wel een beetje haast ivm het opgeven Schijnheilig

bvd OK dan!


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:08

Gewoon even de KNHS bellen die kunnen je daar het beste een antwoord opgeven. Ik weet dat als je geselecteerd bent je mag promoveren maar hoe dat tussendoor zit weet ik echt niet.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:11

ik dacht dat je voor regionale kampioenschap niet mag promoveren, tenminste als je nog mee wilt doen.Tussen regionale en landelijke kampioenschappen wel.


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 19:11

Ja ik kom nooit uit mijn woorden als ik dat aan de telefoon moet uitleggen haha... ik dacht dat weet vast wel iemand hier Bloos

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 19:13

Ik snap jullie antwoorden niet haha Scheve mond

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:16

ja mag is pas veranderd, als je je eerste selectie wedstrijd m1 rijdt mag je de andere ook m1 starten terwijl je al naar de m2 bent over gestapt.

kijk voor meer info even op de site van de khns

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 21:10

Jah dat wou ik dus horen!! Hopelijk weet je het zeker Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:39

het is me medegedeelt bij de jaarvergadering van onze rijvereniging in maart, ik neem aan dat het nog niet geweizigd is.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:36

Als ik op de KNHS site kijk, dan staat er dat het niet mag:

KNHS site schreef:
Toelichting op het reglement
Op het regiokampioenschap moet men rijden in de klasse waarvoor men zich geselecteerd heeft. Het is niet toegestaan om voor het regiokampioenschap in een hogere klasse te starten (dit in tegenstelling tot bij de Hippiade). Gaat men dus voor de regiokampioenschappen over de verplichte promotiegrens heen, dan mag men dus in de periode voor de regiokampioenschappen niet meer starten (behalve HC). Het is dus bijvoorbeeld mogelijk dat een combinatie de laatste selectiewedstrijd 3 winstpunten in dressuur haalt en daarmee op een stand van +22 komt. Deze combinatie mag niet meer starten in de periode voor de regiokampioenschappen in deze klasse zonder de startgerechtigdheid te verliezen voor de regiokampioenschappen. Ook bij het starten in een klasse hoger verliest men de startgerechtigdheid op de regiokampioenschappen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:50

Er is ook een andere regeling geweest. Vorig jaar mocht je de selecties in je oude klasse doorrijden en wedstrijden die geen selectie waren mocht je al promoveren. Dit was in het buitenseizoen. Ik heb er nooit iets van gehoord of die regeling nou voor dat ene seizoen is geweest, of dat het een blijvende regeling is. Ook weet ik niet dit voor het indoorseizoen geldt. Trouwens, ik heb nooit begrepen waarom ze dat nou precies ingevoerd hebben? Maar stuur anders even een mail naar de KNHS. Die beantwoorden ze meestal wel binnen een paar dagen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:35

hmz nu ga ik ff twijfelen.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:46

Nee volgens mij mag het niet, tussen de selectiewedstrijden en de regionale kampioenschappen mag je niet promoveren. Dus als je de selecties in de M1 rijdt en je wilt in de M1 meedoen aan de regionale, dan mag je de wedstrijden daar tussen niet in de M2 rijden. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 15:13

Kelan"]
Als ik op de KNHS site kijk, dan staat er dat het niet mag:

[quote="KNHS site schreef:
Toelichting op het reglement
Op het regiokampioenschap moet men rijden in de klasse waarvoor men zich geselecteerd heeft. Het is niet toegestaan om voor het regiokampioenschap in een hogere klasse te starten (dit in tegenstelling tot bij de Hippiade). Gaat men dus voor de regiokampioenschappen over de verplichte promotiegrens heen, dan mag men dus in de periode voor de regiokampioenschappen niet meer starten (behalve HC). Het is dus bijvoorbeeld mogelijk dat een combinatie de laatste selectiewedstrijd 3 winstpunten in dressuur haalt en daarmee op een stand van +22 komt. Deze combinatie mag niet meer starten in de periode voor de regiokampioenschappen in deze klasse zonder de startgerechtigdheid te verliezen voor de regiokampioenschappen. Ook bij het starten in een klasse hoger verliest men de startgerechtigdheid op de regiokampioenschappen.

[/quote]

nee nee je hebt de vraag denk ik verkeerd begrepen, dit gaat over het promoveren tussen de selecties en de kampioenschappen, maar ik bedoelde:
Als je je eerste selectie wedstrijd m1 rijdt, mag je dan de andere 2 ook m1 starten terwijl je ondertussen naar de m2 overstapt? Dat je dus tussendoor m2 rijdt op niet-selectiewedstrijden


Ellen, geldt dat dan alleen als je door bent naar de regionale dat je tussendoor niet m2 mag starten?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:23

als het al niet mag tussen de selecties en de kampioenschappen zal het zeker niet mogen tijdens de selecties! Stuur de KNHS nou maar een mailtje, dan weet je het zeker.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:30

Hmm, ik dacht je vraag begrepen te hebben, maar begin nu te twijfelen....
Dus een nieuwe poging:
Er staat op de KNHS site dat je niet in een hogere klasse mag starten als je in een bepaalde klasse selectie en regiokampioenschappen wil starten. En het maakt dan niet uit of dat tussen selectiewedstrijden is, of na de selectiewedstrijden maar voor de regiokampioenschappen.

Samenvatting: als je op de regiokampioenschappen M1 wilt starten, mag je voor de regiokampioenschappen geen M2 starten (op geen enkele wedstrijd). En ook als je alle selectiewedstrijden M1 wilt starten, mag je daarvoor/daartussen geen M2 starten.
Zodra je een keer M2 gestart bent, moet je de volgende wedstrijden M2 starten. De enige uitzondering daarop is als je op de regiokampioenschappen M1 start, en je selecteert je voor de Hippiade/winterkampioenschappen, dan mag je tussendoor M2 gaan starten en nog steeds M1 starten op de Hippiade/winterkampioenschappen.

Dus het volgende mag niet:
25/26 oktober 1e selectie M1
9 november wedstrijd die al opgegeven is in M1
16 november wedstrijd M2
29/30 november 2e selectie M1
7 december wedstrijd M2
21 december 3e selectie M1
28 december wedstrijd M2

Je zou dan al die wedstrijden M1 moeten starten
(behalve evt de wedstrijd op 28 december, die zou je, als je je niet selecteert voor de regio kampioenschappen M2 mogen starten).

Maar waarom laat je die wedstrijd op 9 november niet overzetten naar de M2, dan kun je alle selecties en andere wedstrijden in het winterseizoen M2 starten?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 18:45

De M2 zat daarbij al vol en ik (nouja Vaan) móet mee want anders krijgt mn zus d'r paard niet mee die eikel..

nouja goed ik blijf voor de zekerheid wel m1 rijden t/m de 3e selectie, k mag nog 7 winstpunten halen dusja Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 20:31

Zo nou ik heb toch maar gebeld, en het antwoord op mijn vraag is: nee, het mag niet meer, gewoon alles in dezelfde klasse...

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:59

Katja schreef:
Gewoon even de KNHS bellen die kunnen je daar het beste een antwoord opgeven. Ik weet dat als je geselecteerd bent je mag promoveren maar hoe dat tussendoor zit weet ik echt niet.


Was nog niet zo'n gek plan van mij. Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:02

Lenn schreef:
Zo nou ik heb toch maar gebeld, en het antwoord op mijn vraag is: nee, het mag niet meer, gewoon alles in dezelfde klasse...

en niet zo vreemd ook!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 14:26

Lielle"]
[quote="Lenn schreef:
Zo nou ik heb toch maar gebeld, en het antwoord op mijn vraag is: nee, het mag niet meer, gewoon alles in dezelfde klasse...

en niet zo vreemd ook!
[/quote]

Nouja de regel was: 4 weken voor het kampioenschap mag je promoveren

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:00

en dat heb ik ook altijd vreemd gevonden, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar tijdens een selectieronde promoveren Verward

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:22

ik heb het hele topic niet gelezen hoor maar gewoon alles M1 opgeven totdat je je punten hebt en dan pas M2 wedstrijden op geven!
Ik heb eenkeer alvast L2 wedstrijden opgegeven terwijl ik nog L1 reed en toen haalde ik net dat ene puntje niet .... en je rijd die wedstrijden niet lekker omdat je onder druk rijd en het is nergens voor nodig om zo snel te willen gaan, toch?
Ik rijd nu M2 en ik hoef nog maar 1 puntje maar ik geef nog geen Z wedstrijden op omdat ik niet onder druk wil rijden.... Ik heb nu ongeveer 3 M2 wedstrijden opgeven....

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:23

toch beter lezen volgende keer, het gaat om mogen promoveren tijdens een selectieprocedure.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:12

volgens mij is het zo van als je m1 start in de selectie en als je dan door mag dan moet je gewoon in de m1 een proef rijden dat heb ik in de L1 gehad me de overijsselsekampioenschappen ik reed toe de selectie wedstrijden ook l1 maar ik moest toen over naar de l2 en toen moest met de overijsselse L1 starten maar ik weet niet hoe dat bij jullie gaat

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 21:02

haha nou bijna niemand snapt wat ik bedoel geloof ik Haha!
Maarja ik heb mn antwoorrd al, dus geeft niet enzo Tong uitsteken .

Citaat:
en dat heb ik ook altijd vreemd gevonden, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar tijdens een selectieronde promoveren Verward


haha ja ik kan het uitleggen Bloos :
(als je op zoek bent naar een leuk stukje tekst: lees vooral niet verder Haha! )

Ik heb nu 13 winstpunten, maar er komen nog een boel wedstrijden aan tot de derde selectie die op 3/4 januari is, meer dan 7 zelfs en 1 met 2 proeven, dus ik kan de laatste selectie dan iig al niet meer m1 starten (er voor de zekerheid van uitgaande dat ik telkens een winstpunt haal), tenzij ik dus tussendoor al kon promoveren buiten de selecties, hetgeen dus niet blijkt te mogen en aangezien ik tussen de 1e en 2e selectie een wedstrijd al vast heb staan in de m1 (anders had ik alles wel m2 gereden) ben ik nu genoodzaakt om de 1e selectie m1 te rijden en dan de andere 2 m2, of ik zou tussendoor een hoop wedstrijden moeten laten vallen maar dat hoeft niet want de kans dat ik door ga is toch zeer klein, of ik nu 3 of 2 selecties rijd haha.
(Dit was waarschijnlijk de meest ingewikkelde zin die ik ooit gemaakt heb Tong uitsteken Haha! )

Sorry voor al mijn onboeiende complicaties, ik wou eigenlijk alleen maar vragen of die regel gold en jullie niet opzadelen met mijn gebrabbel Vriendjes zijn?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, herr_balou en 27 bezoekers