Kom er niet op *schaam*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Kom er niet op *schaam*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 14:20

Ik ben echt ongeloofelijk stijf, en ben ook zeker niet de lichtste.
Het paardje waar ik op rij is ook niet zo ontzettend groot 1.58 geloof ik, maar heeft ook geen schoft.
Als ik dus wil opstijgen, hoe strak ik ook aangesingeld heb, schuift het zadel dus weg....
En kom ik er met geen mogelijkheid op.....
Paardje blijft wel altijd heel lief staan met een koppie van : wat doe je nou ??? Verward

Weten jullie mischien wat 'oefeningen' zodat ik sneller en minder stijf op mijn paard kan stappen?
Want zo´n krukje staat meteen ook weer zo triest Bloos!

*wie het laats lacht, denkt het langzaamst*


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:24

Waarom zou een krukje triest staan? Opstijgen met een krukje vind ik sowieso vriendelijker voor de rug van je paard, ongeacht je eigen gewicht.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:32

Karin schreef:
Waarom zou een krukje triest staan? Opstijgen met een krukje vind ik sowieso vriendelijker voor de rug van je paard, ongeacht je eigen gewicht.


Precies, als je er niet op komt en je zadel schuift weg dan zou een krukje een oplossing kunnen betekenen.
Als iedere keer het zadel verschuift door de druk van het gewicht is dat ook geen prettig gevoel voor het paard, lijkt mij.

Veni, vidi, vici

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:37

je hebt ook van die speciale opstapbeugels, met zo'n klepje.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:39

Hahahaha ik zie mezelf al staan hahahaha.... Ik reed op een haf van 1.50 en had ook moeite om erop te komen... zadel gleed weg enzo. dus toen deed ik als ik opstapte een pluk van zijn manen vasthouden zodat ik het zadel niet om hoefde te trekken en dat ging goed.
Ik rij nu op een paardje van 1.70 ofzo en daar kom ik nu redelijk makkelijk op.... hoe...????????? Kreunend. gni gni

Wat je ook kan doen is een zwarte bouwton bij bv de gammel ofzo halen, omdraaien en dan een rond plankje in de rand maken. Als je dan aan de zijkanten nog vrolijke driehoekjes maak heb je een circuston.... dan heb je toch een leuk opstapje zonder je te moeten schamen.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:41

Kan er niemand aan de andere kant tegen hangen?
en ik zou gewoon een krukje pakken dat is alleen maar beter voor zijn rug.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:57

Idd waarom zou een krukje triest staan als het het welzijn van je paard ten goede komt???
Verder kun je misschien wat oefeningen doen om leniger te worden.
Hebben jullie een bak omheind met een een hek (stangen, ik bedoel dus geen lint) dan kun je daar op gaan oefen, door je been zo hoog mogelijk in het hek te plaatsen en proberen om omhoog te komen, zonder dat je je moet optrekken, dus puur op je benen.
Verder kun je je been op een horizontale balk leggen, net zo hoog als je heup en dan naar voren leunen. Daar worden je spieren iig losser van.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:02

Desiru schreef:
Ik ben echt ongeloofelijk stijf, en ben ook zeker niet de lichtste.
Het paardje waar ik op rij is ook niet zo ontzettend groot 1.58 geloof ik, maar heeft ook geen schoft.
Als ik dus wil opstijgen, hoe strak ik ook aangesingeld heb, schuift het zadel dus weg....
En kom ik er met geen mogelijkheid op.....
Paardje blijft wel altijd heel lief staan met een koppie van : wat doe je nou ??? Verward

Weten jullie mischien wat 'oefeningen' zodat ik sneller en minder stijf op mijn paard kan stappen?
Want zo´n krukje staat meteen ook weer zo triest Bloos!


Hier nog zo'n kneus. Tot een half jaar geleden kwam ik er makkelijk op. Mijn RSI ontwikkelde zich de verkeerde kant op en nu gaat het niet meer. Krukje is er dus altijd bij. Op wedstrijden sjouwt mijn groom dat ding overal mee naartoe.

Ik voel me er soms ook wat onbehaaglijk bij maar eigenlijk wil ik gewoon niet meer anders. En het gekke is, hoe ongedurig die knol van mij ook is, als ik in het bos op moet stappen staat ie altijd braaf bij welk soort opstap dan ook.

O ja, en mijn paard is ook 1.58

'Paint' it 'Black'

Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 15:34

haha, ik ben in ieder geval blij dat er meredere zijn met dit probleem, het ziet ernaar uit dat ik gewoon een krukje mee naar stal ga nemen.
Thanx !

*wie het laats lacht, denkt het langzaamst*


inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:27

Ik ben ook niet zo super soepel Haha! . Wat bij mij altijd werkt is met je linker hand een pluk manen vast pakken en met je rechter de achterkant van het zadel. Hoef je niet de schaamte van een krukje mee te maken Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:30

Krukje, bakrand, biels, emmer etc etc. Gewoon doen hoor. Weet je wat pas stom staat? Als je paard half omdonderd, of als je zadel er onder hangt. En weet je wat nog stommer is? Lachen om iemand die WEL paardvriendelijk dus via een opstapje opstijgt!
Dus gewoon doen!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:33

Je bent absoluut niet de enige. Ik heb een mooi groen (blauw hadden ze niet ) krukje bij Blokker gekocht. Wel uitkijken da tje een stevige hebt hoor. En bevalt me prima.

'Paint' it 'Black'

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:34

Naast het krukje: gaan sporten! Daar word je leniger en misschien ook wat lichter van, dan gaat het allemaal makkelijker.

Nulla tenaci invia est via

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:04

Het is dat Guus maar 1.40 is, want op een groter paard stap ik ook niet ff 1,2,3 op hoor. Nee met jou nog meerdere die stijf zijn Schaam je vooral niet voor een krukje, je moet doen wat het beste voor je paard is, en maling hebben aan wat de rest denkt of eventueel kan denken.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:43

Op de manege waar ik werk hebben we standaard een tappetje in de stal staan hartstikke handig, er zijn zelfs mensen die zonder trap op het paard kunnen komen maar gewoon ff met de trap opstappen omdat ze dat beter voor het paard vinden nix om je voor te schamen dus!!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:58

Ik stap 9 van de 10 keer ook op met een opstapje!
Wij hebben een super opstapbrug!
Als je met een opstapje opstapt zorg dan dat je niet te hard op het paard ploft! Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:12

Ik heb een paardje van 1.48 en stap als het even kan ook op met een opstapje. 't zadel ligt nu redelijk en ik kan er wel gewoon opkomen, maar vind het veel prettiger voor zijn rug om niet steeds met mijn (niet onaanzienlijke) gewicht aan 1 kant te gaan hangen. Ik gebruik meestal de picnictafel, die staat strategisch op het erf. Mocht ik ooit m'n eigen stallen bij huis krijgen dan komt er een vast betonnen opstapblok.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:17

whaa Bloos

Ik kom ook niet op mijn verzorgpaard, maar ben 1.60 en heb korte pootjes Haha! en mijn verzorgpaard is 1.71.
Dus gebruik ik een stoel om op te stappen Haha!
Ze had ook eerst een wollen sjabrak maar die heeft ze er maar afgehaald, want mijn pootjes komen maar een klein stukje onder het zadel vandaan, dus zat ik tegen het sjabrak te drijven Bloos Verward

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:21

je meot ook eerst beenspieren ontwikkelen, als je vaker opstijgt gaat het vanzelf makkelijker.....

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:32

Hmm wat raar dat dat zadel naar de zijkant glijdt, las ik net ook al... maare ik zou dus gewoon aan iemand die in de buurt is vragen of die aan de andere kant van het zadel wil trekken, gewoon aan de beugelriem dus, en anders gewoon een krukje, als iemand je dan stom aankijkt zeg je toch dat je paard anders kei hard wegrent omdat hij dat eng vindt Lachen

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:37

Ik heb toen ik op ijslanders reed een handigheidje geleerd om op te stappen bij paarden met weinig schoft: pak met je linkerhand een pluk manen en met je rechterhand de voorboom. De meeste kracht zet je bij het opstappen dan op je linkerhand. Als je de achterkant van het zadel van het zadel vastpakt trek je het inderdaad van de rug. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:42

waarom maak je voor het opstappen de ene beugel niet een stuk langer dan de andere?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:46

Chiqa schreef:
waarom maak je voor het opstappen de ene beugel niet een stuk langer dan de andere?


Dan kan meestal je andere been niet hoog genoeg komen om er overheen te komen. Ik blijf erbij dat een opstapje de beste oplossing is...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:47

Chiqa schreef:
waarom maak je voor het opstappen de ene beugel niet een stuk langer dan de andere?


Dat werkt niet altijd (weet ik uit ervaring Bloos). Als je namelijk de beugel te veel langer moet maken kom je wel in de beugel, maar niet meer over het zadel Knipoog

Kerstmuts

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:20

Ik stijg standaard altijd op via een opstapje, pas erna singel ik aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers