Kun je een paard poepen afleren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Kun je een paard poepen afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 11:47

Ik heb een verzorgpaard en ga altijd op het erf poetsen. En ALTIJD maar dan ook echt ALTIJD gaat hij op het erf staan poepen, wat heel irritant is want dat moet ik dan natuurlijk opruimen. Op zich niet erg, maar er blijft een hele vieze vlek achter op het erf. Soms doet hij het na het rijden, en dan ook nog eens tijdens het afspuiten en dan echt recht in de plas met water, wat dus nog lastiger op te ruimen is...

Kun je een paard leren dat hij daar niet mag poepen? oftewel hoe maak je een paard zindelijk Tong uitsteken ????

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:53

nog nooit van gehoord, maa rje weet maar nooit of er trucjes zijn om hem in ider geval ergens anders te laten mesten

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:55

haha dat vraag ik me ook wel af...... *LOL*

Mijn haflinger gaat altijd als ik met de pond over ga precies poepen op de pond en dat vinden de mensen van de pond nooit zo leuk Boos!

IK ben benieuw naar de reacties! Verward

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:56

Ja het kan zeker wel.
Iemand die wij kennen had haar paard geleerd in een emmer te poepen en plassen op commando. Scheelt weer uitmesten!

Don't dream your life, live your dreams!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:05

kun je ook vertellen hoe ze dat geleerd heeft ?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:22

Volgens mij is altijd mesten op het erf een soort territoriumdrift. Okki heeft er ook nogal een handje van, heel irritant.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:00

Waarom pak je geen grote emmer en zodra zijn staart omhoog gaat houdt je de emmer eronder Knipoog Opgeruimd staat netjes!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:07

da's een goeie
als je weet dat hij het toch op dat moment doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:21

Yep, of gewoon zorgen dat er een kruiwagen klaarstaat. Paard vastzetten, en meteen kruiwagen erachter... Haha!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:02

en dan masar hopen dattie de boodschap begrijpt...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:02

Niet op het erf poetsen misschien?

Een paard poept ook daar spanning of angst, dat het paard op een pondje gaat poepen verbaast me dan ook geenzins!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:16

Ik heb ook altijd zon soort probleem. Altijd als ik langs huis ga om een appeltje of iets anders lekkers te halen, staat mevrouw bij ons op de oprit de vijgen neer te leggen wat ik ook probeer elke keer weer.
Dus mijn moeder best wel boos dat ik niet meer mocht komen metstella. Toen antwoorde ik dat de rozrn ze wel lekker vinden werdt mijn moeder boos en mag ik niet meer komen.

onderschriftloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:19

Romkabouter schreef:
Niet op het erf poetsen misschien?

Een paard poept ook daar spanning of angst, dat het paard op een pondje gaat poepen verbaast me dan ook geenzins!


het enige juiste antwoord wat je hierop kan geven!

dus als je weet dat hij het bij bepaalde omstandigheden doet, gewoon zorgen dat je een emmer/kruiwagen klaar hebt staan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:13

hey shiloh, je hebt wel weer een aparte vraag Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:34

hey ingrid ... k weet wel dat hengsten dit altijd op de zelfde plek doen maar een ruin ... eigenlijk niet ... en ja het afleren misschien doet hij dit om te laten weten dat hij daar de baas is ofzo .. en het afleren .. Ik zou het niet weten ... k heb er nog nooit van gehoord om een paard zinnelijk te maken

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:36

emmer onder zn kont binden Nagelbijten / Gniffelen


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:06

mijn paard doet dat ook op de poetsplaats poepen...
ik heb gehoord dat dat mede komt omdat ze zich dan ontspant....
(ik weet natuurlijk niet wat hier van waar is)
maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 16:44

Romkabouter schreef:
Niet op het erf poetsen misschien?

Een paard poept ook daar spanning of angst, dat het paard op een pondje gaat poepen verbaast me dan ook geenzins!


Ik poets ook wel eens in de stal, maar dat is niet echt ideaal bovendien is het daar erg donker... Afspuiten kan zowiezo niet in de stal en moet op het erf. Het is maar een klein pension stalletje/boerderijtje...

Angst? daar lijkt me geen sprake van.. hij staat tijdens het poetsen altijd op 3 beentjes met oren ontspannen naar achteren.. lijkt me niet dat dat een paard in angst is Verward

een emmer eronder houden heeft misschen wel zin... hmmm en ja lunatje ik heb soms wat aparte vragen Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:54

Shiloh schreef:
een emmer eronder houden heeft misschen wel zin... hmmm en ja lunatje ik heb soms wat aparte vragen Verward


ik kan dr ook wat van hoor Knipoog

hey, en die zakken die je wel eens bij trekpaarden ziet hangen? als ze voor de wagen staan? heb het ooit eens gezien, maar ik wete niet of dat nou ook bevestigd was aan de wagen / het tuigwerk

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:10

Kzou t niet weten...denk dat ie t doet omdat ie dan weet dat ie moet werken hihi (rijden).
Mijn paardje gaat altijd (meestal) drinken als ik hem ophaal:P haha en nog een ander paard gaat altijd plassen Lachen hihihi
Succes!!:)
doei doeiii

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:16

Je kan paarden wel gedeeltelijk zindelijk maken Haha! Dan moet je altijd als hij mest een deuntje fluiten. Als het goed is gaat hij dan op het deuntje mesten en dan fluit je dat gewoon voordat je het erf opgaat Tong uitsteken Mijn verzorgpony's zitten in het vierspan en voor de marathon moeten zij allemaal plassen op commando Haha!

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:17

Jaaah????gaaaf Haha! haha

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:05

Mijn paard poept altijd direct zodra ze op de trailer staat. En dan nog het liefst op de stang ook. Zwijntje! Haha! Ook leuk voor degene die later de stang achter haar weg mag halen, hihi. Haha! Ik heb zo'n mest-boy (waar je de mest makkelijk in kunt vegen). Soms kan ik die op tijd onder haar staart houden, maar meestal is zij sneller! Ben ik nog bezig de stang vast te maken en............ ja hoor, heeft zij weer gewonnen! Tong uitsteken

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:13

hahahaha Knipoog

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers