Jemig hoe onthoud je zo'n menparcour?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Jemig hoe onthoud je zo'n menparcour?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 10:04

Ik heb zondag een wedstrijdje met Bunny aangespannen. Een gewoon met pionnen en abcde hindernissen waar je om moet rijden. Ik heb net even de route neergezet hoe ik moet rijden, nou dat onthoud ik echt nooooit gewoon Bloos
Zijn er mischien ezelsbruggetje's ofzo?

Ik denk dat echt al die balletje's eraf gaan, maarja ik vind het heel gaaf om te doen Cool denk ik.

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:39

nee, volgens mij zijn daar niej echt trucjes voor. je moet het parcours gewoon goed in je opnemen en van te voren in je hoofd een paar keer "rijden"! misschien zijn er mensen die er wel trucjes voor hebben, dan ben ik benieuwd! Succes!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:40

toch gewoon hetzelfde als een springparcours? Gewoon een paar keer lopen en goed op een rijtje zetten voor jezelf.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:04

Lielle schreef:
toch gewoon hetzelfde als een springparcours? Gewoon een paar keer lopen en goed op een rijtje zetten voor jezelf.


Nee je moet ook om blokken he en dan moet je daardoor ook een bepaalde volgorde.

Nou ik zie wel hopelijk krijg ik idd nog tips, anders ga ik wel stil staan om te kijken waar ik nou heen moet *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:05

maar een parcours leg je ook in een verplichte volgorde af Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:06

ja dat is ook wel zo, maar door de blokken heen die heel kort op elkaar staan is wel heel lastig.
Hopelijk is de eigenaar die achterop staat zo slim dat zij het wel weet *LOL*

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:43

Volgens mij heb ik ooit gezien dat er achterop de kar een briefje hing met de route. Degene die achter op de kar zit gaf het door. Maar of het mag? Geen idee... In ieder geval veel succes!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:48

Bij een goed uitgezet kegelparcours is het volgende poortje meestal tezien zodra je het voorgaande nadert of doorrijdt. Meestal hoef je op die manier maar drie of vier situaties echt in je hoofd te hebben. B.v. van 8 naar 9 na boom linksom) Dit soort hints kun je eventueel acher op de zitting plakken wanneer je nog twijfelt.
Het is wel erg belangrijk dat de rijder zelf (grotendeels) weet waar hij/zij naar toe moet.