moeder met tia in de lappenmand,...eng

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

moeder met tia in de lappenmand,...eng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:18

"Wie is Tia nu weer",zullen jullie je misschien afvragen.Je kunt beter vragen:"Wat is Tia"nou weer".Een Tia is een lichte herseninfarct!!Vorige week woensdagnacht werdt mijn moeder ineens onwel,....(hele erge druk op haar hoofd,dizzy etc) en toen is ze met geluk nog op haar bed beland.Daar is ze bewusteloos gevallen en heeft de hele nacht daar bewusteloos gelegen.(ze woont alleen;mijn ouders zijn gescheiden)Ze was niet in staat iemand te roepen of te bellen.Toen ze 's morgens bij kwam was ze helemaal blind!!!Ze heeft toen direct de dokter gebeld.Die kwam erachter dat t een Tia was.Ben direct naar mijn moeder toegegaan om haar te verzorgen(ze woont ruim 100 km bij mij vandaan) en om met haar naar de dokter te gaan.Mijn moeders bloeddruk was 120(onderdruk) bij 200.(normale bloeddruk ligt ongeveer onderdruk 70-85 en de bovendruk 100 plus je leeftijd)Veels en veels te hoog dus,.....De dokter kan er verder niks aan doen,..ze heeft nl altijd al een dubbele dosis bloeddrukpillen.Het is nu gewoon afwachten,.....De kans is na een tia nl heel groot dat er een groot herseninfarct op volgt. 1 op de drie mensen die een Tia hebben gehad krijgen binnen 5 jaar een beroerte waar ze blijvend letsel aan over houden.Mijn moeder mag nu totaal niks doen(kan ze trouwens ook niet!!) en nu is t maar hopen dat door middel van de plaspilen die ze heeft gekregen haar bloeddruk omlaag gaat.Anders heeft ze een HEEL groot risico op n erger infarct deze dagen.Mijn moeder is verschrikkelijk bang en ook ik ben elke ochtend weer blij dat ze wakker word.Ik hoop dat ze hier doorheen komt,want ik kan mijn moedertje nog lang niet missen!! Ze is nog veels te jong(ze is pas 53).Ik hoop dat jullie met me mee willen duimen!!!


Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:22

Heeeeeel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd met je moeder.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:28

heel veel sterkte meis! mijn moeder werkt in een ziekenhuis en ik krijg vaak van zulke verhalen te horen ik hoop dat het snel weer goed komt met je moeder! Ach gut

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:00

wow is wel schrikken hoor!
heel veel sterkte!!!!

............

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:03

Heel veel sterkte.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:20

Heel veel sterke... mijn moeder heeft het ook gehad en is gewoon weer er bovenop gekomen.....
Zorg maar goed voor haar.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:48

Hoi!

Ja dat is behoorlijk schrikken als je moeder een TIA krijgt. Is echt een rotgezicht!
Ik maak het op mn werk regelmatig mee maar mijn moeder heeft ook eens een soortgelijk iets gehad. Dat is dat toch even heel anders.
Maar een klein lichtpuntje..gelukkig is het een TIA en geen CVA.
Van een TIA houdt ze niets over(behalve de schrik Scheve mond ), alle verschijnselen verdwijnen binnen 24 uur.
En van een CVA kan iemand half verlamd raken.

Heel erg veel sterkte met je moeder!


PS als je nog info wilt over een TIA of CVA pb maar!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:09

Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte de komende tijd...
echt rot voor jullie..

Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:38

Ag meid, tuurlijk duimen we voor je! Wat verschrikkelijk zeg...
Wens je moeder maar veel beterschap, hopelijk is dit alles snel voor bij en kan ze weer gewoon de oude worden. Sterkte!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:20

heel veel sterkte, ik heb het 1.5 jaar geleden allemaal van heel dichtbij mee gemaakt (schoonvader) en idd, het is heel eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:37

Hoi Flubber wat een vrezelijk verhaal, je moeder is nog hartstikke jong en jullie hebbenelkaar nog hard nodig, wel schrikken dit!! Hoe gaat het nu met haar gezichtsveld? Want ineens blind dat zijn geen grappen! Ik leef met jullie mee ik hoop dat jemoeder snel op kan knappen en dat die bloeddruk daalt want die is niet zoals het hoort.....
Sterkte en geloof in de medici van tegenwoordig, ze zijn erg kundig!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:02

heeeeeeeeel veel sterkte ! wat vreselijk zeg ze is inderdaad nog veels te jong ! ik hoop echt dat het gauw weer beter gaat !! hou je ons op de hoogte ?!?!

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:04

Naar hoor. En wie zorgt er nu voor je moeder? Lijkt me moeilijk om haar nu alleen te laten.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:18

veel beterschap voor je moeder.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:26

Heel veel beterschap voor je mams en ik hoop dat alles weer goed komt met haar.
Voor jou ook veel sterkte!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 14:12

opala schreef:
Naar hoor. En wie zorgt er nu voor je moeder? Lijkt me moeilijk om haar nu alleen te laten.


mijn broer woont vlak bij haar en neemt elke dag ff polshoogte.Ook vrienden van haar houden haar in de gaten.Ben zelf inmiddels weer naar huis(baal r echt van),want mijn dochtetje moet maandag weer naar school,en mijn vriend kan geen vrij meer krijgen.Haar gezichtsveld is inmiddels weer redelijk(ziet nog een klein beetje wazig) en dat is in ieder geval weer een pluspunt.Ze heeft nog wel een verschrikkelijke druk in haar hoofd en haar bloeddruk wil nog steeds niet zakken.De kans op een herhaling wordt dus steeds groter naarmate de bloeddruk zo hoog blijft.Maak me erg zorgen om mijn mamsie,.....ze is niet alleen mijn moeder,maar ook nog eens mijn beste vriendin.We hebben de laatste jaren nogal wat voor onze kiezen gehad en zijn er altijd weer samen uit gekomen.Zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten!!Voor nu kan ik alleen maar proberen positief te blijven en hopen dat alles weer goed komt.Bedankt voor jullie reacties OK dan! !!Ik hou jullie op de hoogte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:19

meid ik wens je veel sterkte dit is allemaal niet niks...ik heb ook zo'n fijne band met mn moeder gehad, net als jij vriendin en moeder....Dus dat is heel zwaar.
Sterkte enm wel een pluspuntje voor jullie dat ze weer ietsje kan zien! Hoop houden hoor!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:39

Heel erg veel sterkte!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:35

He getver wat eng zeg. Ik hoop dat het goedkomt met je moeder! Lief van je dat je je moedre nu verzorgt. Lachen Maar ja wie zou dat niet doen.
Heel veel sterkte gewenst!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:46

Hay Flubber,\

Ik weet precies hoe je je voelt... Mijn moeder heeft een hersenziekte ook zo ineens toen was ze 44 nu is ze 51.. ik was toen 16..
Maar blijf er over praten... en het klinkt hard maar probeer de zorg ook uit handen te geven anders ga je er zelf aan onderdoor...
Ik hoop dat ze snel weer enigzins ter been is..

Heel erg veel sterkte...

...Dreaming with my eye's wide open...

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:50

Heel veel sterkte gewenst.
ik hoop dat ze er gauw boven op komt
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:50

Ik weet wat je doormaakt, mijn moeder heeft 2 zware herseninfarcten en meerdere tia's achter de rug. Het belangrijkste is dat ze zelf wil blijven knokken, daarmee is een groot deel van het herstel te bewerkstelligen. Aan jou (jullie) dus de taak om haar te helpen en te stimuleren.

Sterkte ermee.

Gratis af te halen mooie jonge katten

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 11:31

hanna schreef:
Ik weet wat je doormaakt, mijn moeder heeft 2 zware herseninfarcten en meerdere tia's achter de rug. Het belangrijkste is dat ze zelf wil blijven knokken, daarmee is een groot deel van het herstel te bewerkstelligen. Aan jou (jullie) dus de taak om haar te helpen en te stimuleren.

Sterkte ermee.

heb net nog mijn moedertje gebeld.Ze voelde zich flink belabberd en heeft dus ook haar dokter weer gebeld.Wat kreeg ze te horen:"oh sorry,...ik ben vergeten je medicijnen te geven"!!!Kan dat mens wel wurgen!!!Voor t zelfde geld was mijn moedertje er nu niet meer geweest en kwam dat mede door gebrek aan medicijnen!!! Toen mijn moeder neer had gelegd,..heeft ze meteen een andere arts gebeld voor een second opiniun(hoe schrijf je dat in godsnaam???? Verward )Die zei: "goh,...heeft je eigen dokter je dan niet naar t ziekenhuis gestuurd voor een neurologische scan??" nou,....niet dus,.......ze heet dus fout op fout gemaakt en daar worden we dus niet echt vrolijk van! Boos! Nu zijn we dus voor mijn moeder zelf aan t regelen dat ze alsnog een neurologisch onderzoek krijgt en hopen dat we t vergoed krijgen van t ziekenfonds(je moet nl een verwijzing voor zoiets hebben)hou jullie op de hoogte!!
doet me goed om te horen dat we niet de enigen zijn die dit meemaken(gun t anderen natuurlijk niet,maar je voelt je zo niet meer alleen staan)
bedankt voor de reacties!!!


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:02

Vooral het fijne doktor verhaal klinkt mij zeer bekent in de oren. Je moet echt alles in de gaten houden en op letten dat ze geen medicijnen voor schrijven waar iemand allergisch voor is.

Maar idd ik denk dat er meer mensen zijn in dit soort situaties...

...Dreaming with my eye's wide open...

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:32

Die fout hebben ze bij de eerste beroerte (zo heet dat in de volksmond) van mjn moeder ook gemaakt. Gewoon zelf beslissen en eisen van de huisarts dat er naar het ziekenhuis wordt gegaan, daar kunnen ze haar helpen hou de poot stijf en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Sterkte ermee.

Gratis af te halen mooie jonge katten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Durquia, ejkge, Risxx en 11 bezoekers