Ongeluk A28

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ongeluk A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:13


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:16

staat ook al op VN Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:18

Oh boy, ik wil niet in de mensen hun schoenen staan. ik vrees dat ze geruïneerd worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:20

ik zag een foto en zocht maar in het berichtje naar het welzijn van het paard. stond er in de laatste regels EINDELIJK te lezen dat het paard ongedeerd was gebleven.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:48

tja ze gaan natuurlijk niet eerst schrijven het paard is ongedeerd en dan pas dat er 1 dode is en negen gewonden....

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:51

wat ik begreep is die trailer losgeraakt van de auto...
*nachtmerrie nummer 1*

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:51

He als je die link opent komt Rom in beeld met de boodschap dat als je iemand wilt helpen hem een boodschap mee moet geven. Nou Rom, ik heb wel een boodschap voor je hoor Haha!

Het zal je maar gebeuren. Het lijkt me je ergste nachtmerrie snif.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:51

Dan heb je je trailer ook niet helemaal degelijk aangekoppeld als die losraakt van je auto als je moet uitwijken....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:58

petraaken schreef:
Oh boy, ik wil niet in de mensen hun schoenen staan. ik vrees dat ze geruïneerd worden.


Over wie heb je het nu? Over de paarden eigenaren of die vrachtwagen/motorrijders.

Dat een trailer losschiet is idd knap stom, daar zal wel een grondig onderzoek naar komen. Maar dat hoeft echt nog niet direct een mensenfout te zijn.

Verder zat ik heel dat bericht door te lezen, en eindelijk las ik dat het paard ongedeerd was. Wat was ik opgelucht...........

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:26

Het was inderdaad een enorme chaos. Ik woon langs de A28 vlak bij waar het is gebeurd.Ik werd op een nare manier gewekt.
Sirenes van ambulances, brandweer en politie loeiden langs ons huis. Erg beangstigend. Het gebeurd natuurlijk wel vaker, maar toen ik naar buiten keek zag ik dat het erg mistig was en ik wist dat de super bikes in Assen waren, dus het was voor mij wel duidelijk dat het heel ernstig was. Tot ong. 13:15 reden er geen auto's meer over de A28 richting Meppel. Ik zag de eerste beelden eigenlijk pas op TV. Ik hou niet van ramptoerisme en ben dus niet wezen kijken. Op TV oost zag je ook de beelden van het paard toen het uit de trailer kwam, wonder boven wonder mankeerde hem zo op het eerste gezicht niets. Later die dag toen alle motoren uit Assen weer terug kwamen stonden er bij ons op de parallelweg veel mensen te kijken naar de motoren en toen is er voor ons huis ook nog weer iemand aangereden, hij werd ook met de ambulance afgevoerd, maar het leek wel mee te vallen. Al met al dus een vreselijke dag, zeker voor de familie van de omgekomen motorrijder en ook voor de mensen die nog in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen en hun familie en voor alle betrokkenen bij het ongeluk. Er stond op de voorpagina van de Zwolse courant een foto van het ongeluk met op de voorgrond twee motorrijders die hand in hand verslagen toekeken hoe de politie, brandweer en ambulance medewerkers hun werk deden. Verschrikkelijk.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:43

Ik zag het op het nieuws een geschaarde trailer pff ik hield mijn hart vast en toen zag ik het paard eruitlopen en kwam er een nieuwe trailer aan rijden ben benieuwd of hij daar nog op is gegaan jemig wat een trauma moeyt zo´n paard oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:26

Vora schreef:
Er stond op de voorpagina van de Zwolse courant een foto van het ongeluk met op de voorgrond twee motorrijders die hand in hand verslagen toekeken hoe de politie, brandweer en ambulance medewerkers hun werk deden. Verschrikkelijk.


Brrr, daar krijg je toch kippenvel van. Op de voorkant van Spits en Metro stond een foto van hoe de motor(en?) er uit zagen na de aanrijding, dat zag er niet erg bemoedigend uit.
How fragile we are, in de letterlijke zin van het woord dan.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:00

Ongelukken met motoren, brrr.
Toen ik met motorrijles voor het eerst het verkeer inging, ging mijn instructeur naast me staan en vertelde me het volgende:
In je auto heb je meerdere kreukelzones, op je motor heb je er maar 1, zal hem je aanwijzen, waarna hij met zijn hand van boven naar beneden over mijn ruggegraat ging....
Heb ik altijd goed onthouden, maar een ongeluk is helaas maar al te snel een feit. Wens de betrokkenen heel veel sterkte toe.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:14

verschrikkelijk. Mijn broer was rond die tijd op de motor op weg naar Assen. Men wat was ik bezorgd. Zag t al helemaal gebeuren dat hij er ook bij betrokken was. Maar gelukkig niet.
Echt verschrikkelijk wat er gebeurd is..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:11

Lovely schreef:
Op de voorkant van Spits en Metro stond een foto van hoe de motor(en?) er uit zagen na de aanrijding, dat zag er niet erg bemoedigend uit.


Dan lees jij een andere metro dan ik Verward
Bij mij stond die trailer op de voorpagina met een hoop lui van de brandweer er omheen om die motor er onderuit te halen, van de motor zelf is weinig/niets te zien. Geen prettige aanblik, dat is zeker.

Ik schrok er wel van, een goede kennis van me heeft precies zo'n trailer...

Trailer heeft ook z'n beste tijd wel gehad als je kijkt naar hoe verwrongen de klep is (als je zo'n trailer al ooit nog aan durft te koppelen...).

http://www.clubmetro.nl/content/acrobat ... _Metro.pdf

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:30

een trailer wordt toch gezekerd??

zodat als ie losraakt, er een draadje(van ijzer he) nog vastzit, die de trailer op de rem trekt!!

dat de trailer losraakt ik echt mn grootste angst, samen met de angst da er iemand niet uitkijkt en de trailer ramt

ik zit ook nooit op mn gemak in de auto als we met de trailer opweg gaan

wil heel graag een 2paards vrachtwagentje!

ik heb ook een keer een ttraileongeluk gezien, trailer vloog tegen de rand van de vluchtheuvel aan, en toen kwam ie los van de grond, t dak van de trailer vloog over de jeep heen, trailer kantelde en schoof over straat

de 2 paarden hadden wel schaafwonden en waren in paniek maar hebben t overleefd.

2 weken later hadden we een wedstrijd georganiseerd, die mensen belden af, de paarden waren inmiddels weer 100% gezond, maar ze durfdden de trailer niet meer in, nee gek he!!

maar ik heb me dus echt 2 dagen zitten afvragen of t paard op de trailer van t ongeluk op de A28 ongedeerd was, want daar werd op de radio dus nix over gezegd

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:37

En hoeveel mensen die die losbreekinrichting niet fatsoenlijk bevestigen...
Even het draadje over de kogel en weer op zichzelf vast. Onverantwoord! Er zit een speciaal oogje voor aan je trekhaak, gebruik dat dan ook!
Of dat er geen goede sluiting aan zit, die is er op berekend dat er een bepaalde kracht op komt, genoeg om de trailer op de rem te trekken en dan los te breken, je ziet ook wel eens hele gammele dingetjes, dan trek je de trailer dus niet op de rem...

Ik denk overigens dat deze trailer wel op de rem getrokken is na het losbreken, anders was het drama nog veel groter geweest, zeker voor het paard. Maar hoe die trailer los heeft kunnen schieten...


Een kennis van me overkomen: demontabele trekhaak, zat niet goed gemonteerd. Complete trekhaak kwam los van de auto! Trailer kwam tot stilstand tegen een elektriciteitshuisje... Gelukkig leeg.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:37