Wie beoordeelt mijn Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Wie beoordeelt mijn Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 09:09

Naar aanleiding van diverse discussies die ik door de jaren heen heb gevoerd met verschillende tinkermensen en niet-tinkermensen.
Wat vinden jullie nou echt van Yorghos?
Ik zelf vind hem het fijnste, liefste en mooiste paardje dat ik me maar kan wensen. Maar wat de raskenmerken betreft... Zelf vind ik Yorghos niet erg rastypisch:
Ik heb me zelfs weleens afgevraagd of hij misschien een kruising is. Hoewel andere mensen hem weer geweldig mooi vinden en me vragen waarom hij ooit geruind is.
Wat vinden jullie nu van hem?

Yorghos op de dag dat ik hem kocht, hij is hier 2,5 jaar oud
Afbeelding

Bijna een jaar later, een van de eerste keren onder het zadel
Afbeelding

Yorghos op de wei, +- een jaar geleden
Afbeelding

Nog eentje op de wei, mei 2003
Afbeelding

En onder het zadel
Afbeelding

Even over zijn manen: Die zijn niet expres zo kort. Vorig jaar heeft hij ze geschuurd aan de bomen. Dit jaar waren ze redelijk aangegroeid en toen heeft Kai er een hapje van genomen.. Huilen

Ow, en nog wat algemene gegevens
Naam : Yorghos
Geslacht : Ruin (al toen ik hem kocht)
Leeftijd : 7 jaar, 13-05-1996
Geboren in Galway, Ierland en in Januari 1999 naar Nederland geïmporteerd
Stokmaat : +- 1.58m
Papieren : Niet naar de keuring geweest, dus geen papieren

* To Belg, or not to Belg *


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:33

Ik heb geen verstand van Tinkers, maar ik vind Yorhos wel heel erg mooi!
Hij is ook lekker groot!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:22

Ik zou persoonlijk eerst die dikke hangbuik weg willen hebben, haha. Sorry, ik heb iets tegen dikke paardebuiken. Schijnheilig Verder kan ik weinig oordelen over Yorghos, buiten dat hij er best als een Tinker uitziet.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:00

ik weet niet het kan best zijn dat het een tinker is.

Ander kant is hij heel luxe natuurlijk
Waaro progeer je niet eens naar de keuring te gaan?? weet je precies hoe ne wat.

Ik denk niet dat het bij het ics wordt op genomen iok zou als ik jou was info vragen bij het NTS

When love is a drug, then let me be your dealer!


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:04

wat vind je neit rastypisch aan hem? heb tinkers gezien met minder raskenmerken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:54

Ik ben het met je eens Linda, Ik heb hem in het echt gezien en hij is mooi maar heeft geen echte Tinker uitstraling. Komt denk in voor een groot deel door zijn hoofd en hals. Hij heeft een echt paardenhoofd en hals. Nou lijkt hij trouwens op de graasfoto in de wei meer Tinker dan dat ik hem in het echt vond.

Hij gedroeg zich trouwens op de westerndag wel echt als een Tinker.. Lachen Lekker cool en eigenwijs.. Knipoog

Maar ik denk dat hij wel bij de NTS opgenomen zou worden..

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:12

Ik weet 43298743% zeker dat het een tinker is. Wel een poepie trouwens!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:17

Ik vind hem niet luxe hoor Lachen Vind hem wel een Tinker, maar wat Mariska zegt, z'n hoofd is niet zo heel erg Tinker-ig Haha! Vind de tekening op z'n hoofd alleen niet zo mooi, maar dat is mijn persoonlijke smaak Lachen
Het is verder absoluuuuut niet mijn type, ik hou meer van de wat kleinere en iets luxere (:P) Tinkers. *Maar ben zelf ook maar een ukkie*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 18:23

offspring"]
Waaro progeer je niet eens naar de keuring te gaan?? weet je precies hoe ne wat.
[/quote]
Ach, het is maar een ruin, dus een keuring vind ik niet erg interessant. Ik plaats dit topic meer omdat ik gewoon erg benieuwd ben naar wat jullie van hem vinden: Kruising of Tinker...

[quote="Marjolein schreef:
wat vind je neit rastypisch aan hem? heb tinkers gezien met minder raskenmerken

Oa. zijn grote hoofd, ramsneus, vrij lange hals en hij heeft ook weinig behang in verhouding met andere tinkers.

* To Belg, or not to Belg *

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:04

tinekrs mogen toch best grote hoofden hebben inclusief ramsneus? behang vind ik zo op de foto nog best meevallen. en die hals misstaat hem toch ook niet?
misschiend at deze foto's erg vertekenen maar ik vind yorghos een echte tinker, heb ik nooit aan getwijfeld.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:15

ik vind hem eigenlijk niet extreem luxe ofzo,ik vind het wel een mooie tinker!Hij lijkt sprekend op een tinker die wij gehad hebben..die was ook zo groot met zo'n hoofd(wij dachten altijd maar dat ze vast een rondslingerend trekpaard vadertje heeft gehad ofzo Haha! )

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:41

Als ik die graas-weide-foto zie, vind ik dat zijn hoofd in verhouding te klein lijkt. Op die andere foto's kan ik er geen goed beeld van krijgen. Wat vind je zelf van zijn hoofd in verhouding tot de rest van zijn lijf? Ik kijk nu alleen naar de bouw van het beestje, heb geen verstand van tinkers.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:44

Ik vind hem wel op een tinker lijken alleen misschien is zijn hals wat kort naar verhouding met de rest. En hij loopt hetzelfde op de draaffoto als Connor. Alleen die buik is wat uit verhouding of is dat spek. Verder vind ik het toch een echte tinker met een mooie volle staart en toch best veel sokken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:26

Is vind Yorghos zo vanaf de foto's toch echt wel een Tinker om te zien, en zo luxe vind ik hem niet eens. Er zijn hier op bokt wel luxere Tinkers te vinden, waaronder die van mij denk ik.
Afbeelding

Jordy's sokken zijn hier niet echt te zien, omdat ze onder de modder zitten, maar hij heeft wel weer meer sokken dan Yorghos.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:32

Ligt misschien aan de bloedvoering? Tja, ik vind 'm wel opgeknapt hoor en hij heeft een goede maat.
Een tinker is ook niet echt een ras, pas de laatste aantal jaren zijn er nu papieren voor. Misschien heeft ie een verre dartmoor als oma/opa. Ik vind 'm wel op een Tinker lijken hoor.

- Offline -

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 08:32

Maya schreef:
Als ik die graas-weide-foto zie, vind ik dat zijn hoofd in verhouding te klein lijkt. Op die andere foto's kan ik er geen goed beeld van krijgen. Wat vind je zelf van zijn hoofd in verhouding tot de rest van zijn lijf? Ik kijk nu alleen naar de bouw van het beestje, heb geen verstand van tinkers.


Ik denk dat die foto een iets vertekend beeld geeft omdat hij zijn hoofd daar naar de camera toedraait. Voor mijn gevoel heeft hij echt een heel groot hoofd en een lange hals.
Maar ik heb ook alleen Kaylo in de buurt om te vergelijken en dat is echt een heel ander type tinker. Type tank, zeg maar...

* To Belg, or not to Belg *

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:07

Er zijn dan ook 4 types tinkers en ook nog vele vormen daartussenin... Ik vind het wel n tinker *LOL* *en niet bepaald luxe...*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:50

Hij is wel grappig, alleen ben ik niet zo'n Tinker fan. Ze zijn mij wat te grof. Ik vind de hoofden ook vaak een beetje te lomp en zwaar.
De wat edelere versie staat me meer aan.
Maar ze blijven wel leuk om naar te kijken. Op concours kom je ze ook wel eens tegen en dan vind ik het toch knap dat ze zo'n joekel zo netjes rondgestuurd krijgen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:54

snowdon schreef:
Er zijn dan ook 4 types tinkers en ook nog vele vormen daartussenin... Ik vind het wel n tinker *LOL* *en niet bepaald luxe...*


Welke 4 dan?

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:49

Ikke, ikke, ikke! *Steekt vinger op*
Scunner, Grai, Cob en Vanner, ik onthoud het ooit wel eens (snowdon me paar dagen terug uitgelegd). Dit is van licht naar zwaar, en qua hoogte's overlappen ze elkaar, maar t gaat vooral om de breedte en soort bouw.
Pling

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:52

Maya schreef:
Scunner


Scudder Knipoog

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:56

Marjolein schreef:
wat vind je neit rastypisch aan hem? heb tinkers gezien met minder raskenmerken.


Ik sluit me hier bij aan Haha!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:57

Dan heeft de ICS het toch makkelijker.. Knipoog Irish Cob als hij/zij voldoende voldoet aan de omschrijving, of Irish Cob crossbred als er wel Irish Cob trekken in zitten maar niet genoeg.. Lachen

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:01

Mariska_28 schreef:
Dan heeft de ICS het toch makkelijker.. Knipoog Irish Cob als hij/zij voldoende voldoet aan de omschrijving, of Irish Cob crossbred als er wel Irish Cob trekken in zitten maar niet genoeg.. Lachen


Welk type is dan het sporthorse van het ICS?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 20:02

Welk type zien jullie dan in Yorghos?

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gizbennie en 67 bezoekers