idee voor profielwerkstuk met paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

idee voor profielwerkstuk met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 17:44

hey hey, ik moet dus dit jaar voor biologie een profielwerkstuk maken, en ik wil graag iets doen met paarden. Het moet dus een soort onderzoek of studie worden, maar ik weet geen specifiek onderwerp... Verward

jullie wel?

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:48

Ja, ik moet ook een profielwerkstuk maken dit jaar(6 VWO).

Ik zat te eraan te denken om het over verschillende trainingmethoden te doen, en dan een beetje specifiek over LDR. Dan dus alle systemen behandelen, artikelen erin verwerken en een beetje meningen van verschillende mensen en van mijzelf natuurlijk....

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:57

Ik moet ook een profielwerkstuk maken dit jaar, wilde ook wat over paarden doen, maar wij moeten in een groepje met 2 jongens en 2 meiden, en toen ik het woord 'paard' zei begonnen ze me al af te kraken Verdrietig

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:53

Hoeven - hoefijzers - hoefschoenen ?

Over iets moderns zeg maar ,

zoals ik , ik rijdt ijzerloos - bitloos - boomloos en dat is toch vrij apart.

Omdat ik voor mijzelf tot de conclusie ben gekomen dat dat het paard-vriendelijkst en comfortabelst is allemaal.

Om je te verdiepen in dingen die anders zijn dan standaard ,
dat is misschien wel leuk en ook nog interessant voor een ''buitenstaander'' ook misschien ?

Want die weten al HELEMAAL niet dat een paard zonder bit en zonder ijzers bereden kan worden *LOL*

Of is zoiets niet de bedoeling Verward


neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:07

hoi voor biologie is het misschien interessant over de kleuren van paarden:
welke kleur dominant is en welke recessief. Hier is veel informatie over te vinden.
Of is het te saai?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:11

Ik moet ook gaan bedenken voor welk vak en welk onderwerp, maar ik heb geen bio, alleen wiskunde B2, Natuurkunde 1&2 en scheikunde 1, of voor Nederlands of Engels maar die 2 toch echt niet Tong uitsteken
Dus nog wat te verzinnen
Wat pmarena zegt over ijzerloos-bitloos en boomloos lijkt me wel een leuk onderwerp om uit te zoeken.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:27

Ik heb iets heel anders gedaan (therapieën bij kanker)

Er is meer op de wereld dan paarden en lang niet alle biologieleraren kunnen een 'paardenonderwerp' waarderen.
Bovendien komt de titel van je werkstuk op je cijferlijst te staan(iig bij ons) en als je bijvorobeeld meedoet aan een decentrale selectie is een onderwerp dat bij je studie aansluit wel aan te raden.
Komt imo toch net even beter over Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:39

Het opzetten van een fokkerij, dus echt vanaf het begin weetjewel. Je moet lening afsluiten, waar je je moet inschrijven, stallen bouwen ed... Paarden kopen. Misschien is dat iets. Lijkt makkelijk, maar het valt niet mee en je steekt er behoorlijk wat uurtjes in... Heel veel succes met je profielwerkstuk!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:51

Symmetje schreef:
Het opzetten van een fokkerij, dus echt vanaf het begin weetjewel. Je moet lening afsluiten, waar je je moet inschrijven, stallen bouwen ed... Paarden kopen. Misschien is dat iets. Lijkt makkelijk, maar het valt niet mee en je steekt er behoorlijk wat uurtjes in... Heel veel succes met je profielwerkstuk!

Maar dat lijkt me meer een onderwerp voor economie of MNO ofzo Knipoog
Ik moet volgend jaar pas een profielwerkstuk maken, maar bijvoorbeeld kleurgenetica (bij paarden) lijkt me erg interesant.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:28

Ik doe zelf mijn afstudeerproject van Lerarenopleiding Engels over de populariteit van de rensport in Groot Brittannie. Voor biologie is idd iets als kleurvererving of vererving van gebreken interessant. En in de fokkerij zijn ook genoeg dingen om een onderzoekje over te houden; veulens, ziekten, vruchtbaarheid....

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:09

Heey ik zit nou in Havo 5 en wij doen ons Profiel werkstuk over de Krachten die werken op het been van een paard,
das heel leuk gaan we filmen enzo.. alleen Verward
We moeten een echt paardenbeen zien te krijgen Verward en dat vind ik weer wat minder.. maar ook wel interessant

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:10

ook heb ik met biologie al een over het gedrag van een paard solitair en het verschil met het gedrag van een paard in een kudden.. en hoe die paarden dan weer op de mens reageren ...
Heeel interassant en daar hebben we onderzoeken bij gedaan enzo van de ponys observeren heel leuk

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:25

steeffie"]
[quote="Symmetje schreef:
Het opzetten van een fokkerij, dus echt vanaf het begin weetjewel. Je moet lening afsluiten, waar je je moet inschrijven, stallen bouwen ed... Paarden kopen. Misschien is dat iets. Lijkt makkelijk, maar het valt niet mee en je steekt er behoorlijk wat uurtjes in... Heel veel succes met je profielwerkstuk!

Maar dat lijkt me meer een onderwerp voor economie of MNO ofzo Knipoog
Ik moet volgend jaar pas een profielwerkstuk maken, maar bijvoorbeeld kleurgenetica (bij paarden) lijkt me erg interesant.
[/quote]

Oh sorrie Bloos! , niet goed gelezen, dacht dat er geen vak bijstond....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:08

De evolutie van het paard? Daar is genoeg over te vinden en denk ik ook wel zeer intressant. Daar heb ik zelf ooit eens een powerpiont over gemaakt. Het onstaat van 1 hoef, de grote e nalle verschillende rassen. Zo profielwerkstuk moet natuurlijjk een vraag bevatten? Zo kun je misschien de ontwikkeling van alle huidige rassen uitzetten tegen over de prezwalski. Met een hoofdstuk evolutie, przwalski, hoofdtypes( huidige of de "bospaarden" )paarden. Verschillen<-> Overeenkomsten. Dreigende uitsterving? Zijn maar een paar dingen, er zijn vast nog wel meer dingen die je er bij kan betrekken.

Mijn profielwerkstuk ging over Egypte, ik had geen biologie en was Havo. Had een Goed, bij ons deden ze geen cijfers. Ong. een 7½, 8

gomir schreef:
Bovendien komt de titel van je werkstuk op je cijferlijst te staan(iig bij ons) en als je bijvorobeeld meedoet aan een decentrale selectie is een onderwerp dat bij je studie aansluit wel aan te raden.
Komt imo toch net even beter over Clown

Was bij mij ook, voor welk vak je het deed kwam er ook bij te staan.

- Offline -

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:31

Mijn zoon heeft een profielwerkstuk gedaan over gedrag bij apen (Havo); iets dergelijks lijkt me ook best interessant op het gebied van paarden?

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:34

Wij (klasgenootje en ik) hebben op de havo ons profiel werkstuk gedaan over de onderlinge omgang van paarden.
2 paarden bij elkaar zetten die elkaar nog niet kunnen, en dan observeren wat ze doen, en ook 2 paarden die elkaar al wel konden, en allemaal van dat soort dingen. (bekende omgeving, vreemde omgeving, enz)
Ik vond het wel leuk, maar het was ook best lastig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers