En weg is [naam verwijderd]...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

En weg is Weelde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 13:57

Vanochtend na het galgenmaal was het zover; [naam verwijderd] zou worden gespeend.
Merrie achtergelaten in de box, en veulen aan het halster mee naar buiten, naar de trailer. Ik kan niet zeggen dat ze meteen vloeiend doorliep de trailer op, maar echt lastig was het ook niet om haar erin te wurmen. Binnen 10 minuten liep ze zo de plank op. Pas toen begon het gebrul. Van moeders en van [naam verwijderd]; de pony [naam verwijderd] deed ook maar mee Clown

Snel in de auto, en wegrijden. Heel rustig heb ik gereden, dat wel hoor! Na een korte 15 minuten waren we aangekomen op de Beekdalhoeve. [naam verwijderd] had onderweg de trailer al duidelijk laten voelen hoe zij over dit alles dacht, maar toen we aankwamen was ze poeslief. Ze liet zich makkelijk pakken (ze stond los), en toen de klep naar beneden kwam bleef ze keurig wachten tot ze eruit geleid werd. voorbeeldig.
Korte inspectie leerde dat ze wel een kras op de bips had van een scharnierpunt (waar anders de voorste stang zit), maar verder was ze nog helemaal heel. Koppie erop, alert. O gut, dan is ze zo mooi...ik was weer helemaal in luv.. Lovers

In de stal stond een gistermiddag afgespeende Redfort te wachten op haar komst. Dat was wel even spannend voor [naam verwijderd], de Redfort was echt heel groot voor zijn leeftijd. Klappertandend erbij in.. a gossie. Het was maar even, of [naam verwijderd] had haar eerste schop al uitgedeeld aan de REdfort... Bloos! Echte merrie Haha!
Ze zullen nu nog wel aan het ronddraaien zijn in die 3x3m. box. met z'n tweeen. Maar goed, [naam verwijderd] heeft een maatje, ze is niet alleen.

Thuisgekomen was de paniek wat erger; [naam verwijderd] was behoorlijk aan het brullen. Maar snel naar buiten gelaten. Samen met [naam verwijderd] op het zand. Eventjes was ze toen wat rustiger, en nu staat ze af en toe te gillen om te zien of dat wat ze mist, ook terughinnikt.
Het is allemaal wat. Ik hoop dat het over een dag of wat weer helemaal teug naar het oude is hierzo Haha!
Maar het is me reuze meegevallen, allemaal. Ben zelf nog redelijk nuchter, de merrie probeert niet in een wanhopige zoekpoging door het hek heen te beuken, en [naam verwijderd] was redelijk koel. Het gaat helemaal goedkomen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:02

Nou dat klinkt toch aardig voorspoedig hoor. Voor het eerst alleen in de trailer zonder mammie en de eerste ontmoeting met het andere veulen (niet sollen met merries Haha!). En wat gaat er vanaf nu gebeuren, gaan ze samen naar buiten? Of komen er nog meer diertjes bij en gaan ze dan in een groep? En Paula die brult is vast niet leuk, maar als ik eerlijk ben, volgens mij is het brullen van Leo erger *LOL*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:02

Ah gossie, moet je je kindje wegbrengen. Erg is dat he?!
De merrie zal over een paar dagen wel weer de oude zijn. Paarden zijn daar toch zo makkelijk in, uit het oog uit het hart Knipoog
Ga je Weelde wel regelmatig opzoeken en blijft ze daar tot ze 2 of 3 is?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 14:06

[naam verwijderd] zal nu een dag in de box blijven, maar daarna zal ze bij de 2 andere merrieveulens die al een week eerder waren afgespeend, het land in mogen. Sappige groene weide, beter dan bij mij thuis...

Ze staat nog geen 7km verderop, reken maar dat ik er vaak langs zal gaan...het blijft toch mijn kleine dopje Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:37

Ach, arme paardjes... zo ruw gescheiden in 1 keer... Knipoog
Maar zo gaat het waarschijnlijk het snelst... Nog gemeenschappelijke kennissen tegen gekomen op de Beekdalhoeve? Schijnheilig
Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:40

morgen zijn ze lekaar al vergeten hoor
teminste zo is het bij ons wel al heel vaak zo.
nou gaat weelde echt een grote dame worden!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:58

nou in tien minuten, wat leuk !!
mijn vriendin deed er van 11-20 uur over
en toen nog lukte het niet ...
dan maar verdoofd

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:18

owww..... Jij hebt betere ervaringen als ik.... Die van mij was ook verder niet afgepeend, en liep ook zo mee de trailer op... alleen eenmaal in de trailer toen de moeder begon te roepen, werd ie helemaal gek, hij heeft toen ook zn been een klein beetje beschadigd maar verder is het ook goedgekomen. Hij heeft er verder gelukkig geen trailervrees aan over gehouden. Lachen Zoek hem nog maar vaak op;) groetjes Barbara

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:32

o jee kleine kinderen worden groot.
In ieder geval is ze niet zo ver weg.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:04

wat fijn dat alles zo goed is gegaan zeg!
ben benieuwd hoe weelde zich verder ontwikkelt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:15

Ik moet altijd even slikken bij dit soort momenten. Ik moet er dan aan denken hoe ik me zou voelen als iemand zomaar even mijn sanne bij me weghaalt............. en dan word ik even heeeeeel verdrietig, voor het paard.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:11

Wat zielig, Weelde gaat op kamers! Haha!
Ze zullen denk ik allebei wel snel wennen aan de nieuwe situatie.
Gelukkig ging alles zo goed!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:05

Fijn dat het zo goed is verlopen en helemaal fijn dat Weelde zo vlak bij je huis in de opfok staat! Luxe situatie hoor!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:31

Toch spannend he? Gelukkig is alles goed gegaan en voor je het zelf in de gaten hebt is alles opeens weer rustig en is iedereen elkaar vergeten door de drukte.
Ons kleine miepje is ook zo van de moeder gerukt ( Haha! ) en op de trailer gegaan. Zij moest even wat verder, heel NL door, maar eenmaal hier op stal ging het perfect. Door alle nieuwe indrukken was ze haar mams zo vergeten.
Gelukkig maar, anders had ik geen oog dichtgedaan van al dat geschreeuw, net als de rest van het dorp Haha! *LOL*