Verslag Fasel en MrMagic Endurance Holten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Verslag Fasel en MrMagic Endurance Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 07:59

pfffffffffff, wat een dag wat een dag Haha!

Eigenlijk begon het al op zaterdag toen ik voor mijn verjaardag naar Mark en Belinda mocht om een Podium Endurancezadel te passen. Helaas ben ik pas op 15 november jarig maar die tijd hebben we ook wel even nodig om te sparen. Het bedrag is niet groot maar ja, met 1 kostwinnaar moet je even he Haha! .

Het wordt een blauwe boom met fluoriscerende gele beugelriemen. Dan komen er alu podium beugels aan in het blauw. De korfjes gaan we zelf even fluoriserend geel spuiten. Tenminste als die kleur bestaat in spuitvariant.

Dan heb ik er zelf een hoofdstel bij gekozen. Een Royal Blue met fluoriscerende gele bakstukken en dezelfde gele kleur teugels. Een fl. gele martingaal bijbesteld. Die gaat naar Evert zodat zijn blauwe martingaal naar mij gaat. En zo hebben wij dan onze teamkleur vastgesteld. Blauw/geel.

Ik ben erg gelukkig met mijn verjaardagscadeau ook al moet ik nog even wachten.

De wedstrijd begon met het verkennen van de groomroute. Onze campingeigenaresse zou voor chauffeur spelen dus die wist de weg. Marco en Karin reden voorop. Ik weet niet wat die gedacht hebben maar dat moet iets in de trant van 'wat een idioten' geweest zijn. Ik heb me bescheurd in ieder geval.

Tussen het rijden door nog even onze groom Muriel van het station gehaald. Toen het laatste stukje verkend, naar de camping teruggegaan en gaan slapen. 's ochtends een heerlijk ontbijt genuttigd en toen naar het wedstrijdterrein alwaar wij Desiree met Sattarov wilde zien starten. Mooi plaatje was dat.

Voorkeuring. Beide paarden goed. Maaraak had 36 bij de voorkeuring. Van Marek weet ik de waarden nog niet. Goed in ieder geval. Verder was alles goed. Locomotie was een nette A.

Rit begonnen. Raak was vervelend. Dat zou weer een vechtpartij worden. De rit verliep op zich lekker maar ik had er niet een fijn gevoel bij. Raak liep supergevoelig op het terrein met zoveel stenen. Op de verharde weg en in het gras liep hij super maar in het grind liep hij op eieren. Een aantal keren hebben we gekeken of hij kreupel was maar dat was niet zo en hij had er ook zin in.

Hij heeft zich wel lopen opfokken aan MArek, wilde daar steeds voor lopen wat op de laatste 8 km maakte dat hij inzakte. Op de p/a had hij een 48 voor hartslag dus dat was prima.

Die laatste 8 km heb ik Evert weggestuurd. Dit ging even niet zo. Nadat hij een km weg was gingen rustig de oortjes naar voren bij Raak en liepen we onze eigen wedtrijd. Ik was moe, en had vreselijke pijn in mijn rug door het vechten. Het werd een laatste stuk van paard en ruiter die elkaar erdoorheen trekken. Mentaal hadden we het allebei nodig. Hij op het eerste stuk en ik op het laatste stuk. Prachtig als je zo een team met je paard kunt zijn. Door hem zijn we nog met een mooie tijd van 11.81 geëindigd. Evert eindigde op 11.87.

Op de nakeuring was ik eigenlijk bang dat hij kreupel zou lopen doordat de gehele rit zo moeilijkw as. Desiree was er om me weer eens op te beuren. En ze had gelijk. Raak liep super. Haar reactie: vertrouw toch eens wat meer op jezelf en die knol van je Scheve mond . Tja, ze heeft gelijk.

Marek heeft ook super gelopen. Dat paard is gewoon een tank met supereconomische stappen. Veel bodem, weinig passen. Hij heeft het geweldig gedaan en kreeg een 17e plaats, ik een 19e.

Een goed uitgereden rit dus.

Helaas een uur na de rit kreeg ik een black out. Ik ben maar even naast de vrachtwagen gaan liggen maar dit was geen fijn gevoel. Ging na een paar minuten wel beter. Op de camping heb ik even geslapen en toen voelde ik me alweer super.

Waar ik even een alinea aan moet wijden is het team dat we om ons heen hadden. Super gewoon. We hadden onze eigen groom uiteraard die haar werk zeer serieus neemt. Daarnaast Annelies als chauffeur. Ik denk dat endurance Holten ons nooit meer vergeet met het scheurende witte busje dat eigenlijk een 1 op de zijkanten had moeten hebben Haha! en dan nog Arwen en haar moeder. Arwen voor de foto's en een extra helpende hand en haar moeder die een schitterend verslag heeft gemaakt op film. ECHT SUPER. Ook zoveel leuke opnames van de tijd tussen onze aankomsten op de groomplekken. Dat heb ik nou al die tijd willen hebben en dankzij haar moeder gekregen. Echt super. Als Arwen een beetje talent van haar moeder heeft hebben we vast ook fantastische foto's . Arwen en uiteraard jouw moeder, onze hartelijke dank. Echt super dat jullie dit hebben willen doen. Annelies ook bedankt, al lees je dit niet. En uiteraard onze eigen groom Muriel.

Al met al een leuke dag. Al vond ik het mentaal zwaar. De lange rechte paden vond ik een ramp. Tijdens een wedstrijd kijk ik niet zoveel naar omgeving. Dan ben ik bezig met de bewegingen van mijn paard, zijn gesteld heid en alles voor me. Dus die lange paden waren een ramp voor mij. De organisatie, daar neem ik mijn pet voor af. ECHT SUPER GEWOON. Alles was geweldig geregeld. en bovenal supergezellig. Maarten, het was mijn eerste keer, of ik het met Raak en zijn gevoelige pootjes nog eens doe weet ik niet maar het was super. Dat mag je de rest van de organisatie vertellen.

Overigen serg leuk dat wij tijdens de rit Maarten vaakt egenkwamen Haha! rondscheurend in zijn autootje.

Groetjes van een toch wel tevreden FAsel.

'Paint' it 'Black'


hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:20

zo fasel dat klinkt al iets postiever als gisteren, maar ontzettend goed dat je hem uitgereden hebt alleen jammer dat je niet op de omgeveing hebt gelet want de route was echt ontzettend mooi.
en wbt de organistaie heb je gelijk een grote pluim! +:+

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 09:39

Ja, ik heb altijd even tijd nodi gom na te denken en te bezinken. Dan stel ik ook altijd even mijn ervaring bij.

De route zal ongetwijfeld mooi zijn geweest. Gelukkig hebben we twee weken vakantie met paarden in Haarle gevierd en zodoende de omgeving hebben kunnen verkennen. Haha!

'Paint' it 'Black'

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:21

O,o,o..soms zit het ook echt niet mee, he Verdrietig
Maar wel netjes de rit uitgereden, dus dat is toch hartstikke goed? En als je straks een snel zadel hebt gaat et vast en zeker nog beter *LOL*

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:11

Fantastish toch dat je de rit weer goed volbracht hebt ? Ik heb je niet zien rijden, wel bij de prijsuitreiking zien zitten. Mijn groom (lageveld) heeft nog wel "hallo"geroepen, maar ik denk niet dat jullie hem herkend hebben. Lachen

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:15

Leuk dat de film mooi geworden is. Wij lachten al dat je hele gedeeltes van de audiotrack vol zou hebben staan met "moet het nou zo?" "doet 'ie het nou of niet?" "volgens mij filmt 'ie hoor" etc. Haha!

Ik heb leuke foto's hier, helaas niet allemaal even scherp. Dat heb je als je niet wil flitsen in een binnenbak, dan word het allemaal wat vager. Het zijn er 38 (niet zoveel als ik dacht) en in totaal 19.2 MB en 1600x1200 pixels, dus heel groot. Ik kan het zaakje zippen en naar je toe knutselen, of op cd branden en opsturen. Laat maar even weten wat je liever hebt.

Ik maakte wel zorgen toen je zo inzakte zeg, zat nog te denken of ik even zou blijven mocht je de EHBO nodig hebben, maar EJ zorgde zo goed voor je, dat voelde weer wat overbodig. Blij dat je snel weer opknapte. Eigenlijk ben je gek ook, wel zorgen maken dat je je paard overneemt, maar je eigen grenzen negeren.. Misschien moet je net als ik op je hand schrijven "het houd op als het ophoud." Had ik in KWB gedaan om mezelf te herinneren dat de enige van wie ik moet, ikzelf ben. En grenzen negeren.. tja, zo komen wij aan de RSI, niet dan?

Ik zat trouwens te denken of hoefzooltjes voor Raak geen oplossing zouden zijn op dit soort ondergrond, omdat ik dacht te zien dat vooral de straal gevoelig was. Misschien het proberen waard?

M'n moeder heeft het trouwens erg leuk gevonden, ze kon helemaal begrijpen dat ik zo enthousiast was geworden. De afspraak is hier nu - ik mag wedstrijden gaan rijden als ik m'n propedeuse haal. Dan willen m'n ouders wel groomen ook. Dus dat word even flink doorstuderen...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 12:21

ZIPPEN PLEASE. Wil niet te lang wachten. Bovendien hebben wij hier een vreselijk snelle verbinding ADSL dus gooi maar naar hanifa@to-finish-is-to-win.com

Ja daar heb je gelijk in. Ik vergeet me zelf regelmatig. EJ zei al dat ik voornamelijk rij op mijn adrenaline. Dan ga ik en ga ik maar door. Niet goed. Ik heb niet eens meer meegekregen dat jullie weggingen. Sorry.

Zooltjes zijn inderdaad een oplossing denk ik. We rijden katwijk nog en dan gaan de ijzers er weer af. En dan denk ik dat ik volgend jaar met zooltjes ga rijden. kan je die er gewoon onder laten zitten zo'n 6 weken?

Leuk dat je moeder nu overtuigd is. Ik heb haar geloof ik de laatste zet gegeven toen ik zei dat het zeke rin de klasse I niets meer vergde dan normaal. Een basisconditie is voldoende.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 12:22

oh trouwens, je mag de foto's in dat formaat (groot dus Haha! ) ook gewoon zippen en mailen hoor. Dan kan ik ze mooi gebruiken voor diverse zaken Haha!

'Paint' it 'Black'

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:36

hi faatje,

Vroeg me al af hoe het kwam dat jullie verschillende tijden hadden. Maar snap nu dat je je man hebt weggestuurd voor even Lachen
vond af en toe de stenen ook wat veel. In de eerste 2 loops had ik er nog geen last van. maar toen ik het derde rondje reed leek het wel een grote stenen route op sommige stukken.

Geniet van de dag

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 16:24

hi gerritje,

klopt. ik heb hem alleen op pad gestuurd. Even Raakje wat adem geven. En Rekje kon het hebben.

Wij hadden erg veel steen. Op een gegeven moment ben ik gaan zigzaggen Haha!

'Paint' it 'Black'


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:06

Gek, ik heb toch dezelfde route gereden als gerritje maar ik vond het echt wel mee vallen...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 17:12

Ja maar jij rijdt op ongekende hoogte. Jij merkt niet eens dat er beneden je iets gebeurt met dat kasteel van je Haha!

'Paint' it 'Black'

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:15

Ik vond het ook best wel meevallen met de stenen, en ik heb een pony met toch echt heel gevoelige voeten. Alleen de berg vond ik tegen vallen (misschien omdat ik er 3x overheen moest) Daar waren me toch nog wat te veel stenen, en alle 3 de keren stond Ilonk wel op een steen en liep ze 3 a 4 passen niet lekker.
Misschien dat als je er heel erg op focust dat het erger word???

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:21

Ondanks dat ík het parcours elk jaar weer4 erg fijn vind, en Navy er gelukkig elk jaar super op loopt, is dit ook voor mij de meest zware wedstrijd (mentaal) geweest. Navy ging super, maar na de wedstrijd toen ik weer thuis was, stortte ik helemaal in. Ik heb echt een kwartier lang over mijn toeren zitten te janken voor ik rustig kon ademhalen. Zal voor ons ook zeker de spanning van na Kwb zijn geweest.

In elk geval: gefeliciteerd, en ik moet even zeggen dat ik jullie zo´´n leuk koppel met z´n viertjes vind.. Lovers

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 20:29

hi hi, dank je Navy. Da's leuk te horen. We zijn ook wel erg gek met elkaar Lovers

Ganna, nee ik geloof niet dat het een kwestie van focussen was. Hij liep echt op eieren. Hij zat ook niet lekker, liep gevoelig. Ik hoor het wel van meerdere mensen dat het zo was. Zelfs de dierenartsen gaven het toe bij de p.a dat de bodem niet geweldig was. Maarten vertelde me dat het erger was dan eerdere jaren. Dat door de droogte veel naar boven is gekomen en bij een klein beejte regen. tja,... tel uit je winst.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 20:30

NaVy! schreef:
Ondanks dat ík het parcours elk jaar weer4 erg fijn vind, en Navy er gelukkig elk jaar super op loopt, is dit ook voor mij de meest zware wedstrijd (mentaal) geweest. Navy ging super, maar na de wedstrijd toen ik weer thuis was, stortte ik helemaal in. Ik heb echt een kwartier lang over mijn toeren zitten te janken voor ik rustig kon ademhalen. Zal voor ons ook zeker de spanning van na Kwb zijn geweest.

In elk geval: gefeliciteerd, en ik moet even zeggen dat ik jullie zo´´n leuk koppel met z´n viertjes vind.. Lovers


Ben je trouwens nu een beetje opgeknapt? Dat instorten, verschillend van hoe erg, hebben veel mensen gehad begreep ik gister. Ikzelf heb het ook geven gehad toen Raak goed was op de nakeuring. De spanning van de val van KWB, de pijn in mijn rug, de bodem etc etc. Denk dat je inderdaad veel nog in je hoofd had van de vorige keer.

Hoe dan ook, jullie hebben het super gedaan en ik heb dan ook hard voor jullie geklapperd OK dan!

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:00

Dat van die stenen klopt wel, ik ken het gebied vrij goed en mij viel het ook op dat sommige paden de afgelopen weken/maanden steeds 'rotsiger' zijn geworden. Ret heeft gelukkig nergens last van, het lijkt wel of die geen gevoel onder z'n voeten heeft, geen misstap gedaan. Nu kennen we de paden ook wel aardig, maar toch.

Ik snapte er al niets van, ik kwam jullie tegen op mijn tweede rondje terwijl jullie aan je laatste kilometers bezig waren. Ik ging berg op, Evert ging berg af in een groepje, ik riep nog 'gaat-ie goed?' en realiseerde me later pas dat jij niet in dat groepje reed. Gelukkig kwam ik je al vrij snel tegen toen ik berg af ging en jij berg op. Hopelijk heb je wat gehad aan mijn korte peptalk, het was echt nog maar 3 km maar ik kan me voorstellen dat dat er in jouw geval wel 30 leken. Wel heel fijn dat jullie de rit goed hebben uitgereden, jullie komen er echt wel ondanks dat het lijkt of Evert en Marek het op hun slofjes doen.

Wat dat instorten betreft: ik kan het me voorstellen. Ik had het bij Austerlitz, mijn eerste klasse 2. Allemaal spanning, dat vreet energie en dat komt er dan op de meest onverwachte momenten uit. Gelukkig was ik afgelopen zaterdag vrij relaxed en Ret ook, er viel dus deze keer weinig in te storten. *LOL*

BTW dat verkennen van de groomroute was trouwens dikke pret, die Annelies spoort echt niet! Tong uitsteken Mijn zusje kende haar trouwens van gezicht, dacht ze. Hebben ze daar thuis twee jongens die bij de ponyclub van Haarle hebben gereden? Zo ja, dan heeft mijn zusje in haar ponytijd tegen hen gereden. Zo niet, dan is het een andere familie Nijenhuis. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:05

mazzeltje schreef:
Gek, ik heb toch dezelfde route gereden als gerritje maar ik vond het echt wel mee vallen...


Ik vond de paden ook niet echt stenig...
Maar misschien komt dat omdat we de Veluwezoom zijn gewend Verward

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 06:45

Nou wat ik leuk vind is dat ik het conditioneel (nu nog) beter uithou dan Evert. Alleen stort hij nadien niet in. Maar hij is dan ook niet zo gespannen. Dit keer had ik teveel last van mijn rug en is dat zeer vermoeiend. In Kootwijk ws ik totaal niet vermoeid. Dat is wel een lekker gevoel. Evert zei al dat ik teveel op mijn adrenaline rijdt. Ja , dat is misschien ook wel zo. Ben niet te genieten de day before en op de dag zelf. Als ik dat niet onder controle krijg ben ik waarschijnlijk eeuwig verdoemd tot klasse I terwijl we conditioneel meer dan toe zijn aan de volgende etappe *huil*

Annelies heeft twee zoons Michael en Stefan. Blond en donker. Dus ik denk dat Lau dat goed gezien heeft.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:01

Ik heb foto's geplaatst!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:11

wat betreft de stenen. ik vond het ook wel mevallen hoor. Maar het derde rondje (de laatste 22 km) viel het me wel op. Waarschijnlijk doordat ik voor de derde keer erover heen kwam.... de eerste twee rondjes waren we allemaal vol goede zin en op en top fit.

Geniet van de dag

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:55

Faas, die klasse 2 moeten jullie best kunnen! Als dat lichaam van jou nou ook nog ff meewerkt... Knipoog

Michael en Stefan, klopt idd, die namen noemde Lau al. Dan hebben we het over dezelfde. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:01

Karin schreef:
Michael en Stefan, klopt idd, die namen noemde Lau al. Dan hebben we het over dezelfde. Haha!


alleen klopt de ponyclub volgens mij niet of ze moeten later overgegaan zijn naar Haarle, ze hebben nml ook in Hellendoorn bij de club gereden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 12:25

Ze rijden nu in Haarle voor zover ik weet.

Ja Ka, ik weet het. Ik moet het ook kunnen. Maar eerst even achterhalen wat bij mij die naweeen veroorzaakt. Want het is maar even en dan weer ok. Wellicht doro de spannignen gister. Dees en ik zijn al druk in conclaaf wat we eraan kunnen doen Lachen.

'Paint' it 'Black'

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:36

Hallo allemaal,even mijn holten verslag, zonder te hebben gestart.Ik heb 2 dingen gedaan zaterdag,ten eerste de wedstrijd bekeken vanaf verschillende punten.Heb fasel en arwen bij de p/a gezien,nog een paar andere bokkers voorbij zien komen.Ben bij de start geweest en de p/a en onderweg nog een paar keer langs de route.
Het tweede deel van deze dag was stallen kijken.Aangezien het in de planning ligt om naar deze omgeving te verhuizen.Heb onder andere de stal van ammereto gezien bij olthuis,maar ammereto zelf heb ik niet gezien.Ben ook bij de berghoeve en de eik geweest.Heel veel nieuwe indrukken opgedaan.geslaagd dagje.
groeten baudy

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers