Zelfs dit helpt niet....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:21

We hebben een nieuw stroomapparaat gekocht. Eentje met MEER stroom.
Dat zou Udinde toch binnen moeten houden, zou je zeggen......

Nou ja,wel voor zolang het duurde. Het duurde 2 dagen. Na 2 dagen is ze er alWEER uit. *grom*
Ze doet het nu wel anders. Ze neemt een aanloopje en houd haar neus bijna tegen de grond, zo laag heeft ze haar hals. Dan flink vaart zetten en je zeilt er zo onderdoor! *LOL*
Gelukkig geeft alles een beetje mee, zodat er niets gebeurt. Geen blessures iig.

Gelukkig nog een paar weken, anders moest ik al aan het timmeren. Een hek van 2 meter ofzo, dat moet het toch doen Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:37

Tja, die veulentjes he.. Extreme duivel

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:54

Dat doen niet alleen veulentjes hoor!Toutie, het stalgenootje van des is 4 jaar en doet dat nog steeds! Maakt niet uit hoeveel prik erop staat. Kop er onder en dan in eens de hals omhoog en eronder door draven, het lint geeft wel iets mee....
We hebben nu metaaldraad als vervanging van het onderste lint. Dat geleidt beter en geeft niet mee. Toch krijgt ze ook dat kapot, want als ze schrikt van de stroomstoot, schiet ze omhoog en trekt ze de "potjes" uit de palen.....

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:13

Ik ken dat probleem.
Mijn fjord heeft dat ook heel veel gedaan in het begin. Nu kruipt hij er niet onder door maar zodra de drad open gaat wil hij nog wel eens mee lopen.
Erg lastig. Het is ook fout gegan op mijn vorige stal omdat de pensionhouder niet ff op mij kon wachten, paard eruit en daar ging mijn nette opvoeding Extreme duivel
Je hebt kans dat als ze straks groter wordt het gewoon over gaat hoor.
Mischien moet je d'r borst haren( Haha! Haha! ) wat korter knippen zodat ze meer kontakt maakt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:53

hihihihi... sorry kan er niks aan doen, je vertelt 't zo leuk. Ik zie Udinde er al onderdoor zeilen. Echt zo van : Whiiiiieeeeehoeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Ik ben er onderdoor!!!!! *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 21:14

Mayo, zoals jij het zegt zo doet ze het ook. En als ze er dan onderdoor is, dan trekt ze ook een heel triomfantelijk gezicht. En maakt vervolgens nog een ererondje door de wei !!

Ach ja, wat zal ik zeggen. Het is irritant, maar met zo'n koppie... Ja dan kan ik niet boos worden hoor, alleen maar heel hard lachen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:22

*LOL* dat wordt een hengstenwei bouwen dan, voor je half jaar oude merrie!! Haha! Cool *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:37

haha wat een muts wij hebben maar 1 stroomdraadje maar daar staat zo'n dot stroom op dat na hinke d'r eerste kenningsmaking met dat draadje ze er niet eens meer bij in de buurt komt *LOL*
gelukkig niet bij ons lopen ze dan meteen op de weg (waar ze nu staan)
als ze straks weg gaat is dat daar wel goed omheind?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 21:55

Sja, Udinde blijft wel IN de grote megawei. Dat kan ook niet anders, onze hond kan dan er nog amper door.
Iets van 5 prikkeldraadjes houden haar wel tegen, het is ook een HOOG hek. Haha!
Binnen dat HOGE hek zitten iets van 6 of 7 weides, afgezet met stroom. Een soortemet gemeentewei. Snap ie?

Ik zorg er wel voor dat als ze straks gespeend is er een soortemet hengstehek om heen zit, zodat er NIETS kan gebeuren *LOL*
Ik begin alvast met bouwen....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:03

Citaat:
Op 2001-09-24 21:14, schreef jantina:
Mayo, zoals jij het zegt zo doet ze het ook. En als ze er dan onderdoor is, dan trekt ze ook een heel triomfantelijk gezicht. En maakt vervolgens nog een ererondje door de wei !!

Ach ja, wat zal ik zeggen. Het is irritant, maar met zo'n koppie... Ja dan kan ik niet boos worden hoor, alleen maar heel hard lachen *LOL*


Kan me voorstellen dat je niet boos kan worden, 't zou mij waarschijnlijk ook niet lukken, hihihi...

soppie

Berichten: 24
Geregistreerd: 25-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:11

leuk he paarden proberen in een wei te houden.....
onze shet raced altijd door het hek heen, en dan gaat ze voor de stal alle wortels opvreten...
mijn paardje kan trouwens ook goed uit de wei komen, want hebben 2 draden de onderste is zo'n 80 cm hoog en daar springt ie als het moet over,(als de bovenste dan open is) als alleen de bovenste open is(hoogte:1.40/45) dan rent ie er op af en zakt door zijn knieen en glijdt er gewoon onderdoor

toetje

Berichten: 17
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:02

'glijen onder de draad'
nieuw onderdeel van ter land, ter zee en in de lucht!!! *LOL*