kreupele mi op hol over de weg :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

kreupele mi op hol over de weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 13:44

gisteren was voor mij echt een ontzettend vervelende rare dag, samen met al de dingen die al gebeurd zijn in mijn vakantie. ik zal even kort vertellen wat er allemaal is gebeurd en dan de klap op de voorpijl van gisteren..

ik zit zelf nu met een zwaar gekneusd stuitje doordat ik 8 week geleden van Mi (mijn pony ben gevallen). 4 week geleden trof ik Mi aan in het land met een gigantische lelijke, diepe wond van het prikkeldraad in haar kootholte van haar voorbeen. die heelde aardig. een week geleden was ze ineens weer kreupel: had ze waarschijnlijk weer een ontsteking in haar wond. AB kuur en de onsteking ging weg. afgelopen maandag begon ze weer slechter te lopen, maar nu met haar achterbeen (aan dezelfde kant als haar been met de wond) ze liep dus op 1 kant eigelijk.. ook had ze een vochtbult op haar borst van de prik die dikker begon te worden.donderdag liep ze ontzettend slecht en de bult was nog dikker en bloedheet. da meteen gebeld en die is 's avonds langs gekomen en heeft haar weer een prik gegeven. hij zou zaterdag (vandaag) weer langskomen.

gisteren ben ik meteen 's ochtends weer heengegaan om ze te poetsen en land uit te mesten etc.. ik had Mi vaststaan aan het hek (met een losse knoop maar wel aan een lang touw) en liep naar de andere pony toe. ineens hoor ik achter me razende hoeven en een hoop geblaas.. vliegt Mi (aan 2 benen kreupel en met een ontsteking tussen de voorbenen!!!) als een gek door het land!!! eerst racde ze 2 rondjes door het land (rakelings langs me) met dat touw tussen de voorbenen. ze stormde naar het hek en ik dacht dat ze er door heen ging: sprong ze erover heen!! ik al gillend erachter aan want ze rende in volle galop de kwekerij op(ze staan aan de kwekerij) richting de weg (onze drukste weg vh dorp ligt aan eind vd kwekerij). dit volgende stuk heb ik niet gezien want kon het tempo niet bijhouden maar een vd mannen vd kwekerij heeft het gezien: ze rende richting de weg, is op het fietspad uitgegleden door haar kreupele been, op haar zei gevallen, van het begin vh fietspad over de weg naar het andere fietspad gegleden, rakelings langs een auto.. daar is ze bij een zandbult to stilstand gekomen (anders was in de sloot gegleden en had waarschijnlijk haar nek gebroken), opgestaan en weer in volle vaart de weg opgerend en daarna op het fietspad. na 100m kwam ze tot stilstand en kon ze de andere pony zien staan en horen hinniken. ze bedacht zich geen seconde langer en is over de sloot gesprongen en door het hekwerk heen gegaan het weiland in richting de andere pony. daar heb ik haar gelukkig kunnen pakken!

ze was totaal van slag en stond te trillen op haar benen: ze zat onder de wonden en schrammen, waaronder een hele grote wond tussen de benen. ik heb haar rustig naar huis gelopen en daar meteen de wonden schoongemaakt. de da kwam meteen en heeft de wond gehecht.
nu staat ze te trillen in het land en is heel alert en schrikkerig. ook kun je gewoon aan haar zien dat ze veel pijn heeft. ik voel me machteloos en kan alleen maar toekijken. haar troosten en knuffelen wil bijna niet omdat ze constant van plaats veranderd. haar benen doen zo'n pijn (en de hechtingen) dat ze niet lekker kan stilstaan...

ik heb mijn dag gister wel gehad. het rare is dat ik er de avond daarvoor over heb gedroomd: ik droomde dat het paard van wendy (wkoekoek) in volle galop door het weiland heen scheurde met een wond tussen de benen Scheve mond

sorry dat het zo'n lang verhaal is maar ik moest het gewoon even kwijt, zit zelf nogs teeds met een kloppend hart als ik het verhaal aan iemand vertel..

*\o/* *\o/*


luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:55

jeetje, wat een verhaal.hopelijk doet ze dat nooit meer en knapt ze snel op.veel sterkte!!!!!!!!!! Ach gut

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 13:58

ik hoop ook dat ze het nooit meer doet maar gisteren is wel weer het bewijs dat je dieren niet in de hand hebt: het was alsof ze een blackout had ofzo: ze rende zonder echt iets te zien en daar ben ik ontzettend van geschrokken! mijn gegil naar haar toe kwam ook uit mijn tenen, zo erg maakte ik me zorgen.. ik zag haar al op een auto knallen Scheve mond

*\o/* *\o/*

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:23

Oh wat erg! Wat zal jij bang zijn geweest zeg.. Ik hoop dat ze weer snel opknapt. En jij natuurlijk ook!

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:51

ik wens de pony en jou heel veel sterkte,en gelukkig is alles goed afgelopen,succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:12

o meid wat erg allemaal! Hoe kan het dan had je haar niet goed vastgezet? Ben je al zo voorzichtig gebeurd je dit....ik hoop voor je dat jullie snel opknappen, want dit is geen pretje allemaal, maar helaas het hoort bij het geheel, nl. paardrijden....
Sterkte allemaal!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 17:31

bedankt. ze stond wel goed vast maar heeft zich losgetrokken, er zat een gat in mijn leadrope (dat halstertouw van Emiel Voest: dat ding is echt sterk!! heeft al haar fratsen van gister overleeft!) ze is dus met touw en al ervandoor gevlogen..

*\o/* *\o/*

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:34

He getsie !! Wat erg zeg!! Wat zul je vreselijk geschrokken zijn... Moet er echt niet aan denken!

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:51

Hey meiske, wat een ellende! Wat gek dat ze ondanks pijn in haar benen zo over het hek en de slok heen ging! Heel eng! Ik moet er niet aan denken! Ik hoop dat jullie beiden snel weer een beetje opknappen! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:58

ja zon belg is ook niet de eerste de beste....wat een kanjers man! En het was nog een hengst ook!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:38

heeel veel sterkte en kan ze nu wel goed staan op die voorbeentjes?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 11:48

de da is vanochtend ook geweest en ze heeft weer een prik gehad. gelukkig loopt ze sinds gisteravond beter. met haar achterbenen is het nog niet helemaal goed, maar ze loopt uit zichzelf. wel is ze nog steeds heel onrustig, maar goed, ze heeft dan ook wat meegemaakt. het is nu een kwestie vanafwachten, hoe de wonden helen en de kreupelheid geneest...

*\o/* *\o/*

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:18

Wat erg voor je, ik hoop dat je nu wat meer geluk hebt en dat alles terug goed komt.

Ik heb ook ooit gedroomd dat mijn paard allemaal schrammen op haar borst had en bloedde, de volgende dag was ze door de andere paarden door de prikkeldraad gejaagd en haar hele borst zat ander de schrammen. Raar toch dat je die dingen droomd he!

In elk geval wens ik je meer geluk toe nu.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:41

jee, wat een verhaal zeg, wat zal jij geschrokken zijn, en Mi natuurlijk ook. Ik hoop dat de pijn nu minder is en ze gekalmeerd is. Anders zou je haar misschien beter een paar dagen op stal kunnen houden als dat kan.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:58

Jeetje!!!!! Schrok me echt rot!!!
Wat vreemd en eng dat ze zomaar op hol gaat! Zomaar uit het niets en dan nog springen enzo, terwijl ze kreupel is! Bel je deze week wel ff om te vragen hoe het gaat. xxx Jacqie

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 16:56

tsja, Mi en ik zijn inderdaad allebei erg geschrokken. ze is nu ook nog heel onrustig. helaas kan ze niet op stal, we hebben wel een open stal in het land maar de balk kan er niet meer voor (die heeft madam vorig jaar vernield Boos! ) gelukkig loopt ze wel wat beter. ik vind het alleen heel frustrerend dat ik haar niet kan duidelijk maken dat ze RUSTIG moet doen. gelukkig is haar weigenootje vrij rustig. dinsdag komt de da weer en dan zien we wel verder.

*\o/* *\o/*

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:39

bloemkooltje schreef:
ik heb mijn dag gister wel gehad. het rare is dat ik er de avond daarvoor over heb gedroomd: ik droomde dat het paard van wendy (wkoekoek) in volle galop door het weiland heen scheurde met een wond tussen de benen Scheve mond


Ja, lekker is dat Tong uitsteken Gelukkig gaat het nu weer wat beter... Hopen dat het allemaal mooi heelt, en dat jij ook weer helemaal beter wordt he Knipoog

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 08:13

nou, dankzij mi's renpartij weet ik dat ik ook weer kan rennen... Tong uitsteken

*\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Amazonbot, ryukapple en 37 bezoekers