nog een persoonlijk vraagje: je stérke punt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:20


Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:24

ai.....
Ik heb nog geen sterkpunt.
al mijn punten moeten nog verbeteren maar mijn sterkste punt is mijn gevoel (al moet dat ook nog veeeel verder ontwikkeld worden)
Ik kan het paard aanvoelen en weet dan wat ik moet doen: extra drijven meer ontspannen een ophouding erbij etc

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:50

Oei, das een lastige!
Misschien dat ik staat ben om rustig te blijven en op die manier de rust er in te houden?
Terugzitten, goed op m'n kont, benen lang en rustig terugnemen als 'ie er tussen uit piept. Niet zelf hectisch gaan terug werken als je paard druk en gestresst doet (ik rij op een neuroot!), maar gewoon stug door blijven vragen, doorgaan waar je mee bezig was alsof er niets aan de hand is en hetzelfde blijven in m'n rijden, me er niks van aan trekken zeg maar. Hooguit 'stel je niet aan' zeggen. Ook in de omgang. Stuiterende paarden aan een touwtje doen me weinig: 'Afgelopen nu!' En doorlopen, niet terug blijven trekken, maar los laten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:52

Hmmm...sterk punt. Nope......

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:04

Ik weet wel een sterk punt voor Suzanne: de zorg voor de gezondheid en het welzijn van haar paarden! (al is dat dan geen rijkunstig sterk punt, een sterk punt is het wel!)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:16

Rijkunstige sterke punten? mwoahh... Geen geloof ik.
Alhoewel, ik kan goed hard en snel rijden, telt dat ook? Haha!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:19

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh tja Verward
'k heb een redelijk stilbeen (op jino, niet op alle paarden)
doorzitten gaat me vrij makkelijk af
ik voel heel goed aan als jino loopt te stinkmoddern of wanneer ze bang is/iets niet snapt, voel goed aan wanneer iets goed en fout is
uuuh weetniet of het een sterk punt is maar kan goed 'observeren' (lees: vind het leuk)
dat was het wel zon beetje.. rijtechnisch heb ik niet echt veel sterke punten

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:47

In galop schijn ik vrij goed te zitten, m'n overgangen galop-stap schijnen aardig te zijn, verder weet ik eigenlijk niet, niks spectaculairs iig.....best raar eigenlijk, dat niemand dat zo weet.
Hee Zep, jouw sterke punt willen we ook weten natuurlijk!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:59

niet echt rijtechnisch, maar wel een sterk punt. Mijn paarden zijn netjes opgevoed, luisteren goed aan de hand en met longeren e.d.
Met rijden, ik val er niet zo snel van af (duh!) en ik vind alles leuk om te doen: springen, buiten rijden, dressuur, ponyspelen, inrijden. Misschien geen echt sterk punt maar wel leuk voor mijn paard omdat het afwisselend blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:01

Het schijnt leuk te zijn om mij les te geven, omdat ik echt wat doe met wat er gezegd wordt, heb ik me ooit eens laten vertellen. Dat is dan mijn sterke punt zeker, dat ik goed kan opletten Haha!

Trouwens, wat Margreet zegt over Suzanne vind ik rijtechnisch gezien beslist niet onbelangrijk hoor! Je training is opgebouwd uit het werk en het "management"=> je paard fysiek en mentaal gezond houden. Het een kan absoluut niet zonder het ander!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:01

Mijn sterkste punt is dat ik me realiseer wat mijn zwakste punt is. (geen talent hebben dus...)
En dat ik me vooral niet moet spiegelen aan mijn buuv die al tig keer Z is geweest.
Och je moet haar eens zien als ze achter de computer zit... Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:07

Telt geduld ook mee?
(want dan heb ik er namelijk ook 1!)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:37

Dank je wel Margreet Bloos
Ehum..daar dachten ze zondag wel anders over, maar die lui kenden ook de voorgeschiedenis van mijn beestje niet! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:39

Geduld, zeker en vast. Niet dat ik van mezelf zo geduldig ben maar Lois heeft het me [af en toe zelfs hardhandig Haha! ] geleerd. Verder wordt ik eigenlijk nooit kwaad op een paard, niet dat ik soft ben of zo hoor maar ik probeer de situatie altijd te analyseren vanuit de belevingswereld van het paard.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:42

Ik heb ook niet echt een idee. Ik kan denk ik wel redelijk omgaan met allerlei soorten pony's/paarden.
En ik denk wel doorzettings vermogen. Ik had eerst niets en na 5 jaar proberen en geduld op rijles kunnen. En na nog meer geluld en hard werken(3 jaar later)zelfs dagelijk kunnen/mogen rijden en bijna een 'eigen' paardje.
XXX
Ciska

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:18

mijn sterke punt is dat ik mijn zwakke punten zo goed weet. En ik doe ook echt als iemand wat zegt (en me dus daarmee helpt) Ik kan helemaal niet goed rijden (was het maar zo)
NOg een sterk punt van me is dat ik er niet zo heel snel naast lig en dat ik steeds brutaler word in mijn rijden.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 23:25

Mijn sterke punten zijn dat ik niet snel bang te krijgen ben (wat betreft paardrijden) en dat ik stevig zit, dus er niet snel van af val.

Misschien dat daarom mijn voorkeur wel uit gaat naar springen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:05

Jeetje, durft nou echt niemand hier te zeggen waar 'ie goed in is? Jullie doen allemaal net van jezelf of je zo'n baggerruiter bent. Nou, daar doe ik niet aan mee hoor, daar komt 'ie:

* ik heb een mooi stille hand (vriendelijk)
* stille en correcte beenligging
* kan goed op zit rijden (dat leer je wel met western!)

Kom op jongens, gewoon zeggen waar je goed in bent! Aan valse bescheidenheid hebben we niks!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:03

snif snif, die heb ik geen!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:08

Mijn sterke punt is dat ik niet bang ben, ik stap op alles...en kan op bijna alles blijven zitten..
Ik heb nl. soms ruzie met mijn eigen beessie Lethal, en dan wil hij wel eens vervelend zijn, ineens stilstaan en dan bokken en/of steigeren. Extreme duivel Hij kan echte een etter zijn, maar ik kan er niet vanaf vallen, want als er merries lopen, heb ik een probleem. Dus ik ben heel handig geworden met het erop blijven zitten...hihi
Verder heb ik best veel geduld (dat heb ik weer geleerd van Prakkie...die is nogal heet en als je dar boos op wordt, dan sluit ze zich af en wordt het de eerste dagen nix meer)...
Verder zou ik het niet weten...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 10:05

Ik vind een paard netjes kunnen opvoeden wel een sterk punt, net zoals veelzijdig zijn. Het zijn geen rijtechnische punten, maar belangrijk in het omgaan met je paard.
Maar rijtechnisch gesproken: ik heb een redelijk oog voor de sprong en kan een parcours netjes rijden. Dressuurmatig: ik ben geduldig, gedwongen aangeleerd door Chestnut, dat is ook niet echt rijtechnisch trouwens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 10:14

Mijn sterke punt? En dan ook nog rijtechnisch gezien? Dat ik heel relaxed blijf tijdens een buitenrit, ook op een paard dat overal kabouters ziet. Ik ben niet bang en dat scheelt. Terwijl mijn zelfvertrouwen ineens als sneeuw voor de zon verdwijnt als ik in de bak moet springen. Gek hè?

En verder schijn ik een prima groom te zijn (maar dat is meer een organisatorisch sterk punt). Ik vind het leuker om het anderen naar de zin te maken op een wedstrijd dan dat ik zelf rijd. Laat mij maar paarden invlechten, punten indraaien, dekens sjouwen en proefjes voorlezen, dan kan de ruiter in kwestie zich op andere dingen concentreren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 11:56

ha, dat heb ik ook, wat Karin noemt. Tijdens buitenritten relaxed blijven, zodat paarden niet onnodig bang raken voor dingen. toch nog iets goeds aan mij. Komt misschien ook omdat ik niet zo bang uitgevallen ben.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:47

Ik kan alleen het sterkste punt van mijn paard bedenken, achterwaarts, heb ik altijd een 8 of zelfs een 9 voor. Mijn sterkste punt is dan denk ik dat ik zijn aw niet verknalt heb Lachen

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:06

Mijn sterkste punt is vooral de rust in het paard brengen. Nikita is een hittepetit die met je naar de horizon loopt als ze de kans krijgt. Mensen raadden me aan om verschillende bitjes te gebruiken om met d'r het bos in te kunnen, maar daar hou ik dus absoluut niet van en vind het super dat we nu elke dag (al is het maar afstappen) het bos ingaan. Ze is heel relaxed, we hebben gewoon de afspraak dat ik de gang bepaal en of ze dan hard of zacht wil moet ze zelf maar zien (ze komt toch mooi terug wanneer ik dat vraag). Ook met springen en dressuur is ze behoorlijk wat rustiger geworden en dat is puur door zelf rustig te blijven. Heel belangrijk is ook dat ze màg schrikken als er iets engs is, daardoor heb je minder spanningen waar zij weer op kan reageren.