[arabier] puntentelling op de AVS-keuring. Uitleg!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

[arabier] puntentelling op de AVS-keuring. Uitleg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:45

Aangezien YEN 13 september geshowd gaat worden in Bunschoten wil ik graag wat meer te weten komen over de puntentelling. Ik heb wel al wat in de AVS-tijdschriften gelezen, maar ik vond het nog niet geheel duidelijk. Ik heb begrepen dat er 5 categorieen zijn Verward (type, bouw, beenwerk, beweging en??) Maar per categorie ook weer 5 scores (welke zijn dat)?

Wie oh wie kan mij duidelijk uitleggen waar mijn merrie precies op gescoord gaat worden ? Krijg je van de jury duidelijke uitleg waar de sterke en zwakke punten van je arabier liggen (bijvoorbeeld qua bouw of bewegingen). Gaan ze tot in de details? Stel ze krijgt minder goede punten voor haar bouw (bijvoorbeeld), leggen ze dan ook precies uit waar het dan aan ligt?


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:10

je hebt idd 5 categorieen:
Type, Hoofd en hals, romp en bovenlijn, benen, beweging in stap en draf

Verder weet ikhet niet...

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:34

wordt er nu op deze manier gewoon weer beoordeeld of op de "engelse"manier. hierbij krijgt men geen punten. heel de rubriek staat in de ring en moeten een voor een lopen en krijgen dan uitleg e.d. zo was het vorig jaar blijkbaar. maar zelf vind ik het veel beter als er gewoon punten gegeven worden

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:00

Er gaat op de Engelse manier gepunt worden. Dus net zo als vorig jaar. Vond ik zelf niet zo leuk, zeker niet omdat de omroepinstallatie toen niet werkte zodat je niet kon horen wat het jurylid van je paard vond en waarom het geplaatst was.

Het fokken van Arabische Volbloedpaarden is de mooiste hobby die er is.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 22:32

krijg je dus geen punten op de amateurkeuring? Dus dan weet je eigenlijk nog niets over de 5 categorieen?

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:57

tja bale dat het op die manier gaat, maar ik doe dus toch maar mee, maar vond 2 jaar terug echt kicke de amateurkeuring! Heb het op video staan, vond het eecht heel leuk om me paardje voor te brengen(ook al deed ze het niet hihi)

Sammie drachtig van Solaris!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 22:59

Wat deed ze niet MissSol???

Ik ga denk ik ook maar alles op video zetten, zodat ik het allemaal eens rustig kan nakijken.

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 06:54

weet niet zeker of dat het dit jaar ook zo gaat hoor. vorig jaar ging het blijkbaar wel zo maar 2 jaar geleden kregen ze weer gewoon punten

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 09:37

Ik had iets gelezen over dat het dit jaar volgens de "comparitive" system ging? Is dat engels systeem?

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:29

dat weet ik niet. zou je ff een mailtje moeten sturen naar het avs

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:25

Maakt mij niks uit op wat voor een manier dan ook ik zie wel.
Maar een complete uitleg is toch fijn???
Weet je meteen wat ze precies over je arab denken.
Punten is leuk maar krijg je weinig info bij.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:37

tja uitleg op de op de merriekeuring eigenlijk al gehad over me paardje...
maar ik kan haar dus niet opstelling, als ik er eenmaal op zit kan ik alles met haar maar haar goed neerzetten dat ken ik echt vergeten!! Tja tis een paardje dat graag wil lopen he haha

Sammie drachtig van Solaris!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 11:06

Ik vind het gewoon wel handig om van tevoren te weten hoe de puntentelling/ scoresysteem in elkaar zit hoor. Maar goed, ik begrijp dus dat er geen punten gegeven worden, maar gewoon mondelinge uitleg....das mooi! *LOL*

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:45

Al post gekregen?????
daar staat het allemaal in

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 11:28

Yep, ik heb het gelezen inmiddels. We zijn nummer 29 *LOL* Spannend.....jammer dat de namen van de paarden er niet instaan en dat we nog niet weten met hoeveel we in de rubriek zitten. Misschien zijn we wel met zijn tweetjes Riccardo Tong uitsteken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:14

Misschien kunnen we Riccardo laten struikelen tijdens het voorbrengen. Heeft iemand een Teckel te leen??? Haha!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 13:40

Haha, arme Riccardo. Anders ga ik met een lange zweep aan de zijlijn staan die dan per ongeluk de ring in steekt Tong uitsteken Extreme duivel

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 13:43

Jennifer wil gewoon de BESTE voorbrenger zijn en de prijs binnen slepen Knipoog Tong uitsteken


araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:03

Missol

Citaat:
tja uitleg op de op de merriekeuring eigenlijk al gehad over me paardje...
maar ik kan haar dus niet opstelling, als ik er eenmaal op zit kan ik alles met haar maar haar goed neerzetten dat ken ik echt vergeten!! Tja tis een paardje dat graag wil lopen he haha


met de merriekeuring is het neerzetten niet van belang met de amateurkeuring wel

niets is onmogelijk voor hen die willen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:44

Eerst een kampioensprijs voor Yennie natuurlijk, maar als er nog een troostprijsje als beste voorbrenger tussen zit... dan houd ik me aanbevolen...

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:02

Jennygirl schreef:
Misschien kunnen we Riccardo laten struikelen tijdens het voorbrengen. Heeft iemand een Teckel te leen??? Haha!


Vindt het best hoor ben niet zo moeilijk als de meeste denken.
En winnen staat bij mij sowieso niet op de eerste plaats.
Weet zeker dat er vele mooie arabjes meedoen(en wel mooier en beter mischien als shaat)
Als ik er maar lol in heb en het paard.
Leg mezelf totaal geen druk op en ga voor een leuke klassering.

Ik wens iedereen het beste daar en jennygirl van mij mag je de prijs winnen hoor.

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:03

Franca schreef:
Haha, arme Riccardo. Anders ga ik met een lange zweep aan de zijlijn staan die dan per ongeluk de ring in steekt Tong uitsteken Extreme duivel


Kunnen we mischien nog een mooie sprong maken franca!!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 23:07

Ja lijkt me een good idea! Knipoog

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:45

Vandaag onder begeleiding van samantha fischer aan het trainen geweest met shaat.
Dat opstellen lijkt inderdaad makkelijker dan dat het is.
Het goed laten lopen aan de hand is ook een kunst.
En dan niet te bedenken hoe moeilijk het is je paard goed op te stellen en doormiddel van de voet vragen om naast de ander neer te zetten een goede houding te krijgen voor het vragen van de hals.
Nee petje af voor de trainers die dit op een show moeten doen en een paard dit moeten leren hoor.

Shaat is ook niet de makkelijkste hierin en kan je op zich wel goed laten lopen aan de hand en het halt houden en voet vragen om in de juiste houding krijgen was ook niet het probleem.
Maar bij het vragen van de hals had mevrouw het te druk met om zich heen kijken en lette niet echt op mei maar waren de koeien in het weiland er naast een stuk intressanter.

Maar al met al ging het lekker en geeft het me veel vertrouwen voor zaterdag.
Het lopen ga ik niet oefenen omdat ik weet dat ik daar in een week niet voor elkaar gaat krijgen waar samantha 4 maanden mee bezig is geweest om wel voor elkaar te krijgen.
Wie weet wil ze in bunschoten wel eens goed gaan showen wie weet.
1 ding is zeker dat opstellen moet gaan lukken en zal deze week dit elke dag gaan oefenen zodat het zaterdag een heel klein beetje bevestigd is.
Goede hoop op morgen dan gaan we er weer voor.

Shaat heeft in ieder geval er plezier in en ik kan shaat af en toe best wel eens streng tegen haar zijn zonder dat ze dwars wordt,gelukkig accepteert ze me als ik streng ben en de beloning is er ook als het goed gaat.kortom een goed team dat een zeer goede band heeft met elkaar.
Dit alles geeft veel vertrouwen voor de toekomst als we gaan rijden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 23:10

mannen die streng zijn zijn sexy Riccardo.....SNAP dat dan Tong uitsteken

Maar goed dat het zo lekker ging vandaag.....zo te horen worden wij steeds kanslozer Knipoog wij hebben geen Samantha Fischer om het van te leren......haha......maar gelukkig hebben we een toppaard met veel showervaring, dus die sleept ons er wel doorheen Tong uitsteken En dan heeft ze ook nog eens the "magic" showhalter van Sivmayall om (van horseranch), dus alles komt goed *LOL*

Even serieus: Ik denk inderdaad dat het opstellen erg moeilijk wordt, ook voor Yen. Vraag maar eens aan een jong paard, die voor de allereerste keer!!! op zo'n evenement komt, om stil te staan en mooi te zijn! Is echt moeilijk! Dat showen komt denk ik wel goed met Yen, dat doet ze al op de weg naar en van stal....dus ik neem aan daar in Bunschoten ook wel. Tenzij ze natuurlijk volledig overdonderd is! Of tenzij ze terplekke ontploft door alle drukte....

Ik heb er zin in!!!! Het wordt in elk geval gezellig, want we komen met wel 7 of 8 mensen als team voor Yennie!
Laatst bijgewerkt door Franca op 08-09-03 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers