WIE O WIE HEEFT EEN MERENS INFO GRAAG

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

WIE O WIE HEEFT EEN MERENS INFO GRAAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 23:49

Ik ben op zoek naar meer info over de merens ben op sites geweest van dit ras maar zou graag onfo krijgen van mensen die er een hebben

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:30

Een vriendin van mij heeft een Merens x Fell-pony, Amber. Het is een merrie van 5 jaar, soort van koffievos met zwarte sokken.

Los in de bak kan ze als een wilde bokken, verder is ze heel lief, pas sinds ongeveer een jaartje echt goed onder het zadel aan het trainen.

Hier zie je een foto van haar:

Afbeelding

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:08

ben indertijd ook op zoek geweest , maar kon er geen vinden die te koop stond
dus nu is het Pieke geworden...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:11

ff of topic idd een fjord is ook kik alleen hoor je er zoveel negatief over als ik zech een fjord is ook kik dan krijg je gelijk van maar die zijn zo eigenwijs maar mijn mening is dat als je een fjord conseqent behandelt het goed gaat en ook zo van een fjord kan niet veel is volgens mij ook niet waar nou ik hoor t nog wel

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:45

een fjord kan eigenwijs zijn. Je moe t gewoon consequent zijn en dan heb je er geen kindaan
ik vind he tsuperpaardjes
kijk maar eens op www.Kreations.nl/pieke.htm

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:19

Ik heb drie jaar een merens gehad Heleen van Grote Boele heb haar helaas moeten verkopen omdat ze veel meer beweging nodig had dan ik haar kon bieden. heb haar wel zelf ingereden dat ging goed zonder veel problemen.

Merensen zijn vind ikzelf geen beginnerspaarden omdat ze behoorlijk eigenwijs en koppig kunnen zijn, en omdat ze gigantisch sterk zijn heb je een probleem als je ze niet helemaal de baas bent/kunt.

Maar als ze eenmaal volledig voor je gaan zijn het hardwerkende lieverts die op dressuur en spring gebied met veel geduld een hoop kunnen leren.
ook voor de kar zijn ze geschikt.

Het is alleen moeilijk om een goed passend zadel voor ze te vinden omdat ze heel breed zijn en bijna geen schoft hebben.

En met wedstrijden loop je de kans dat je er niet helemaal bijhoort omdat je paard niet een slank en elegant uiterlijk heeft.

De merensvereniging kan je waarschijnlijk wel verder helpen ook.

Succes met de keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:21

Je kunt zo'n wintec zadel kopen, die passen goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:35

Of Thorowgood die heb ikzelf aleen je moet bij beiden wel van een kunststof zadel houden.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:29

zo te lezen een zwarte fjord dus
ik heb overigens een Hulsebos maatzadel, want ook mijn fjord (blonde merens, haha) is breed en heeft amper schoft
Indertijd kreeg ik van de vereniging ook geen reactie. Lijken me nog steeds leuke paardjes, echt iets voor mij, maar nu heb ik mijn blonde lieverd en daar ben ik heel gelukkig mee

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 21:56

Me eerste paardje heb ik nu nog maar ze zal niet lang meer bij mij kunnen zijn waarschijnlijk gaat ze op een niet al te lange termijn naar de eeuwige grazige groene weides (zie me profiel)
Ik deel me paardje samen met me mamsje en we hebben een ding wat belangrijk is en dat is dat een eventueel volgend paard vooral braaf en vriendelijk moet zijn lees hier nie een beginners paard want me mams rijdt 8 jaar en ik iets van 13 jaar whisje hebben we al 7 jaar en is nu 12 zij was dus erg groen toen we haar kochten dus op zich zijn we aardig wat gewend maar ja dit is of topic