Hoe lang deed je over het leren invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe lang deed je over het leren invlechten

Dagen
34 (70%)
Weken
7 (14%)
Maanden
2 (4%)
Jaren
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 48


Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Hoe lang deed je over het leren invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 12:39

Mijn vraag is dus hoe lang hebben jullie erover gedaan om te leren invlechten.

Waren het maanden of waren het jaren.

Ik wil namelijk volgend jaar beginnen met wedstrijden starten en moet daarvoor leren vlechten.

Ben goed in het maken van de vlechtjes maar de knottjes Clown

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:45

Als je het een paar keer hebt gedaan, dan weet je wel ongeveer hoe het een beetje moet. Maar op den duur worden ze natuurlijk wel mooier.
Het is belangrijk dat je ze probeert even groot/klein te maken en op 1 rij te krijgen. Dan ben je al een heel eind.

Je moet er alleen rekening mee houden dat je er in het begin vrij lang mee bezig bent (god, weer mislukt, nog een keer. Nou is die vlecht weer te los Stoom uit je oren Haha! snappie)

En of je paard een beetje stil blijft staan.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:48

Ik kan het nog steeds niet Verdrietig Ik moet Omar met een hengstenvlecht vlechten voor de wedstrijden.. heb het een aantal keer geoefend maar hij zakt op het eind steeds verder naar beneden.. het lukt me niet hem netjes op zijn hals te vlechten Ik wordt gelukkig geholpen als ik straks voor het eerst ga starten met Omar Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:50

Ik ben gewoon gaan prutsen en na een paar keer kon ik het aardig. Maar ik doe het bijna nooit. Ik vlecht bijna alleen maar hengstenvlechten.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:10

Toen ik mijn eigen pony eenmaal had ging ik gewoon vaak invlechten om te oefenen en omdat ik het leuk vond Lachen Dat ging steeds beter (en rechter) en na een paar keer kon ik het al Lachen (daarvoor had ik het wel eens een enkele keer gedaan met een wedstrijdje op de manege) En nu gaat het eigenlijk heel goed Lachen Ziet er eigenlijk altijd wel netjes uit...
(ik heb weken ingevuld trouwens)

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:57

ik heb jaren wedstrijd gereden en bij het begin zaten ze overal behalve op de manen kan hahahahaha

nu ( ik wil niet patsen) moet ik vaak voor ander velchten omdat het er zo mooi uit ziet pfffffffft..

je moet gewoon het haar nat maken en strakke velchtejs maken .daar eerst een elastoek in een daar na ( licht aan de lengte van de manen) 2 x op steken elastiekie er over klaar!!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 14:58

Beste Offspring,

Als je het zo zegt is het heel makkelijk, maar als je het ziet is het echt Clown

Maar oefening baart kunst ik weet het

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:59

Nog geen dag. Als je er de tijd voor neemt en de vlechtjes niet te dik/dun maakt, is het eigenlijk heel makkelijk. Worden de manen te lang, vind ik het niet zo handig meer, maar ik houd mijn manen altijd kort.

Het is vooral gewoon beginnen. Lukt er een niet, haal je die uit en begin je opnieuw...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:02

Na een paar keer oefenen kon ik een "toonbaar" vlechtje maken.
'k Vond het al een hele prestatie (voor een 9-jarige Knipoog ), maar als ik achteraf de foto's zie dan word je er niet vrolijk van
Pas na een paar jaar zag het er echt vrij netjes uit.
Als ik toen wat ouder geweest was dan was het waarschijnlijk allemaal wel wat sneller en beter gegaan.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:06

Vroeger toen ik net kon lopen frutte ik al aan mensen hun haren.
Ik wilde kapster worden en lette goed op als andere vlechtjes maakten.Ik heb van mijn oma geleerd hoe het netjes moest.
Toen pas ging ik wedstrijdjes rijden en dus zaten mijn knotjes altijd super.
Niet op het paard maar op de mens geleerd dus.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:18

Kan wel vlechten maar die knotjes mislukken dus ALTIJD!! Heb ook nooit echt geoefend want mijn moeder vlecht altijd en ik poetste dan, waren we zo klaar. Nu mijn moeder geopereerd is mag ze een hele tijd niet meer mee, dat wordt dus nog heel erg veel oefenen, op een jonge pony die nog niet goed stilstaat.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:48

Vlechten vond ik de eerste keer al geen probleem (was ik ook een jaar of 8) maar ik had zelf lang haar en daar kan je heel veel mee vlechten als je klein bent Tong uitsteken
Ook knotjes maken vind ik eigenlijk geen probleem, gewoon strak vlechtje, elastiekje erin, 1 of 2 keer dubbelvouwen en een elastiekje eromheen. Vind er eigenlijk niets moeilijks aan (al heb ik het lang niet meer gedaan..) maar gewoon veel oefenen, dan gaat het vanzelf beter. Soms moet je een knotje dan maar gewoon 3 keer opnieuw maken, trek een paar keer een uur uit om te oefenen met knotjes maken zou ik zeggen Lachen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:55

hengstenvlechten, matjes en gewone vlechten etc lukken wel, maar de knotjes is een ander verhaal, die zijn nog niet 1 keer fatsoenlijk gelukt.....Apollon heeft ook hele dikke manen, maar ze zijn nu best kort dus ik ga het weer eens proberen. misschien dat het nu wel lukt! Bloos

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:00

idd hengsten vlechten en invlechten enzo lukt allemaal wel vrij goed alleen die knotjes is wel een ander verhaal.Dan zit hij weer te los en dan staat hij weer rechtop.ach veel oefenen en dan na een tijdje heb je het wel onder de knie OK dan!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 23:37

lovebonney schreef:
idd hengsten vlechten en invlechten enzo lukt allemaal wel vrij goed alleen die knotjes is wel een ander verhaal.Dan zit hij weer te los en dan staat hij weer rechtop.


Dit heb ik nou ook altijd.

Gelukkig vlecht zondag 14 sept een vriendin van mij hem.

Vlechten gaat heel goed (kappersopleiding gedaan) maar knotten.

Vind het vreselijk neurotisch werk.
Ik word er echt gestrest van Boos! .

Ben een beetje een perfectionist Bloos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:48

Oh, vlechten was niet zo moeilijk te leren. Maar die knotjes... Ik kan het nog steeds niet. Heb daar geen geduld voor.
Maar ja, ik start toch niet, dus maakt het weinig uit.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:34

Een dagje of 4. De vlechtjes heb je natuurlijk al snel door.
Maar zo als Yorghos het al zegt: de knotjes zijn het lastigste.
Eigenlijk is het heel simpel maar je moet het even onder de knie hebben!
Veel oefenen.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:38

en dat kan ik dus weer niet en hengstenv+echt en matjes hhhhhhhhhhhhahahahahaha die zitten altijd scheef.

ach ieder zijn kunsten..
maar met een tinker shet en fries hoef je niet te vlechten

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:44

Bij een Tinker en Fries vind ik het altijd juist wel heel mooi, een strakke hengstenvlecht helemaal tegen de hals aan.
Bij een shet, of andere kleine lieve pony'tjes met veel manen, maakte ik altijd staartjes in de hals, om en om.
In de voorpluk maakte ik 3 staartjes onder elkaar zo dat je een circus paardje effect kreef *LOL*
De staart was altijd nog leuker, net zo als bij de voorpluk telkens met een pluk een staartje (wel allemaal recht onder elkaar). En dan het laatste stuk onder aan bij de staart wortel naar beneden laten hangen. Dat ziet er altijd wel cute uit Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:48

knotjes word nog aan geprutst Tong uitsteken Hengstenvlecht en matje etc lukken ook steeds beter, het lijkt in elk geval ergens op Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:53

Een paar uur.....stond iemand bij, die deedt het voor.
Alles er weer uit en toen ik, 2de poging was mooi, 3de poging perfect.

Maar ik ben van jongs af aan al een vlechter bij ieder slachtoffer dat ik tegenkwam.
Dan vallen die knotjes hardstikke mee Haha!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:01

ik begon altijd met 1 knotje en vond het er niet uitzien en zei dat het nie lukte, dan kwam mijn tante het altijd afmaken, ik was toen ook pas 10 ofzo toen moest ik na een jaar het n keer zelf doen omdat mijn tante er niet was het zag er niet uit maja, nu mag ik iedere keer 4 pony's invlechten dan leer je sneller

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:58

kwestie van dagen oefenen... ik heb het mezelf geleerd en daarna alleen maar geoefend op Koos Haha!

Romeertje

Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:08

Ik heb het gewoon vaak geoefend en nu kan ik het aardig Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:18

Ik heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk...

Ik had een haflinger en de enige keren dat ik die vlechtte was als het heel erg warm was en dan waren het grote vlechten.
En 1 vlechtje bij het zadel onder het rijden.

Maar echt die vlechtjes om knotjes van te maken heb ik nog nooit gemaakt.
Denk wel dat het zal lukken, heb vroeger veel geoefend op barbies en kleine popjes die "Haarvriendjes" *LOL* heten Haha!