Het paard achter mijn gebruikersnaam!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Het paard achter mijn gebruikersnaam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 00:56

N.a.v dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=2131018&highlight=#2131018

April 2001 kwam ik in contact met de eigenaresse van deze mooie merrie. Ipsilonka. Een NRPS merrie van 1.65 afstamming van Ico II waar bij je uiteindelijk uitkomt bij Marco Polo. Ontzettend gaaf paard, maar had erg weinig vertrouwen overal in en we vlogen regelmatig door de bak. Deze foto is denk in 2001 gemaakt hier was ze net 6.

Afbeelding

Deze mooie foto (die ook boven mij bed uitvergroot hangt) is gemaakt op 19-08-2002. Hier is ze dus 7, ze was al veel rustiger geworden, maar maakte nog steeds vreemde sprongen tijdens het rijden. Dit is de laatste ochtend/dag geweest dat ze in de wei heeft gestaan. Die middag is ze naar Utrecht gebracht. Ze was al 2 maanden kreupel en ging voor onderzoek heen.

Afbeelding

En uit die onderzoeken kwamen dus helemaal geen goede uitslagen. Hoefkatrol, atrose een cyste en allemaal in een ernstige fase. Ze zou altijd pijn blijven houden. Vandaar waarschijnlijk ook die rare sprongen tijdens het rijden gewoon om onder de pijn uit te komen. Daarom dus deze foto op Utrecht de zaterdag voordat ze op maandag mocht inslapen. Op zo'n moment weet je echt niet wat je moet. Je weet als je weg gaat zie je haar nooit meer. Dit was echt het allerrottigste paarden moment uit mijn leven. Huilen Gelukkig zag een medewerker van daar dat ik onwijs stond te janken bij haar in de box. En mocht nog even met haar buiten lopen. Jaja en wel hoor mevrouw was er nog, alles was eng en ik had haar eigenlijk alleen maar hysterisch vast (ik dus he).Zit nu weer met dikke tranen achter de pc kan er niets aan doen. Helemaal als je ziet hoe ze nog glanste etc.

Lieve Ips rust zacht

Afbeelding

Ik zet het op vvdd aangezien het geen trainingsfoto oid zijn maar om nou te zeggen lol met je knol Nee, dus vandaar hier!

Nu weten jullie in elk geval de het verhaal achter mijn username![/url]

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 01:16

Vreselijk meid,

Maar je heb de juiste beslissing genomen.
Die hoeft ze nergens meer bang voor te zijn en gloof me ze wacht boven op je hoor.

Weet het zeker.

Ze ziet er zeker goed uit.

DUs ze heeft het goed gehad en dat weet ze zelf ook.

Sterkte verder en doe rustig aan alles komt goed.

Het heeft alleen even tijd nodig.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:50

ah wat erg. je hebt de juiste beslissing genomen, en nog heel veel sterkte

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:13

Heel veel sterkte! Wat kan het soms toch hard zijn als je je paard moet laten gaan.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:57

pfft idd zijn dat klote dingen

Ik heb 2 weken geleden mijn pony in moeten laten slapen..

brrrrrrrrrrr
gecondoleerd alvast

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:24

Ik heb hetzelfde meegemaakt vorig jaar in oktober.
Het is heel moeilijk te verkroppen dat een paard dat er ogenschijnlijk gezond uit ziet, veel pijn heeft.
Ook mijn paardje blonk als een spiegel en zag er verder heel goed uit, alleen zijn knie was helemaal in puin en hij kon niet eens meer fatsoenlijk stappen.
Ik heb het heel moeilijk gehad met de beslissing en hoop dat ik de juiste heb gemaakt.
Nu, bijna een jaar later denk ik nog regelmatig aan hem maar de echte pijn in mijn hart is gelukkig al een stuk minder...
Heel veel sterkte met je verlies.

Offspring *25-03-1996 +21-10-2002
Rust zacht mijn jongen