Hoe straffen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Hoe straffen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 22:41

... Als een paard je trapt!
Ik ben dus twee keer getrapt. Een keertje door Tancreda. Ik stond achter haar, stopte even met poetsen, praatte met mijn vriendin en opeens trapte ze me! Bloos! uit het niets!! Ik was onwijs geschrokken, gelijk weggesprongen voor eventuele andere trappen. Maar heb haar niet gestrafd... enkel met mijn stem... Maar ik was zo geschrokken! En toen was het al te laat om te straffen vond ik.

Genderose heb ik wel gestrafd toen ze me trapte.
Als ze dreigd (deed ze vroeger altidj met het buik poetsen) kreeg ze een snauw. En een dreigende vinger Tong uitsteken
Een keer op het erf, ze wilde heel graag naar stal rende half over me heen blabla. Ik dus weer terug om het over te doen, mevrouw wilde niet omkeren, dus ik heel zacht (enkel aanraken niet tikken!) haar achterhand aan met zweep, kebleng, ikke een hoef tegen mijn boven been! Ik schrok heel erg, maar het deed niet pijn ofzo, en ze heeft gelijk een behoorlijke knal met de zweep gekregen. Twee geloof ik.
Wat zouden jullie doen?


Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:43

Als je paard naar je trapt moet je "paards" reageren. Onmiddellijk en met volle kracht terug schoppen . Is ie besodejuut!! Boos!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:48

Mowtje schreef:
Als je paard naar je trapt moet je "paards" reageren. Onmiddellijk en met volle kracht terug schoppen . Is ie besodejuut!! Boos!


Ik doe het ook , voel me heel schuldig daarna maar trappen is gericht slaan.

Heb ik een (vrouwelijk onderdeel) hekel aan.

Ze weten dat je daar staat en zien je staan Extreme duivel .

Zijn ze helemaal achterlijk geworden Boos! , dadelijk slaan ze je lichtje uit Schijnheilig

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:57

zo als al gezet word: een schop teruggeven....ik voelde me ook rot toen ik Luuts een keer een trap verkocht maar toen bedacht ik me dat als een paard hem een trap zou geven hij toch veeeeeeeel meer gevoeld zou hebben.......(sowieso al dat vet.....kom ik toch neit doorheen, ook niet als ik hard schop(nog niet uitgeprobeerd hoor, ben ik ook niet van plan))

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:58

Ze weten het donders goed . Die van mij kan zo onbeheerst uithalen naar vliegen Boos! . Nou niet als ik er naast sta hoor, als ie naar een vlieg uithaalt krijgt (nu) een grote mond: poten op de grond in het begin een schop (met bovenkant van mijn voet) tegen zijn boeg of zijn ribben. Zelfs zijn staart houdt ie in bedwang!! OK dan!

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 22:59

Zelf trap ik een paard nooit... Traffen met een fikse mep van de zweep

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:10

ik geef mijn paard als het nodig is ook een trap. is nog nooit nodig geweest. slaan met een zweep doe ik absoluut niet. aangezien die van mij al hysterisch wordt bij het zien van een zweep. en volgens mij komt een zweep harder aan dan een trap.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:12

Gelukkig heb ik van Tos noit een trap gehad, zou hi niet moeten flikken...
Een keer heeft een verzorgshet getrapt, Ze wou de wei niet uit, uiteindelijk hadden we haar te pakken, aan een touw, ik moest het hek openmaken dus gaf haar wat meer touw, ze keert me de kont toe en trapte echt gerichtmaar gelukkig naast, heb toen met het uiteinde van der touw een paar meppen verkocht. Eigenaar zag het en zei blij te zijn dat ik zo fel reageerde, wat ze had dat niet te doen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:18

heb wel een keer een paard met een touw geslagen. was niet eens mijn eigen paard. nog niet zo lang geleden haalde ik mijn eigen paard uit de paddock. toen ik het hek opendeed werd ik van achter aangevallen door een ander paard. hij beet me vol in de rug (AUW AUW AUW). giga blauwe plek, en een stukje door dus ook nog tetanus injectie gehaald. de tanden stonden in mijn rug. heb toen wel uitgehaald met een touw (met het gespje voor)... ik was de derde in korte tijd dus dat paard mag ook niet meer bij andere paarden staan. heb nog geluk gehad want er is een meisje ook recht in haar gezicht gebeten. moest worden gehecht en is nu niet zo'n mooi litteken.
maar goed als ik toen een zweep had had ik dat paard wel een loeierd verkocht.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:11

SisLeone schreef:
heb wel een keer een paard met een touw geslagen. was niet eens mijn eigen paard. nog niet zo lang geleden haalde ik mijn eigen paard uit de paddock. toen ik het hek opendeed werd ik van achter aangevallen door een ander paard. hij beet me vol in de rug (AUW AUW AUW). giga blauwe plek, en een stukje door dus ook nog tetanus injectie gehaald. de tanden stonden in mijn rug. heb toen wel uitgehaald met een touw (met het gespje voor)... ik was de derde in korte tijd dus dat paard mag ook niet meer bij andere paarden staan. heb nog geluk gehad want er is een meisje ook recht in haar gezicht gebeten. moest worden gehecht en is nu niet zo'n mooi litteken.
maar goed als ik toen een zweep had had ik dat paard wel een loeierd verkocht.


Is dat paard door zijn eigenaar nooit goed gestraft dan?

Dan nemen ze een loopje met je, dat wil ik voor zijn.
Ze moeten wel en niet weten wat ze wel en niet kunnen maken.

Gericht schoppen en bijten mag van mij NIET en tolereer ik ook NIET.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:25

Het klinkt stom maar ik schop Pablo liever om hem te straffen dan dat ik een zweep moet gebruiken. Als ik hem om zoiets met de zweep zou slaan dan kijkt hij me een week niet aan! En idd op zijn paards reageren, dan is meneer even verbaasd zeg maar en dan weet hij genoeg!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:55

Tja, als je helemaal de stal uit moet rennen om een zweep te pakken en dan terugkomt om een mep te geven snapt een paard allang niet meer waar het nu eigenlijk om gaat... Gewoon gelijk de poot goed aanhalen en hem raken op een plek waar je hem niet kreupel schopt... Is ie nou helemaal betoeterd...

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 07:29

Mijn paard gaf me laatst een heel lief trapje.
Met hoeven uit krabben etterd hij nogal als het hem te lang duurt.
Hij gaf heel voorzichtig maar wel gericht een trapje tegen mijn been.
Mijn reactie was een harde trap terug.
Zoiets moet hij meteen afleren want er kunnen ernstige dingen gebeuren voor hem,mijzelf en omstanders als hij het niet afleerd.
En ik denk dat je beter 1 x hard kunt reageren dan 3 x zacht.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:26

Nou een paard die mij trapt, oeieoeieoeieoeieoieeei die krijgt van huis uit een trap terug zo ontzettend hard. Nou moet ik zeggen dat dreigen te trappen al wel goed is voor een pak op de sodemieter. Ik vind trappen not done. Ik ga toch ook niet zomaar een paard slaan omdat zn kop me niet aanstaat.... nou ik verwacht dus ook niet dat een paard me slaat omdat hij op dat moment geen zin in me heeft,. ef welke andere reden dan ook

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:35

Als je paard gewend is dat je achter 'm staat en hij trapt je opeens, kan het van iets anders zijn.
Ik ben ook een keer getrapt door mijn verzorgpony, ik strafte d'r wel, maar later bedacht ik me, dat het niks voor haar was en het dus wel eens zou kunnen zijn dat er een vlieg op d'r been zat waardoor ze dus met haar been trapte.
Ook kan het zijn dat je paard op dat moment met een ander paard waar hij naast staat 'ruzie'heeft en het dan afreageerd op de dichtsbijzijnde persoon.
Doen hij het echt uit kwaadheid, dan snap ik dat je 'm een knal verkoopt
Maar straf je paard nooit zomaar voor dat je weet wat de exacte reden is.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:39

ook al is de trap voor iets of iemand anders bedoeld dan voor mij, dan alsnog heeft het paard op te letten. Als jij in de kroeg loopt en je krijgt een knal van iemand omdat hij dacht dat je iemand anders was dan loop je toch ook niet door.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:42

Ik ben 1 keer getapt. Door Olava destijds.
Tegen mijn knie, dus dan zak je even in elkaar. Dan heb je geen mogelijkheid meer tot opstaan en terug trappen.
Ik heb toen maar mijn cap tegen die dikke billetjes van haar aangegooit.
Daarna heeft ze het ook nooit meer gedaan.

Ik ben verder ook nog 1 keer bijna getrapt.
Was met ponykamp en ik was de staart van Britt in aan het vlechten voor onze afscheidsshow.
Trapt mevrouw heel schijnheilig met haar linkerbeen tegen de muur: flak langs me af.
Dus ik verschoot een beetje en gelijk trapte ze al met haar rechterbeen: ook flak langs me af.
Ik vond het een klote streek dus heb haar toen een flinke klap op die kont van haar verkocht.
Daarna ben ik weer terug gegaan en geknuffeld, toen was ze weer braaf.
Verder heeft ze het nooit meer gedaan.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:42

dan heb ik ook een vraagje.en als een veulen je wilt trappen of bijten???

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:48

Straffen!
Veel mensen denken dan wel: "Ag, het is maar een klein veulentje"
Maar als je daar nu al niet streng op reagert dan doen ze het wanneer ze 5 jaar zijn nog!

Gewoon een fikse tik tegen de neus ik al voldoende.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:48

van huis uit in volle kracht...........

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:18

Geen tik tegen het hoofd , dat is een straf die nergens op slaat
Tik met een hand daarvan raakt een paard ook in de slappe lach Haha!

Gewoon een rotschop terug op een plaats waar het geen kwaad kan ,
maar ze het wel voelen en zich helemaal het leplazerus van schrikken.

Je geeft die trap om indruk te maken op het paard dat 'ie het NOOIT meer in z'n pluizige bolletje haalt Boos!

Paard een trap geven klinkt altijd zo grof , maar je doet het met de binnenkant of bovenkant van je voet , dus een groot raakvlak waardoor je echt geen schade toebrengt ofzo.

Een tik met een zweep is veel venijniger , komt snijdend aan , paard wordt bang voor zweep en zelf vind ik het nog een beetje banketstaaf ook om het met een zweepje af te handelen , ik bestraf liever ZELF , ik kan hem ook wel aan Extreme duivel

Rena heeft nog nooit getrapt.
Dat haalt ze ook niet in haar hoofd omdat ze weet dat ik dat niet pik en vooral omdat ze er geen enkele reden voor heeft en me daarvoor teveel respecteerd ....

Overigens....toen ik vroeger op de manege een keer klaarstond voor een proefje , dus degenen die in dat groepje moesten starten allemaal in de stalgang voor de bak achter elkaar klaarstaan...

Ik stond daar dus met een manegepony en achter mij stond een arrogant stelletje met hun eigen pony.
Meisje erop , arro-muts van wie de pony was ernaast , je kent het wel Haha!

Die hielden geen afstand en dat paard stond steeds in de kont en staart van ''mijn'' pony te bijten. Dus ik vraag of ze een een beetje naar achter willen gaan , zo hoort dat gewoon , je laat je beest toch niet een ander lastigvallen Verward

Nee hoor , niet doen Boos!

Ik ga me steeds meer ergeren en voel dat die pony een schop uit wil gaan delen om dat irritante beest van zich af te krijgen.
Dus ik waarschuw die mutsen dat het niet lang meer duurt voordat er een schop gaat vallen.
En ja hoor : *SCHOP*

Geeft dat poedersuiker-wijf ernaast die pony van mij toch een schop tegen haar achterbeen terug !!!! Beest liep er gewoon meteen stijfjes mee.

Oe ik heb nog altijd spijt dat ik er niet meteen afgesprongen ben om haar een doodschop terug te geven , wat een *GRRRRRROM* kreng zeg !!

Dat vind ik dus echt NIET kunnen , wordt er nu nog woest om !!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:51

Ik ben 1 keer getrapt door een manegapaard, beest was doorverwend.
Was een ex prive paard en vondt het helemaal niets dat die nu niet meer diezelfde verwennerij kreeg.
Kan ik best inkomen hoor, maar toen die een gerichte trap op mijn knie afzondt en ik dus idd niet meer overeind kon komen omdat dat beetje pijn deedt *beetje?* heeft die dus een goedgerichte tik met de zweep op desbetreffend been gekregen.
Beest heeft me nooit meer getrapt, maar heeft het geloof ik toch neit lang uitgehouden daar als manegepony.

Par heeft 1 keer getrapt naar de hoefsmid, was een deel angst, maar dan nog mag ze niet zomaar gaan trappen.
Dus die heeft van die anders zo geduldige vent toch echt een kleretrap terug gehad.
Ze vint het nog steeds engig afentoe maar trappen doet ze niet meer.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:06

luckyzeven schreef:
dan heb ik ook een vraagje.en als een veulen je wilt trappen of bijten???


Ook een trap geven en als ie bijt of in zijn oor terugbijten of een velletje pakken en dan ronddraaien (knijpend) dat voelt nl. hetzelfde als wanneer hij gebeten zou worden.
Klinkt zielig maar het helpt wel.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 12:20

Citaat:
dan heb ik ook een vraagje.en als een veulen je wilt trappen of bijten???


Een flinke dreun ja! Wodka heb ik ewl eens een flinke trap onder de kont gegeven! Hij liep achteruit met oren in nek naar je hoe om een kontje te geven. Oke, niet echt trappen, maar wel die richting op! Hij heeft het niet meer gedan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:47

zo hard terug schoppen als je maar kan.
Is hij helemaal gek geworden.
Nu is het misschien goed afgelopen, maar volgende keer?

En bij een veulen
ook terug schoppen.
Ik zou misschien niet op mijn harst schoppen, maar een schop krijgt hij.
ook veulens worden groot en als ze dan helemaal verpest zijn, veel plezier ermee Lachen

Vandaar dat ik zeer groot voorstander ben van opfok.
Paarden denken niet na, wat te doen, die geven meteen de goede reactie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 46 bezoekers