uien + suiker voor de hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casper
Berichten: 131
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: voorschoten

uien + suiker voor de hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 17:36

ik vraag mij nu af of je dat ook op de straal kan smeren bijvoorbeeld bij rotstraal ?
wie heeft hier ervaring mee om het op de staal en er om heen te smeren aan de binnenkant van de hoeven ?'


ik hoor het wel
casper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:16

Bedoel je een prutje van rauwe uien met suiker, dat je in een keramische pot laat staan tot het een gistende stinkende smurrie wordt? Ik ken dat alleen als middel tegen brokkelhoeven, om de hoef sterker te maken. Maar dan smeer je het aan de buitenkant, heeft niets met rotstraal te maken.
Bij rotstraal teer ik altijd gewoon met Stockholmer bruine teer.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:23

Elke dag biotine door zijn voer versterkt de hof van binnen uit, ik heb er zeer goede ervaringen mee! Ik gebruik Biotine van de paardendrogist en hij heeft sinds ik het geef veel minder last van rotstraal en de hoef zelf is ook veel sterker. Verder gebruik ik als hij toch een wat zachte straal heeft spray teer, wel duurder dan de "gewone" pot teer maar het wordt niet zo'n vieze smeerboel Knipoog

-X- Anja

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:15


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:05

wat goed helpt tegen rotstraal is het product van de paardendrogist - hoef en zool - dat is een paarskleurige tinctuur, de hoefsmid gebruikt dat ook na het kappen.....zeker een aanrader!!

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:53

dat uiendrapje moet je absoluut niet bij paarden gebruiken met rotstraal! je kan het zeker wel aan de binnnen en buitenkant smeren maar alleen als de hoeven erg droog en brokkelig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:37

AnjaKos schreef:
Elke dag biotine door zijn voer versterkt de hof van binnen uit, ik heb er zeer goede ervaringen mee! Ik gebruik Biotine van de paardendrogist en hij heeft sinds ik het geef veel minder last van rotstraal en de hoef zelf is ook veel sterker. Verder gebruik ik als hij toch een wat zachte straal heeft spray teer, wel duurder dan de "gewone" pot teer maar het wordt niet zo'n vieze smeerboel Knipoog

-X- Anja


Maar ik heb gehoord dat de hoeven van biotine heel hard gaan groeien, niet gezond meer.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:05

Nee hoor Sammm dat is echt niet zo, tenminste niet met die van de paardendrogist, ik geef het nu een half jaar en heb Miro al 2 maanden zowieso niet hoeven bekappen en voorlopig is het ook nog niet nodig Haha!

-X- Anja