Streekdagen almkerk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Streekdagen almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:11

Het begon goed, heb de wekker van 3.30 nog gezien, kon totaal niet slapen en om 7 uur er weer uit. Kopje thee gedronken, laatste spullen gepakt, en naar stal. Paardjes ingeladen (ging goed, ze liepen er zonder al te veel problemen in, zelfs hon) en op pad. Daar aangekomen paarden in de tent gezet en even koffie gedronken. Jamaica was een beetje zenuwachtig, maar ze trok snel bij toen ze haar hooinet gevonden had.
Om half 11 had ik mijn 1e show. Dus rond een uur of 10 de laatste hand aan de manen en staart leggen, likje vet op de hoefjes, dekje op, bandages op, lintjes in en we konden.
Headset opgehaald, geplaatst Haha! en de losrijring in. Hier liepen behoorlijk wat paarden en jamaica was vrij gespannen. Ik zei al tegen mijn zus, ik ga er niet op. In de ring deed ze alles keurig, alles wat ik vroeg werd uitgevoerd. Af en toe moest ze even om zich heen kijken, maar verder echt keurig.
Zo keurig dat ik mijn zus het sein gaf dat ik er toch op ging. Ook dit ging prima. Was zeer en zeer tevreden en ben harstikke trots op haar!

Om half 1 was het honey's beurt. Het publiek vond het harstikke leuk, maar was zelf niet echt tevreden, we kunnen beter. Maarja, so be it.

Toen kwam het lange wachten tot 16.15. Hon en myst waren erg populair en hadden continu mensen bij de box staan.
Jamaica had helaas geen lieve buurvrouw (paard). Als Jamaica ook maar 1 haar bewoog vloog ie zo ongeveer over de strobalen heen met zijn bek open naar jamaica toe.... Gelukkig kon dit paard later omgewisseld worden en kreeg jamaica weer wat rust.
Rond half 4 begonnen we de paarden klaar te maken voor de raspresentatie.
Er waren 2 ringen, de "kleine" showring, en een grote ring waar vaardigheidsproeven (aangespannen) gereden werden.
We moesten langs te grote ring naar achter, naar het losrij terrein.
En toen ging het fout.....
De boxen van de grote ring stonden zo gruwelijk hard, bij elke box schrok jamaica zich helemaal kapot (en ik moest er langs een stuk of 5)
Ze werd heter en heter, en ik durfde het niet aan om met zo'n pony tussen al die paarden te gaan staan. Ik bleef dus op een vrij stukje naast de losrijring, jamaica verschrikkelijk onzeker naast me.
Op een gegeven moment slaat jamaica haar hoofd omhoog, midden in mijn gezicht. Jeetje wat een rotklap! Ik stond even te tollen op mijn benen, en toen raakte ik het door de schrik volledig kwijt. De vermoeidheid, de zenuwen, alles kwam eruit en ik kon alleen nog maar janken en zag het helemaal niet meer zitten. Ik had flink een paar tanden door mijn lip en het deed behoorlijk pijn.
Tja, gaan we door of niet?
Ik wist dat als jamaica eenmaal in de kleine ring zou zijn (alleen) het wel zou gaan, maar dan moest ik weer langs die boxen. Nouja, dat zouden we dan maar proberen.
Toen we aan de beurt waren liepen we het pad uit naar de kleine ring, en jamaica was super braaf! Ook in de ring deed ze keurig haar rondjes.
Toen de ring uit, en weer langs de boxen. Inmiddels waren de deelnemers van het aangespannen ook bezig met de ere ronde (rammel rammel) en ja hoor, daar ging ze weer.
Ik heb toen besloten haar terug te trekken uit het uiteindelijke defile met alle rassen bij elkaar in de ring. Ik vind alles prima, maar ik ga mijn paard op zo'n moment niet over de rooie jagen.
Honey en myst gingen super in het rassendefile. Regelmatig hoorde we uit het publiek, aaah, kijk dat kleintje nou!
Al met al was het ondanks het laatste, moeilijke uurtje een zeer geslaagde, maar ook erg vermoeiende dag.
Als we mogen komen gaan we volgend jaar zeker weer (en ondertussen flink trainen met boxen en rammel karren Haha!

Heb ook nog een onverwachte boktmeeting met melissa en Ross?? en een aankomende bokker gehad, en natuurlijk angelique18 en draumpje

Foto's
[ITP] streekdagen deel 1(show jamaica)
[ITP] Streekdagen deel 2 (show hon )
[ITP] Streekdagen deel 3 raspresentatie)

Annash
Blogger

Berichten: 26556
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:31

sjeezus.. wat een klap moet dat geweest zijn.. Boos! stoute Jamaica Tong uitsteken haha maar verder was het dus super Haha! nou geweldig meissie!!!!!!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:36

Oh Mystery is echt geweldig! Jamiaca en honey ook hoor Haha! Helaas heb ik je shows gemist!
Ik zal z.s.m. de foto's uploaden Haha!

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:56

Ik heb je show wel gezien en wat zag Jamaica er mooi uit met dat rood!! Echt heel erg leuk! En ze zijn schatjes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 22:25

ben heel erg benieuwd naar de foto's melissa! Enneuh, kan je de KB niet overhalen voor myst joh? Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:24

Geweldig(!!!!) Hon, Myst,
Jamai en Stef!!!!!

Dat jullie je kunsten zo kunnen vertonen, en dat voor publiek!!!
OK dan!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:09

HAhaha zal het graag willen, maar drie ponies is eigenlijk al te veel Haha!
De beheerster was dat die zei: Als je je brommer verkoopt krijg je deze, toen z=ei ik: waar moet ik haar laten dan: ja in de voliere bij jou thuis Haha! Ik zei al dat ik dat zielig vond, zou nog eens proberen Haha!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:03

geweldig !