iemand ervaring met trekzalf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:38

Tja, sorry, ik heb de naam ook niet zelf bedacht... Haha!

't Is naar aanleiding van dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 14&forum=2 . Het gaatje in mijn oor is nog steeds niet helemaal gezond. Het lijkt alsof er een prop vuil in het 'tunneltje' door m'n oor zit, ik voel het zitten als ik m'n oorlel vastpak. Aan de achterkant zit nu een soort 'kratertje'. Ik druppel elke dag braaf drie keer met Sterilon, maar het vuil komt er niet uit.

Vandaag zat ik bij de kapper en omdat alles wat een halve centimeter in de buurt van mijn oor komt zeer doet, vertelde ik hem van die ontsteking. Hij raadde toen trekzalf aan, schijnt van dat teerachtige spul te zijn dat je op puisten smeert. Ben naar de drogist gegaan en daar zeiden ze dat het best goed zou kunnen helpen. Heb nu zo'n tube gekocht (nog niet open gehad), maar voordat ik eraan begin wil ik eerst weten of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Helpt het, vlekt het, gaat je oor er nog zeerder van doen?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:46

trekzalf helpt ook goed, heb zelf namelijk veel last van puiten tussen me benen en smeer dat er altijd op, zou als ik jou was wel een oude kussensloop om je kussen doen anders krijg je je kussensloop niet meer schoon en een pleister op je oor doen.

heb je je oorbel er nog wel in Karin?
Zo ja haal die er uit en druk dan heel hard er op.
weet het dat dood heel pijn maar je moet proberen het vuil er uit te drukken.

zelf heb ik het door me moeder toen laten doen zodat ik zelf in een kussen kon knijpen omdat het zo pijn deed.
maar zo werd het vuil er wel uitgedrukt.

misschien ook een idee voor jou.

als je meer wilt weten pb of mail je maar

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:09

Ik heb zelf ook ervaring met trekzalf (ahum, geen commentaar ajb Haha!). Mijn vingers ontsteken soms nog wel eens als ik een wondje heb. Op een of andere manier helpt de trekzalf de ontsteking te remmen en de pijn ervan af te doen nemen. Denk dus dat het je wel zal helpen Karin!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:20

oke maarten moet ik me inhouden Haha! .

Maare Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed .

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:25

Heb ik wel ervaring mee. Ik heb 't gebruikt toen ik een ontstoken nagelriem had bij m'n grote teen.

Het ziet eruit als zwart vet, idd een beetje teerachtig. Ruikt niet al te fris, maar helpt als een tierelier.

Kan je denk ik wel bij de drogist of apotheek krijgen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:30

Je hebt ook witte trekzalf tegenwoordig. Die schijnt wat minder agressieve bestanddelen te bevatten dan de zwarte.
ik heb hem bij mijn dochtertje gebruikt toen ze een steenpuist op haar bil had, hielp erg goed.
Zelf loop ik op het moment met ongeveer net zo'n oor als jou rond Karin, dus ik ga zo ook maar eens een duik in de kast nemen. Geen idee waar ik die zooi gelaten heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 01:56

betadinezalf op je oorbel en dan in je oor werkt ook goed hoor, echt. En anders een nat watje met betadine met een pleister om je oor knutselen en tijdje laten zitten, helpt ook.

Succes met de trekzalf......

.....gaat ut??

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 07:26

maaruh Karin het gevoel alsof er een propje in je oorlel zit is normaal volgens mij hoor?!
het is een soort buisje!

ennuh trekzalf is ontzettend goooor spul, maar werkt wel, en het stinkt ook!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:45

Trekzalf is inderdaad een heel goed middel. Ik heb er zelfs al een keer de eng.Volbloedmerrie QUEEN ANN meebehandeld, die stond in training op Duindigt en kwam naar huis om op rust te staan. Ze had een dikkel kogel vanwege en verwonding en er zat nog steeds een dikke bobbel op. Trekzalf opgesmeerd en na een week was de kogel weer normaal.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:53

idd Yor, iets hard in je oor hoort gewoon zo! Voel maar aan de andere kant van je oor.
Verder doet trekzalf absoluut geen pijn, het ziet er wel een beetje goor uit. Maar verder niet hoor.
Succes. En als het nou niet snel een beetje beter gaat zou ik maar eens even de dokter een bezoekje brengen, het duurt nu al best wel lang.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 09:00

Yor en Sjimmy, idd hoor je een soort tunneltje te voelen. Maar het hoort niet te voelen alsof er een hele kraal binnen in je oor zit, en zo voelde het tot gisterenavond wel!

Heb er voordat ik ging slapen die gore trekzalf op gesmeerd (het ruikt heel chemisch, net smeerolie) en vervolgens een pleister erover. En joepie: vanmorgen was m'n oor al wat minder dik en pijnlijk, en aan de pleister te zien was er het een en ander aan vuil uitgekomen! Na het douchen de handeling maar herhaald, nu zit ik dus met een pleister op m'n oor op m'n werk maar ach, wie ziet dat nou? Als het maar werkt!

Ik hoop nu dus binnen een paar dagen van die 'prop' af te zijn, en dan gaat er idd (tip van Lov) weer dat knopje doorheen, na een betadinedip.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:26

bij mij werkt het niet zo hoor...
Ik krijg altijd als ik ongesteld moet worden 1 hele grote puist, en daar smeer ik het ook altijd op, maar dat werkt dus niet... Het is heel vervelend omdat het onder een litteken zit....