Nieuwe "tijdelijke verzorgpony" (met foto's)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Nieuwe "tijdelijke verzorgpony" (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:20

Omdat ik met Andrew eigenlijk niets kan doen vanwege spat waar hij nu last van heeft, was ik op zoek naar een ander paardje om mijn lessen mee te kunnen rijden en om te verzorgen. Van mijn instructrice waar ik les op haar eigen pony's en paarden, mocht ik al een Fries lenen en daar ga ik woensdag voor het eerst mee naar les, maar bij ons op stal stond ook nog een pony waar al twee jaar niets mee was gedaan en die nu ook al een tijdje te koop staat...

Het gaat om een Welsh (K) merrie van 7 jaar, die vroeger wel onder het zadel is geweest, maar nooit echt doorgereden. Ze is ongeveer 1.45 hoog schat ik, nog erg mager en onbespierd...

Na wat aanmoediging van een stalgenootje heb ik de staleigenaar gevraagd om zijn goedkeuring en heb contact gezocht met de eigenaresse...

Gelijk de volgende dag afgesproken op stal, en ze zag het wel zitten, met de opmerking natuurlijk erbij dat de pony wel te koop stond en dus elk moment weg kon gaan. Dat wist ik al, en daar nam ik genoegen mee (heb immers genoeg mogelijkheden om met paarden om te gaan)

De eerste dag was ze enorm gestressed... Poetsen was lastig, en ze dreigde wat te trappen (geen achterhoeven uitgekrapt dus Schijnheilig ), de eerste 10 minuten alleen maar heel hard gedraafd en gegalopeerd in de longeerring en ook daarna bleeef ze heel gespannen.

De tweede dag gewoon in haar box gepoetst en dat ging al veel beter (is natuurlijk ook vertrouwd). Het longeren zonder lijn gedaan en ze begon zowaar in stap al kleine stukjes te ontspannen. Draf bleef nog met de neus in de lucht en weggedrukte rug, maar al wel iets rustiger van tempo. Ze kam al naar me toe en liep los achter me aan... Nog even geoefend met aan mijn linkerkant lopen (vond ze heel raar in het begin en wilde dat absoluut niet, longeren met lijn lukte de eerste dag ook niet rechtsom)
Ook nog even het hoofdstel gepast, wat net past, alleen zijn de bakstukken echt op het korste gaatje, wat vervelend is zo dicht bij de frontriem...

De derde dag ging het poetsen al heel ontspannen, even voorzichtig zadeltje erop gelegd en ze keek alleen wat lelijk met de singel vastmaken (had vroeger singelnijd waarschuwde eigenaresse) en dus ook niet te strak gedaan. Even aaien en wat lekkers en snel er weer af!
Toen weer de cirkel in... Heel ontspannen deze keer en ik had moeite op haar te letten omdat ik ook wat foto's wilde maken. Dat leverde veel bewogen en onscherpe foto's op, dus volgende keer een goede fotograaf mee Knipoog Toch plaats ik hier een paar...

In stap wilde ze al veel makkelijker haar hals naar beneden laten zakken, maar in draf lukte dat alleen nog maar korte momentjes... Het waren er al veel meer dan gister, dus ik was heel tevreden. De galop rechtom springt ze steeds overkruist aan en wil veel te hard draven voor het aanspringen. Hoop dat dat straks ook beter gaat...
Ook nu volgde ze mij weer los op het eind. ze bleef heel netjes mee draaien en achter me aan lopen. Echt leuk hoe snel ze zich aan je "binden"
Het gevoelige en pittige karakter ligt me wel, en ze wordt steeds rustiger. Wel moet ik oppassen dat ze niet wat te brutaal wordt straks Knipoog

Binnenkort de longeersingel eraan, het hoofdstelletje in met longeren en als dat goed gaat, kan ik het misschien al eens met het zadel proberen...

Ze is wel beleerd geweest, maar nooit goed doorgereden dus ik hoop dat ik geen vliegles krijg als ik er voor de eerste keer op stap... Ik vraag wel een stalgenootje om er eerst maar naast te lopen met halstertouw Knipoog Je weet maar nooit!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier loopt ze heel lekker ontspannen in stap...
Afbeelding
Lief koppie hè?!
Afbeelding
Nieuwsgierig...
Afbeelding
Mag ik nu komen?

Ze moet echt nog heel veel spieren kweken op de goede plaatsen... Ik hoop dat ik lang genoeg met haar aan het werk kan om er vooruitgang in te krijgen. Ik mag haar meenemen naar de rijvereniging, dus als het goed gaat met rijden straks, dan is dat zeker de overweging waard... En misschien dat ze haar nu eerst door me door laten rijden, voor ze weg gaat (ze is dan in elk geval beter te verkopen en meer waard dan zoals ze er eerst bij stond Knipoog )

Overigens kan ze heel mooi showen/lopen, wat op deze foto's niet te zien is, maar dan heb ik echt even wat hulp nodig bij het foto's maken Schijnheilig Haha!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 06-09-03 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:23

Leuk om zo op je eigen stal toch bezig te kunnen zijn met een nieuwe uitdaging. Ook al staat ze dan te koop, idd is het leuk om de tijd mee door te komen en lekker bezig te zijn.
Veel plezier!
Hoe is het nu met Andrew?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:25

Andrew is nu een paar dagen van de pijnstiller/ontstekingremmer af, en voor mijn gevoel is dat wel merkbaar... Kan er nu nog niet zo heel veel van zeggen, maar verwacht niet meer dat ik er al snel op kan stappen...


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:28

Leuk zeg! T is een mooie pony! En veel succes verder!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:28

mooi paardje hoor ! leuk dat je toch nog je energie in de paarden kwijt kan Lachen succes met hem en natuurlijk sterkte met andrew!!

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 08:31

Leuke uitdaging en fijn dat je zo weer lekker aan het werk kunt met de paarden. Je hebt er idd nog wel wat spieren op te kweken zeg! Ben benieuwd hoe ze eruit ziet na een aantal maanden training.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:24

Leuk! Nou mooi toch dat je dan met dat paard bezig kan zijn.
Succes! En sterkte en beterschap voor Andrew

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:46

Wat een leuk diertje! Arabierachtig. Zo op de fotos te zien zal die best luek kunnen gaan lopen; maar eerst nog wel wat meer spier in de rug erbij Knipoog
Heel veel plezier met het rijden!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 12:52

Ja, ontzettend arm in de bespiering van de bovenlijn hè! daarom wil ik haar vooral laag en rond leren lopen, dan kan ze daar wat spieren kweken... Nu drukt ze vooral haar hals en rug weg als ze wat gespannen loopt. Eerst leren ontspannen dus!!!

Volgens mij is ze welsh k, met arabisch bloed dus. Heb haar papieren nog niet gezien, en de advertentie op internet ook niet gevonden. Ze heeft dus wel papieren...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:26

Leuk zeg!
Ze heeft idd best wel een smal halsje vooral in de bovenlijn. Ben benieuwd hoe het gaat als je er voor de eerste keer opstapt. Misschien is ze wel harstikke braaf!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:44

kei leuk voor je !
en ook fijn dat het goed gaat Haha!
Veel succes verder !

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:49

wat leuk zeg!! tiz ook een leuk paardje! veel plezier !

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:34

Leuk zeg! Zorg je wel voor leuke foto's als je er voor de eerste keer opgaat? Heb wel zin in goede 'vliegfoto's' Haha! Knipoog

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:50

Wat leuk!! en ook een leuke pony... en die bespireing komt vast wel goed!! Ik hoop voor je dat ze nog ffies blijft.. Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:51

leuk beestje en mooi dat je toch bezig kan blijven nu andrew stilstaat.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:50

Jammer dat het nog niet echt met Andrew gaat, hoop voor je dat er wat verbetering in komt Lachen

Leuk beestje! Altijd leuk om met zo'n dier om te gaan en de vooruitgang is vooral leuk!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:54

Leuk voor je joh!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 20:30

Vandaag gelongeerd met longeersingel en shabrakje en hoofdstel in. Wel los zodat de lijn niet zou slingeren aan haar hoofd... Het ging weer heel goed en ze was heel braaf. Even balkjes laten draven en daar ging ze ook heel makkelijk overheen.
Ik twijvel of ik er nu binnenkort op zal stappen, of dat ik haar eerst bijgezet zal longeren om eerst nog wat meer spieren te kweken voor ik er op stap... Ze is zo braaf en ontspannen aan het worden dat ik er steeds meer vertrouwen in krijg dat het rijden straks vast ook wel goed zal gaan. Het is echt een schat van een beestje, dat heel gevoelig reageert op stem en lichaamshouding... Ik hoop echt dat ik er even plezier van mag hebben, en dat ze straks een super tehuis krijgt... Ze is het echt waard! (alvast een beetje reclame maken voor als ze over een tijdje toch echt weg moet Knipoog )

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:18

Wat een leuk beestje!..en idd wat een mooi koppie!

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:24

Leuk hoor, wat een uitdaging. Leuk paardje om te zien!

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:10

leuk ponytje om te zien hoor.... alleen jammer dat ie nie doorgereden is he Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej, Vagabondo en 37 bezoekers