Leren peeskappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Leren peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:06

Wie weet waar ik nog die ouderwetse leren peesbeschermers kan kopen? Ze zijn heel simpel, niet naar het been gevormd maar gewoon recht, met 2 grote klittebandsluitingen.

Ik zoek ze in het wit en gebruik ze voor de dressuur. Ik vind het zulke fijne dingen.

Wie helpt me?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:26

www.letty.nl misschien?
Die maakt van die dingen.
Ik weet alleen niet of het is wat je zoekt
Is in Veenendaal trouwens.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:41

bij ons in een winkel verkopen ze die nu voor een paar euro,welke kleuren ze hebben weet ik niet uit mijn hoofd,maar ze liggen er in een mandje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:34

Pff,
ik kom die dingen nog overal tegen!
Volgens mij heb ik ze pas nog gezien bij horseland in Bilthoven en ik geloof dan Divoza en Horselover ze ook op voorraad hebben.
(Ik mag ze graag gebruiken in de wei)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:37

ik heb ze Haha!

in het wit!

ik gebruik ze alleen nooit, ik heb ze van de vorige eigenaar van mn paard gekregen, omdat ik van hem niet zonder peesbeschermers mocht rijden en die van mn andere paard niet pasten

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:38

Die met soort schuim/zachtig binnenkant en met HB in gouden sierletters erop? Zijn idd niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:30

dat soort peesbeschermers word veel gebruikt in de mensport.
ikzelf heb het idee dat ze voor de springsport niet voldoende helpen maar dat is natuurlijk maar mijn idee

voor dresuur lijkt het me inderdar ideaal

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:16

Afbeelding

met dank aan divoza!

27.20 kosten ze, en zijn er ook in het wit.

de mijne zien er alleen een stukje steviger uit dan deze

en ze hadden voor de duidelijkheid wel de witte omkunnen doen want op deze donkere benen zie je ze niet zo goed....

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 11:48

Ja zulke zijn het, maar zoek ze wel in goede kwaliteit want die van de Divoza vind ik maar flutdingen!

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:46

In Veenendaal heb je een winkeltje voor vnl. menspullen en die maakt ze ook. Letty's ofzo?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:06

Summertje schreef:
Die met soort schuim/zachtig binnenkant en met HB in gouden sierletters erop? Zijn idd niet duur.


Ja, iid. Ik heb ze ook voor Dennis. Het is het enige soort wat je in maatje iniminie kan krijgen en ze zijn iid super. Ze gaan vanzelf naar het paardenbeen staat. Ik heb de mijne nu 2 jaar en ze zijn nog perfect, en dat terwijl ik ze nauwelijks onderhoud.

Ik heb ze trouwens bij Mr. Ed vandaan. Ik dacht dat Vroegop in St Pancras ze ook heeft. Ooteman heeft ze iig in kleine maatjes, ik weet niet of zij ze ook in het groot hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:40

Suzanne F. schreef:
Ja zulke zijn het, maar zoek ze wel in goede kwaliteit want die van de Divoza vind ik maar flutdingen!
deze zien er idd dun uit, dat viel mij ook al op

die ik heb zijn volgens mij een heel stuk steviger, moet ook wel anders had Quentin ze allang gesloopt!

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:20

oh die heb ik ook nog, dat waren mijn eerste peesjes Haha! Haha!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:58


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:26

dit zijn weer ander, toch?

iig zijn dit niet degene die ik heb, deze zijn geloof ik al wel gevormd naar het been, en niet van leer maar een soort plastic/kunsttof(wel zacht en buigzaam) buitenkant

ik zal ook wel eens een foto maken, hij staat er nu toch mee in de wei geloof ik(als mn moeder ze om durfde te doen Knipoog )

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 12:16

Renske20 schreef:
dit zijn weer ander, toch?

iig zijn dit niet degene die ik heb, deze zijn geloof ik al wel gevormd naar het been, en niet van leer maar een soort plastic/kunsttof(wel zacht en buigzaam) buitenkant

ik zal ook wel eens een foto maken, hij staat er nu toch mee in de wei geloof ik(als mn moeder ze om durfde te doen Knipoog )


Dit zijn idd hele andere. Ik denk dat Renske wel weet welke ik bedoel. Waar blijft de foto??? Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:11

haha oke ik ga hem NU maken!

ik ga de paardjes nml nu buitenzetten, dus krijgt ie ze weer om(nu ie zo lekker gaat lopen ben ik extra zuinig op hem Tong uitsteken )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:51

ik heb ze even uitgebreid op de foto gezet!

ik heb mn kasten ff nagekeken, meende dat ik er nog meer had

en idd, ik heb ze ook in het zwart Haha!

de witte zijn ietsjes dunner(maar ook meer gebruikt) aan de binnenkant, en er staa HB met gouden sierletters op

de zwarte daar staat een paardenhoofdje op, gen plaatje, maar echt een klein stukje leer in de vorm van een paardenhoofdje zit er op.

Afbeelding

de witte
Afbeelding

de zwarte
Afbeelding

het paardenhoofdje op de zwarte
Afbeelding

de witte om zn been
Afbeelding

Afbeelding

en de zwarte om zn been
Afbeelding


denk dat je dus deze bedoeld Haha!

welke 'de echte' zijn weet ik niet, die met HB erop in t goud zijn erg stevig, Q die sloopt nml graag alles wat om zn benen heen zit, maar deze zijn nog heel(in tegenstelling tot mn BR-peesjes)
de zwarte daarvan heb ik geen flauw idee waar ik ze heb gekocht, maar daar zit dus zo'n klein paardenhoofdje op, en om de kogel zit er een iets dikker laagje aan de binnenkant dan bij de witte, maar die witte worden veel vaker gebruikt&vaker gewassen, wie weet dat ze daardoor wat versleten zijn en dunner zijn geworden.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:22

Bedankt voor de moeite Renske!! Lachen

Ja zilke zijn het!! Jouw witte hebben ook een zwarte binnenkant, echt super is dat, die van mij waren ook van binnen wit.....

Maar ja, nu nog kijken waar ik van die stevige witte kan kopen....hier in de buurt hebben ze ze niet....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:37

Suzanne,
volgens mij staan die van HB zoals Renske ze op de foto heeft staan ook in de BR catalogus, dan moet dus iedere ruitersportzaak er zonder problemen aan kunnen komen.