Krantenwijk wegooien = boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Krantenwijk wegooien = boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:56

Ik hoorde net dat als je je kranten weggooit en dus niet rondbrengd je een boete kunt krijgen tot 500 euro!
Is dat waar Verward Ik gooi ze altijd weg namelijk, ik heb opgezegd maar ze hebben nog steeds niemand dus moet ik ze nog een paar weken blijven bezorgen en dat hou ik niet meer vol! Boos!

Maar ik heb helemaal geen zin in een boete v 500 euro zoveel geld heb ik er nog niet eens mee verdiend Scheve mond


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:00

Het lijkt me dat je werkgever je daar behoorlijk op kan pakken ja. Dankzij jou lijden ze dubbel verlies - boze klanten wegens geen krant, en kranten (die zijn dus geld waard) zomaar weg. Ik vind het dus geen goed idee wat jij doet.

Als er in je contract een opzegtermijn is moet je je daaraan houden, en in dat termijn nog gewoon je werk doen. Als je al door dat termijn heenbent hoef je niet meer te werken en moet je dat ook gewoon zeggen, en niet meer komen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:03

Dan moet je ze niet weggooien maar rondbrengen. Tjeeez van welke planeet kom je.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:05

Dan zeg je tegen je broer/zus/vriendin/buurjongen 'Loop jij de boel maar en jij krijgt het loon '. Alle partijen tevreden, toch ?


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:09

Als het een dagblad is is het onmogelijk dat je ze weggooit, dan krijg je elke dag 100 mensen die bellen dat ze geen krant hebben gehad Scheve mond

En als het een weekblad is dan vind ik het een beetje vreemde/doelloze actie om die dingen weg te gooien... Moet je baas eens besluiten om jouw salaris weg te gooien, kijken wat je daarvan vind...


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:09

Dat kan je idd niet echt maken .

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:09

Wat dacht je van: kranten weggooien, doe ff normaal??

Denk je even in wat een schade jouw werkgever hiervan lijdt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:11

Oef ik wil niet weten wat ze op mijn werk van me denken als ik mijn werk gewoon weg zou gooien Bloos Je hebt toch een contract? Je krijgt ervoor betaald, dus je moet het gewoon afmaken tot je contract afgelopen is, klaar. Regel dan iemand anders, is ook niet de bedoeling, maar dan wordt het werk iig gedaan en worden de kranten niet onnodig weggegooid.
Dus ja, ik kan me best voorstellen dat je er een vette boete voor kunt krijgen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:11

Ik weet niet of je daadwerkelijk een boete krijgt maar ik vind het zwaar asociaal om ze zomaar weg te gooien!!

Besef je wel dat je betaald krijgt voor dat werk?
En tja als je toch niet van plan bent om de kranten rond te brengen zeg dat dan gewoon. Als je een opzegtermijn hebt dan moet je je daar aan houden natuurlijk.

Dit doet me denken aan een groepje studenten wat bij ons werkt: niets uitvoeren en de hele avond studeren of geinen met elkaar. En als je ze dan ander werk aanbied dan willen ze dat niet doen want ze doen liever gewoon niets. Tja het besef is nog niet helemaal tot ze doorgedrongen dat ze betaald worden om te werken en dat als er geen werk is, het dan heel normaal is dat ze iets anders te doen krijgen maar goed.

Enne de oplossing van Gaby lijkt me hele goede!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:15

Dat doe je toch niet??? Vind ik echt niet kunnen tegenover je baas!

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:19

lekker poedersuiker voor je baas , dat doe je toch niet

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:22

Ik doe ook een krantenwijk en ik zal ze Nooit weg gooien.
Dat zal niet zo slim zijn, omdat als ze der achter komen ze meteen mijn salaris intrekken dat kan ook van vorige maanden. en dat is niet zo fijn.
Toen ik net was begonnen met mijn wijk was ik een paar huisjes vergeten, en die vrouw die bijna alles regelt van die kranten belde meteen dat die mensen van die huisjes hadden opgebeld dat er niet was bezorgt.
En ik denk ik weet bijna zeker want dat is heel normaal dat jou baas die dat regelt ook zal bellen dat er mensen geklaagt hebben dat er niet bij hun is bezorgt.
dus als ik jou was zal ik toch die paar keer dat je nog moet doen, toch even door zetten en rond brengen. dat zal wel zo sociaal zijn.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:23

T is te hopen dat ze zulke boetes geven. En dat ze iedereen die hun kranten niet bezorgen pakken. Vind het echt zwaar aso..
Ze doen tegenwoordig ook veel wijken bellen om te vragen of ze de kranten/folders wel bezorgt krijgen..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:38

Gooi je ze dan gewoon in de sloot ofwat?
Lekker voor de natuur...

Brabantse Fries ;)

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:43

Verward
niet goed

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:43

Als je kranten ziet liggen 'weg gegooit' dan kun je dat ook melden en dan wordt dat na getrokken. Maar goed, als je het niet meer trekt, dan kun je beter je ziek melden en niet meer lopen, dan dat je ze weg gaat gooien.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:46

ReBaTi schreef:
Gooi je ze dan gewoon in de sloot ofwat?
Lekker voor de natuur...


Bij mij in de buurt was er ook iemand zo aso om zijn kranten in de struiken te dumpen, dat bleef kei lang liggen.
of breng je ze naar de gemeente-werf? ik ben daar wel een beetje nieuwsgierig over waar je al die kranten laat, want dat zijn er meestal wel veel hoor.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:51

Nou, heel eerlijk ga ik nu toegeven dat ik de reclame bladen en folders wel een x wegmikte. De weekbladen niet, mensen weten dat die komt en stellen die meestal wel opprijs. En die deed m'n broer, ik deed de reclamefolders Ik hielp hem eigenlijk. Nu was ik iets van 12 ofzo, en me broer gaf me de tip om ze alleen op de controleadressen te bezorgen, want die hebben ze(!) Deed hij ook altijd, dus ik deed het ook één keer. Daarvoor bracht ik ze altijd netjes rond, omdat ik het zo sneu vond dat ze niks kregen. Ik werd wel gesnapt, vond ik niet erg. Vond er toch geen bal aan. Achteraf is het natuurlijk niet netjes en idd beter opgeven dan zo nog een jaar door gaan. Ik heb overigens geen boete gekregen, maar ja dit is meer dan 8 jaar geleden. Verder snap ik niet helemaal dat als jij opgeeft, je alles alsnog rond moet blijven brengen todat ze een ander hebben.

Voordat jullie beginnen te bulderen de brave burger uit gaan hangen, ik heb spijt......... Schijnheilig

Annelou schreef:
ik ben daar wel een beetje nieuwsgierig over waar je al die kranten laat, want dat zijn er meestal wel veel hoor.
De papierbak, tenminste m'n broer deed dat.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 06-09-03 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:53

Ik heb een poosje op een call-center gewerkt waar dus inderdaad mensen konden bellen als ze de krant niet hadden gehad.

Dit ging dus vnl om weekbladen en reclamefolders (ik neem aan dat jij die ook bezorgd: een betaald dagblad kun je niet zomaar 'weggooien' nl).

Ik kreeg veel telefoontjes over 'dumpings' (zo het weggooien in praktijk). Ik noteerde dan locatie waar het gevonden was en dan ging er direct iemand van de krant heen om de gedumpte zooi op te halen. Er werd ook gekeken welke bezorger er was (en ja, er zijn bezorgers ontslagen daardoor).

Ik denk dat de boete van 500 euro je gegeven kan worden door de politie. Dat wil zeggen: als je zo stom bent om die kranten te dumpen ergens in een parkje oid. Het is immers vervuiling.

Waar dump je die kranten eigenlijk? Ben ik wel naar benieuwd waar je die grote hoeveelheid papier laat.

Overigens: betaald worden en niets hoeven doen is nog nooit voorgekomen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:55

Ja hallo als je heb opgezegt, en dat hun niemand hebben is hun probleem hoor. Toch super banketstaaf dat jij daar voor op moet draaien belachelijk!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:56

nee natuurlijk dump ik ze niet in de sloot Boos! ik breng ze gewoon naar het oud papier

en raar hoor dat ZOALS ALTIJD de reacties op bokt zo anders zijn als ik mn omgeving, ik durf te wedden dat de helft hier de schijnheilige uithangd.
of alle mensen uit Blerick komen van een andere planeet Schijnheilig
pff doe eens relaxt de meesten gooien die dingen gewoon weg hoor!

maar dat doet er niet toe, boete of niet.dat wou ik weten. ja dus. dank u

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:57

Lekker aso zeg...ik hoop idd dat je baas je pakt en je een mega boete krijgt.
Als je het niet meer kan, dan praat je daar toch over, met je ouders of broer/zus weet ik veel wie...? Dan kunnen ze je altijd proberen te helpen.

Maar gewoon maar dumpen...dan krijg je betaald voor werk wat je niet doet Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:59

Sorrie, vind het niet netjes, vind het eerder asociaal. Maar het schijnt mode te zijn om je zo asociaal mogelijk te gedragen onder de jeugd! Onbegrijpelijk dat je ouders niet ingrijpen, of zijn dat de enige mensen in jouw omgeving die er niet van af weten?

dump je trouwens het geld wat je ermee "verdient" hebt weer even terug op je baas zn bankrekening of wil je dat toch wel liever zelf houden?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-09-03 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:59

ze zegt dat ze ook al opgezegt heeft
ik heb ook ooit kranten bezorgd maar ik had geen opzegtermijn
ik heb gewoon opgezegd en ik ben per direct gestopt(week nog even afgemaakt)
kijk even ofdat je een opzegtermijn hebt, als dat niet zo is gewoon nog eens bellen en een brief sturen dat je per direct stopt en eventueel de reden erbij
met het weggooien zou je een boete kunnen krijgen, maar als je geen opzegtermijn hebt kunnen ze je niets maken, want je hebt al opgezegt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 21:59

Ineke2"]
Lekker aso zeg...ik hoop idd dat je baas je pakt en je een mega boete krijgt.
Als je het niet meer kan, dan praat je daar toch over, met je ouders of broer/zus weet ik veel wie...? Dan kunnen ze je altijd proberen te helpen.
[/quote]

leg eens uit, hoe zouden mn ouders me kunnen helpen? die gaan die dingen never nooit voor me rondbrengen hoor


[quote="ineke2 schreef:
Maar gewoon maar dumpen...dan krijg je betaald voor werk wat je niet doet Verward


heerlijk toch Dromen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, DWitzel, Hanneke_68, hortensia, Ine23, Jane808, Jara, lanouska, Leandra, meintje, novaaaasje, Poety, Roosch, Selina, Sneeuwmaan, YandexBot en 178 bezoekers