Wedstrijden rijden......???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 17:09

Ik heb een New Forest pony, Early. Early werd een jaar geleden kreupel. Hij heeft lang op rust gestaan, en tussendoor heb ik nog gekeken of die kreupel was. Nu een jaar later, na 2x naar Emmeloord geweest, loopt Early nog niet helemaal zuiver. Veel mensen hebben me aan geraden, om gewoon weer te gaan rijden, wand Early heeft er geen pijn aan. Nu ben ik rustig weer aan het opbouwen, lekker stappen dus. Early was vroeger toen die nog niet kreupel was, goed in dressuur, en ik zou ook wedstrijden met hem gaan rijden. Nu vraag ik me af, of je ook wedstrijden kan rijden, met een pony die niet helemaal zuiver loopt. Early loopt de ene dag goed, en de andere dag niet. In de bakl loopt die meestal goed. Ik ben bang dat je alleen wedstrijden kan rijden, met een pony die goed loopt, maar ik wou het toch ff vragen. Wie weet er antwoord op mijn vraag?

Amy en Early
[img]../upload/956/early3.jpg[/img]


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:19

Volgens mij kan je alleen met een paard wedstrijden rijden die zuiver loopt. Ook al hij er zelf geen pijn aan heeft.
Dat is ook de rede waarom ik met Dien waarschijnlijk nooit wedstrijden zou kunnen rijden. Zij loopt ook wat onregelmatig maar heeft er geen pijn aan.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:21

je mag alleen wedstrijd rijden met een paard dat zuiver loopt.
Weet je zeker dat ze geen pijn heeft een paard loopt alleen maar onzuiver als er iets zeer doet of irriteerd eventueel (weet niet wat het probleem is) kun je een zenuwsnede overwegen dan hebben ze geen pijn/last en zal ze regelmatig gaan maar daar zitten ook weer nadelen aan.
beste kun je dit even overleggen met je arts in emmeloord

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:46

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet mag. Niet zuiver is eigenlijk gewoon kreupel lopen en dat mag niet.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:46

Volgens mij kan je alleen wedstrijden rijden met een pony/paard die zuiver loopt. De jury zal er vast wat op aan te merken hebben of je zelf niet mee laten doen (heb ik wel eens gezien dat dat gebeurde).

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 17:54

Bedankt op jullie reacties, en nu weet ik het zeker. We hebben rontgerfoto's laten maken, en daarop is niks te zien. Het is dus een raadsel wat er met Early aan de hand is. Hij heeft er echt geen pijn aan, wand de dierenarts heeft allemaal buigoeveningen enzo gedaan. Ik vind het errug jammer dat ik niet wedsrijden kan rijden op Early. Ik wou altijd al gewoon wedstrijden rijden, wand het lijkt me zo super leuk. Heeft iemand misshien nog een oplossing, hoe ik wel wedstrijden kan rijden, op welke pony enzo. Misschien kan ik ergens een advertentie plaastsen, dat ik een "huurdwedstrijdpony zoek" Scheve mond\ ????

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:55

met die welshpony kan je daar niks mee beginnen of aan shetlandraces mee doen met je shet!! Cool

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 18:17

Nou, mijn Welsh Mountain Pony, denk ik niet dat ik ga. Ik rij nooit met hem in de bak, en hij is al in de 20 Tong uitsteken Ik zat er over na te denken. wat je zeim et mijn Shetlander. Mijn Shetland is 1 meter, en ik ben 1.50. Ik ben al best te groot voor hem, maar maakt dat uit met een Shetlanderrace??

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:24

Sommige maneges verhuren paarden en ponys waar je dan wedstrijden mee kan rijden.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 18:25

Hé Manon, ken je van die mensen, en waar kan ik die vinden???

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 15:13

Ik denk dat ik misscien wedstrijden ga rijden met m'n Shet. Rijd er hier misschien iemand wedstrijden met z'n Shetlander? Reageer hier dan op, als er niemand reageert, begin ik wel met een nieuw bericht (een andere titel dus). Dus als je wedstrijden rijd met je Shetlander, reageer hier dan please op!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:32

Sorry je zegt dat je welsh pony al 20 is maar mijn pony is 22 en we zijn nog super fanatiek in de sport hoor!! Hoe groot is je Welshje? Als jij 1.50 bent en hij rond de 1.30 ofzo gaat het nog wel denk ik hoor!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 18:34

Beer is in de 20. de dierenarts schat hem 23. Beer is 1.20 maar vind in de bak rijden helemaal niet leuk. Hij kan ook verder niks. Het is een echt buitenrij pony, en dat doe ik ook met hem. Dus ik denk dat wedstrijden geen geod idee is. Maare, ongeveer 2/3 maanden heb ik met Beer een onderlinge wedstrijden gereden, en toen ben ik 1e geworden met hem. Ik kijk nog wel ff.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xMagnum en 29 bezoekers