Zielige fotos van Meike :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Zielige fotos van Meike :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 13:47

Dit is het topic wat hierbij hoort... [VvdD] het gaat WEER slecht met Meike... , dit zijn fotos van Meike van vandaag, weet niet of het hier hoort of bij lol met je knol maar lol is het zeker niet Scheve mond

het gaat dus onwijs slecht met dr, gelukkig heeft de eigenaar vandaag de hoefsmid gebeld dat ze met spoed bekapt moet worden en hij moet verder zeggen wat er aan de hand is ofzo.... ik denk zelf dat hij beter meteen de dierenarts kan halen maar goed, voor het verder verhaal lees het topic hierboven want ga niet weer alles typen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 1 lieve foto Lovers

Afbeelding

XxX anne


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:55

Dat ziet er echt slecht uit.
Als dit zo doorgaat kantelt het hoefbeen (als dat al niet gebeurd is) en dan moet ze afgemaakt worden.

Don't dream your life, live your dreams!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:26

Ze is volgens mij hoefbevangen, dat kan je duidelijk merken op die tweede foto, het is typisch aan hoefbevangen paarden dat ze naar achter gaan leunen en proberen zo zoveel mogelijk de voorhoeven te ontlasten. Ze moet vreselijk pijn hebben. Ik hoop dat er inderdaad snel een smid komt.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:45

Haal dat paardje alsjeblieft van de wei af en zet dat dier in een zandbak! Dit beestje is zeker bevangen!

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:48

Oei hoefbevangen? Het botje lijkt al gekanteld omdat de hoef een vreemde vorm aanneemt. Paarden hoeven trouwens niet meteen worden afgemaakt hoor, mijn paard is ook erg hoefbevangen Huilen vorig jaar geweest en is het botje ook van gekanteld. Kheb er een homeopaat bij gehaald en die schreef 6 drupjes medicijnen die hij had op een korstje brood voor en mijn meisie loopt weer bijna als vanouds Haha! . Ik rijd haar niet meer, want ze is al 18 jaar dus ze heeft lekker pensioen. En mag dus lekker van haar oude dag genieten OK dan!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:20

O nee! Dat ziet er echt niet lekker uit! Ik denk inderdaad ook dat het al gekanteld is! Daar lijkt het tenminste op!

Het kan komen doordat hij in de wei staan. Een shet heeft maar heel weinig gras nodig, en als hij in een overvolle wei staat kunnen ze makkelijk hoefbevangen raken.

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:25

Lientje schreef:
Ze is volgens mij hoefbevangen, dat kan je duidelijk merken op die tweede foto, het is typisch aan hoefbevangen paarden dat ze naar achter gaan leunen en proberen zo zoveel mogelijk de voorhoeven te ontlasten. Ze moet vreselijk pijn hebben. Ik hoop dat er inderdaad snel een smid komt.

ja hoop ik ook, laat je ons weten hoe het afloopt?

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:33

wow dat ziet er niet best uit zeg.
ik hoop dat het nog goed komt met 'r.
laat je ons weten hoe het afloopt? Lachen
groetjes

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!


Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:33

Hoi, ik had ook al gezegd dat ze in ieder geval op klei ofzo moest staan, dus dat gaan ze doen of heeft ze al gedaan.... verder heeeeel veel sterkte verder!!!

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:40

Het lijkt mij dat hier zeker met spoed een dierenarts bij moet komen.
Sterkte, ben benieuwd hoe het afloopt.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:15

ze ziet er idd niet vrolijk uit
je ziet duidelijk dat ze bevangen is
snel de dierenarts erbij, hoe sneller hoe beter
Hoefbevangen kan heel erg zijn...
sterkte

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:20

Die pony zal daar inderdaad flinke pijn van hebben .

Ik hoop dat de dierenarts snel komt voor haar (hopelijk kun je die eigenaar overtuigen).

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:38

ik heb dr net op zand vast gezet.. bak hebben we niet, wel schuur maar als ik dr daarin zet trapt ze net zolang tot ze eruit komt... en verwond dr zelf.... heb dr ook een klein plukkie oud hooi gegeven

iedere keer als ik kom hinnikt ze echt vet hard, als ik ff naar binne ga om iets te pakke en dan kom ik terug en dan weer... en zo de hele tijd door tis zo'n schat waarom moet haar het nou altijd weer overkomen Huilen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:44

Het hoefbeen is al gekanteld zo te zien.Vandaar de snavelvormige voeten.Mijn merrie Petal is chronisch hoefbevangen(al een jaar of 8)en ze loopt nog steeds haar rondje.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:46

dr hoef heeft al jaren zo'n vorm.... dus dat zou beteken dat het al jaren gelede gekanteld is, terwijl ik een jaar gelede nog op dr kon rijden, springen enz zonder dat ze ergens last van had....

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:53

Zet je pony in ieder geval zo snel mogelijk in een blubberbadje en bel de dierenarts!! Alleen op zand zetten helpt niet, door een blubberbadje kunnen haar hoeven een beetje wegzakken waardoor ze iets minder last heeft en bovendien worden zo haar hoeven gekoeld wat helpt tegen de ontsteking, probeer daarom haar hoeven zo lang mogelijk af te spoelen/koelen. Sterkte ermee, is er al een dierenarts bijgeweest?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:54

nee nog niet... vandaag is de eigenaar er pas bijgeweest he dus eerst moet de hoefsmid nog komen... ik kan dr nu niet in een blubberbadje zetten.... zit nu thuis ben net terug van dr maar zou het morge aan de eigenaar kunnen voorstellen...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:55

annuh schreef:
dr hoef heeft al jaren zo'n vorm.... dus dat zou beteken dat het al jaren gelede gekanteld is, terwijl ik een jaar gelede nog op dr kon rijden, springen enz zonder dat ze ergens last van had....



Dat kan.Ik schreef al dat mijn merrie dezelfde hoefvorm heeft en nog steeds haar rondje loopt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:56

ja..... dat geeft me weer goede moed dat het toch nog weer helemaal goed met dr kan komen Lachen

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:00

hmm lijkt mij niet echt prettig voor die pony om nog een nacht er zo bij te staan, en het lijkt mij spoed dat er nu EERST een dierarts bijkomt wie jouw pony pijnstillers en wat ontstekingsremmers geeft!
Ik vraag me ook af hoe die hoefsmid te werk zou moeten gaan met een onbehandeld hoefbevangen paard, aan de foto's te zien heeft ze het aan alle vier de hoeven en dat wil zeggen dat gewoon stilstaan al een enorme pijn veroorzaakt, laat staan dat ze een hoef lang moet optillen omdat de smid daarmee bezig is....
Kan je niet die eigenaar bellen en zeggen dat het echt erg dringend is dat er zo spoedig mogelijk een va bijkomt?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 19:02

als je eerder berichten van mij leest, van maanden geleden... dan begrijp je msischien wel dat dat geen nut zal hebben, die man is zo eigenwijs als wat en zal niet naar mij luisteren... Scheve mond

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:06

Tja dan weet ik het ook niet, kan je ook niet gewoon zelf bellen naar een dierenarts en hem de rekening sturen en anders dreigen om de dierenbescherming erbij te halen. Als de eigenaar nog lang wacht is het misschien al te laat....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 19:08

dat is waar.... ik heb trouwens ondertusse de fotos en mijn verhaal naar de dierenbescherming gemaild, heb een heel groot vermoeden dat ze er niet veel mee doen... maar het probleem is dat die vent niks om dr geeft... klinkt hard maar denk dat hij er nieteens mee zit als ze het niet overleeft Scheve mond

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:09

annuh schreef:
ja..... dat geeft me weer goede moed dat het toch nog weer helemaal goed met dr kan komen Lachen



Alleen op het moment dat ze pijn heeft MOET ze wel behandeld worden!!!!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:00

veel sterkte ermee!! Ik hoop echt dat de dierenbescherming er wat aan doet... hier moet gewoon een dierenarts bij komen!!.... heel veel succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers