SHETLANDERS EN TREKPAARDEN

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

SHETLANDERS EN TREKPAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 15:50

Wie van jullie heeft shetlander en/of Belgische trekpaarden? Ik hoop op veel reachties.

Groetjes,
Anneke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:02

I looooooooooooooooooove trekpaarden! Lovers

Ik verzorg Moniek (die ik altijd Moon noem), een Blgische merrie van 11 jaar. Ze heeft al een paar veulens gehad.

Afbeelding

Wat vind je van haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:05

whauw! pracht paard!!! ( alleen hoop ik dat er ondertussen wat aan haar hoeven is gedaan.. ??? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:09

Debo schreef:
whauw! pracht paard!!! ( alleen hoop ik dat er ondertussen wat aan haar hoeven is gedaan.. ??? )


ff off topic:
Tja, tis niet mijn paardje. Ik heb het al aan de eigenaar doorgegeven, maar die doen er niet echt wat aan.
Zie ook het topic hierover bij medisch, van mij.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:13

Mooie krachtpatser. Haha! Weet je ook de vader en moeder van haar?

Groetjes,
Anneke

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:14

En weet je misschien welke hoefsmid er bij komt? De naam van hem.

Groetjes,
Anneke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:23

Tanneke schreef:
Mooie krachtpatser. Haha! Weet je ook de vader en moeder van haar?

Groetjes,
Anneke


Geen idee eigenlijk, ik zal het eens vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:24

Tanneke schreef:
En weet je misschien welke hoefsmid er bij komt? De naam van hem.

Groetjes,
Anneke

De hoefsmid? Die gheeft ze volgens mij in jaren al niet meer gezien! Boos!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:33

Bij ons MOET de smid altijd om de 5-6 weken komen voor de trekpaarden en voor de mini's. En als hij dan zegt nee, dan kan ik niet, of ik doet het niet. Zoeken we een andere. Het zijn misschien belachelijke regels , maar de houd de smid zich er wel aan, en komt hij oppe tijd.

Groetjes,
Anneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:35

Tanneke schreef:
Bij ons MOET de smid altijd om de 5-6 weken komen voor de trekpaarden en voor de mini's. En als hij dan zegt nee, dan kan ik niet, of ik doet het niet. Zoeken we een andere. Het zijn misschien belachelijke regels , maar de houd de smid zich er wel aan, en komt hij oppe tijd.

Groetjes,
Anneke


Het is niet dat de smid niet wil komen, maar het is nou net zo dat de eigenaar de smid niet LAAT komen!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:38

Is de eigenaar dan niet bang dat ze hoefbevangen word? Of heeft ze gewoon een trekpaard omdat ze die mooi vind, en verder geen verstand van paarden heeft?

Groetjes,
Anneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:40

Tanneke schreef:
Is de eigenaar dan niet bang dat ze hoefbevangen word? Of heeft ze gewoon een trekpaard omdat ze die mooi vind, en verder geen verstand van paarden heeft?

Groetjes,
Anneke


Ze hadden haar eigenlijk gekocht om met haar naar keuringen te gaan. Maar vroeger hebben twee kinderen haar 'verzorgd' en toen hebben ze haar opgejaagd. Ze is toen in het draad terechtgekomen. Nu heeft ze daar een lelijk litteken dat elke zomer weer open gat door muggen.

Tja, ze staat daar gewoon maar een beetje. Ze doen er nu niks mee. Ik denk dat het voor haar ook gezelliger is als een een paardje bij komt, ze staat helemaal alleen.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:49

Zo is een kennis ook van ons, ik denk nog wat erger. Als het paard niks meer waard is brengt hij hen naar de slacht. Dat vind ik echt gemeen. Gelukkig is de eigenaar van Moniek toch anders. En bij ons gaan ook NOOIT trekpaarden naar de slacht. Ik zou het niet durven. Als er verkocht worden, gaan ze naar iemand, waar we hen ook weer kunnen opzoeken. Helaas worden er elk jaar toch weer veel verkocht bij ons. Want het is een uit de hand gelopen hobby. Het is al een hengstenhouderoj, we hebben 3 zelfgefokte hengsten goedgekeurd, en 3 die we hebben gekocht van andere mensen. En dan nog 's de merries en veulens, en de minihengsten, merries en veulens. Och ja, het is en blijft leuk van 's morgens vroeg tot s' avonds laat tussen de paarden!!! Maar ik denk dat je, je nu wel een beetje voor kunt stellen, waarom er elk jaar veel bij ons verkocht worden.

Groetjes,
Anneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:52

Tanneke schreef:
Zo is een kennis ook van ons, ik denk nog wat erger. Als het paard niks meer waard is brengt hij hen naar de slacht. Dat vind ik echt gemeen. Gelukkig is de eigenaar van Moniek toch anders. En bij ons gaan ook NOOIT trekpaarden naar de slacht. Ik zou het niet durven. Als er verkocht worden, gaan ze naar iemand, waar we hen ook weer kunnen opzoeken. Helaas worden er elk jaar toch weer veel verkocht bij ons. Want het is een uit de hand gelopen hobby. Het is al een hengstenhouderoj, we hebben 3 zelfgefokte hengsten goedgekeurd, en 3 die we hebben gekocht van andere mensen. En dan nog 's de merries en veulens, en de minihengsten, merries en veulens. Och ja, het is en blijft leuk van 's morgens vroeg tot s' avonds laat tussen de paarden!!! Maar ik denk dat je, je nu wel een beetje voor kunt stellen, waarom er elk jaar veel bij ons verkocht worden.

Groetjes,
Anneke


Wat erg dat hij die paarden zo naar de slacht doet! Dat zou de eigenaar van Moon nooit doen. Ze houden wel van haar, alleen hebben ze er gewoon geen verstand van!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 17:05

En ik was nog vergeten te vertellen, ik heb gisteren m'n been gebroken met onze zwarte hengst Sydney. Lees maar bij VERSLAG VAN DE DAG en dan bij AUWWW gevallen.

Groetjes,
Anneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:21

Wat vreselijk zeg, duurt zeker heel lang voordat je weer mag rijden?

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:53

Kep ook een belg!! Suzanne-Louise, een bruinschimmelmerrie met als vader Wouter vd Molenberghoeve, m. Marquise de la reine d'Hongrie, mv. Gaulois du Berger.

Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/boom2(2).jpg[/img]

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 20:57

Mooie krachtpatser!!!!!!!!! Mooi behang heeft ze (iets wat wij als fokkers graag zien).

Groetjes,
Anneke

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:48

Tanneke schreef:
Mooie krachtpatser!!!!!!!!! Mooi behang heeft ze (iets wat wij als fokkers graag zien).

Groetjes,
Anneke


Behang heeft ze aan de achterbenen niet meer Boos! . Heb t er af geschoren om d'r te kunnen behandelen tegen schurfmijt.
Ik reed western met Louise en daarnaast liep ze voor een trekkerband als voorbereiding op het trekken van de eg en ploeg.
Helaas loopt ze nu al zo'n 3,5 maand kreupel (overhoef & verbening van t hoefkraakbeen). Veearts kan niet met zekerheid zeggen of ze weer rad wordt of niet...

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 22:00

Dat is natuurlijk jammer. Maar ga je ook met haar naar keuringen?

Groetjes,
Anneke

Pasterza

Berichten: 2693
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:14

Nee want ze heeft geen papier. Haar pa is nl. niet goedgekeurd. Vind ik best jammer want die trekpaardkeuringen zijn juist zo gezellig! Ga er dus heen zonder paard Lachen .
Hoeveel trekpaarden heb je eigenlijk? Omdat je ermee fokt enzo. En hoe heten de ouders, ben ik wel benieuwd naar

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:23

Hier 4 stuks NL trekpaard Haha!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 07:44

Schaapjuh Lachen
Onze stal heet: STAL DE SLOES, we zijn nog niet erg bekend door Nederland. Maar misschien ken je de trekpaardmerrie Dina van 't Hof te Wassenhove. Die hebben wij. 1 hengst moet in januari naar de hengstenkeuring. En zo hebben we nog een paar goedgekeurde hengsten en de merries met veulens. Eigenlijk hebben we er best veel. En de mini's hebben we natuurlijk nog. Haha!
Maar ga je ook naar de fokpaardendag in Gemert? Daar komen ook trekpaarden.

Groetjes,
Anneke

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:45

Dit is een beetje verwarrend. Ik denk dat dit topic gaat naar: TREKPAARDEN en shetjes worden weg gelaten Tong uitsteken er is al een shetten topic zie: Leuke chetlanders..
Voor de rest heb ik ook een shet check me profieltjuh.. Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:54


Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers