tijd,werk,sociale contacten,bezoek ouders,passie,

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

tijd,werk,sociale contacten,bezoek ouders,passie,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 15:48

Poeh he,

Man ik heb te weinig tijd.
Misschien wil ik ook teveel natuurlijk en moet ik keuzes maken.
maar ik moet met mijn paarden bezig natuurlijk.En ik moet werken om de boel te kunnen blijven betalen.

En ook nog tussen door de sociale contacten te onderhouden.Dat lukt eigenlijk al niet.Want na werk,paarden en als een gek door het huis wil ik alleen nog maar op de bank zitten.

En ja dan nog zoiets als ouders,ik heb er collega's bij die gaan elke week bij ouders op bezoek dat red ik dus echt niet.(erg he)

Misschien moet ik maar een beter time managment er op na houden.
Misschien lukt het dan om toch overal tijd aan te besteden.
Hebben jullie dit nu ook Verward

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:10

Ja, ik herken het best wel erg moet ik zeggen Scheve mond

Heb alleen de zaterdag nog maar over waarin ik echt kan doen wat ik zelf wil...

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:00

Ja , ken ik heel erg....

Ik werk full-time , heb mijn paardje en woon op mezelf.

Dus 's ochtends naar het werk , tot 5 uur als ik niet blijf hangen Lachen ,
daarna naar Rena , boodschappen doen , thuis even op internet kijken en mail wegwerken , wat te eten klaarmaken , eten...dan eigenlijk afwassen natuurlijk Haha!....en dan is het zo al weer 10 uur 's avonds...

Ik moet ook nodig wat aan mijn sociale contacten doen ,
en een leuke vent staat ook niet zomaar ineens voor de deur waarschijnlijk *LOL*

Maar ik heb nergens echt zin in , heb het al druk zat en kom al niet tot rust Scheve mond
nog steeds op zoek naar een leuke hobby , beetje sociaal en sportief Lachen

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:13

6 dagen in de week werken (lang leve de horeca)
4 hele avonden in de week naar school..
2 (meestal 3 paarden) om iets mee te doen..

Dit is alleen redelijk te combineren. Hoewel het lange dagen zijn. Meestal van half 7 's ochtends en als ik geluk heb lig ik net voor 12ven in bed. Uiteraard moet er dan nog eventjes met vriendlief gebeld worden.

Mijn vrije dag de zondag. Zit ook altijd helemaal volgepropt met dingen.
Maar ik probeer er wel erg op te letten dat dit vooral LEUKE dingen zijn. Anders is het niet te doen......

Uiteraard zou ik wel meer tijd willen hebben voor bepaalde dingen of bepaalde mensen, maar dat heb ik nou eenmaal niet. Heb gelukkig (nog) niet het idee dat ik iets of iemand verwaarloos.

Mijn voordeel is misschien dat vrij veel van mijn sociale contacten op een afstandje wonen, dus je ziet elkaar toch al weinig Knipoog

Let er gewoon op dat je je er fijn bij voelt. Je je niet schuldig hoeft te voelen omdat je te weinig tijd aan je paard heb kunnen besteden of zoiets.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:20

HEEEEEEL herkenbaar Haha! Gelukkig werk ikzelf niet fulltime, maar 20 uur. De ene week werk ik 2 dagen, de andere 3. Betekent wel dat ik alle afspraken etc op die vrije dagen plan waardoor het toch altijd wel gevuld is. M'n vriend werkt wel fulltime.
Elke dag moeten er (met z'n 2en, dus dat scheelt al een stuk) 3 paarden gedaan worden, en is er ook nog zoiets als huishouden. Idd weinig tijd voor andere dingen en sociale contacten dus. Gelukkig is dat niet zo erg, de paarden zijn hobby zat en we hebben geen behoefte aan iets erbij. De sociale contacten hebben we voor het grootste deel op het werk en bij de paarden dus dat scheelt ook weer.
Maar soms zou een dagje niks ook wel errug lekker zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:50

Dick en ik werken allebei fulltime, 5 dagen in de week. 's Morgens om 06.30 gaat het wekkertje en 's avonds rond 18.30 (als de files niet TE erg zijn) komen we weer binnen. Even wat te eten in elkaar flansen (lang leve het roerbakken en de magnetron) en dan rond 20 uur zijn we op stal om allebei de paarden te 'doen' .
Dat betekent dat op zaterdagochtend de boodschappen (jaja burgelijk maar je moet toch WAT eten enzo he) gedaan moeten worden en het huis gepoetst moet worden (anders gaat de badkamer naar je grommen als je binnenkomt en loopt het eten vanzelf de koelkast uit). Afijn, daar ben je dan begin van de middag mee klaar. Daarna naar de paarden, die wat extra aandacht krijgen of wat langere ritten maken. Rond 18.30 weer thuis, koken, en dan...... ben ik blij dat ik eens lekker op die comfortabele dikke kont van me kan zitten! Geen bezoekjes of andere sociale verplichtingen meer hoor, ik wil zo heel af en toe gewoon es lekker van m'n eigen bank genieten!
Zondag = uitslapen en ontbijten, lange rit en dan een rustige avond en een beetje op tijd de mand in want morgen is het al weer maandag Haha!
Bij onze ouders komen we ongeveer eens in de drie a vier maanden. Schunnig? Welnee, die hebben ook een eigen leven (en zo niet dan ben IK daar niet verantwoordelijk voor....)
Zondagavond is ons belavondje, dan krijgen alle ouders (3 stellen ivm Dicks gescheiden ouders) hun wekelijkse telefonische aandacht Lachen

Onze sociale contacten hebben we dus voornamelijk in het paardenwereldje, is lekker makkelijk te combineren en die snappen het tenminste hoe je je leven ingedeeld hebt.

Maar als we straks op de manege staan en er zijn twee leuke meiden die ze een avondje in de week willen rijden en verzorgen..... lekker eens een avondje vrij!!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:52

Jeemig, ik denk gelijk bij jullie berichten: "ben ik blij dat ik nog gewoon op school zit....."
Dat lijkt me echt super zwaar zeg! Heb medelijde met jullie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:55

Welnee, waarom? Kiezen we allemaal zelf voor hoor!
Enne.... ik zou het eigenlijk ook niet anders willen!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:21

Pas maar op, ik had met de nadruk op had ook zo'n propvol leventje... wilde alles, deed alles.... totdat ik 10 maanden geleden met een Burn-out thuis kwam te zitten (en nog zit). Momenteel werk ik 4 dagen 5 uur en dat gaat goed.

Anders moet je eens het boek kopen van zo weinig tijd en zoveel te doen..... ik heb het boven liggen... haal je veel tips uit.

Iedereen is idd verantwoordelijk voor zichzelf.... ik had ook een druk leven, huishouden, 40 uur werken (en soms meer), paardjes... vrienden... familie.... tja en ga zo maar door. Alleen maar verplichtingen en alles MOEST.... Nu is het MOETEN uit mijn leven en ik zeg regelmatig NEE.. jammer dan voor de ander maar het zal wel MOETEN gni gni.....
Mijn leven is een stuk rustiger geworden en ik ben een stuk makkelijker geworden...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:24

Ik maak mezelf ook zovaak zo druk. Dan komt er een moment dat ik slechter ga slapen en dat ik gewoon in huilen uitbarst en dan weet ik dat het weer tijd is om rustiger aan te doen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:40

sociaal leven, wat is dat
dat denk ik in ieder geval af en toe
maar ja je leert er mee te leven, een druk leven

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 17:30

erg he wij paarde mensen zijn wel een beetje gelijk in ieder geval is het erg herkenbaar.

En die opmerking sonja over een bel avondje dat is een goede tip dat kan ik ook wel invoeren spreek ik ze toch zonder er heen te hoeven.En idd.ze hebben een eigen leven.

He bestaat zo'n boek daar ga ik naar op zoek in de boekhandel.

En dat huilen herken ik ook dan ben ik door mijn laagje heen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:16

Ik ga nu wel nog niet werken... maar soms staat de agenda ook volgeboekt met afspraken met andere mensen...
En dan na zo een bomvol weekend waarbij je jezelf bijna voorbijloopt omdat je van hot naar her moet... hebben m'n vriend en ik soms ook even dat we zeggen "nu is het even genoeg geweest, vandaag hangen we lekker thuis op de bank en doen we niks".

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:37

Inderdaad ZEER herkenbaar allemaal. Wat het bezoek aan ouders betreft heb ik minder problemen aangezien ik nog thuis woon en de paarden lijden eigenlijk ook nooit onder mijn drukke weekschema. (mijn studie soms destemeer helaas, daar moet dit jaar verandering in komen).

Wat er dus over blijft om tijd op te 'bezuinigen' zijn de sociale contacten. Lekker weg met vriendinnen of een avondje stappen doe ik nauwelijks, en ik moet zeggen dat me dat op gezette tijden wel dwars zit hoor.
Maar goed, ik heb hier (lees: de paarden en alles daaromheen) zelf voor gekozen dus mij zal je niet snel horen zeuren. ( irl. dan soms even zeuren op bokt is wel fijn Knipoog )

Dat neemt niet weg dat het soms wel eens jammer is om weer 'nee' te moeten verkopen als iemand me mee vraagt. Heb gewoon geen tijd voor een sociaal leven geloof ik en ik denk dat ik voorlopig maar even niet aan een vriend begin Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:39

Ja hoor, heel herkenbaar !
Mijn mannetje en ik werken ook allebei fulltime, en ik ben meestal wel 50 tot 60 uur per week aan het werk omdat ik vertegenwoordiger ben (dus veel extra reistijd).
Eenmaal thuis dan soms nog boodschappen doen.
En dan ben ik ook nog zo'n mutsefluts die geen eten uit de magnetron wil, neeeeeeeh, zelf koken is toch het allerlekkerst ! Bloos
Daarna naar m'n paard en nog wat klusjes in huis doen.
En natuurlijk ook soms op bezoek bij vrienden, familie en kennissen.

En je raadt het nooit: we hebben (bijna) altijd tijd genoeg ! *LOL*
Soms moet je een keuze maken, maar uiteindelijk blijft er ook altijd nog wel wat tijd over om leuke dingen te doen zoals internetten (lees: bokken Haha! ).
En dat gaat nu toch al bijna 10 jaar goed.........

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:47

O gut, ik herken het ook zò...
Hoe ik het dagelijsk doe, weet ik eigenlijk niet. Alhoewel, als ik naar de ramen van mijn huis kijk...oeps Clown Weet ik het eigenlijk ook weer wel Knipoog

Ik heb geleerd om keuzes te maken. Het was mijn voornemen voor 2003, en eigenlijk voor de rest van mijn leven, om de dingen die ik graag wil doen, voorrang te geven boven de rest.
In praktijk heb ik dus eigenlijk geen tijd voor mensen die ik toch al niet zo geweldig vond. Al zijn er een heleboel die ik wel graag zie, maar waar ik eigenlijk wel wat meer tijd aan zou mogen besteden.
En ik ga ook zeker niet meer naar dingen/evenementen die me echt niet boeien. Mijn huishouden is wat makkelijk, ik ben niet zo precies, en als ik wat leuks kan doen op een dag, dan ga ik me zeker niet schuldig zitten voelen dat de afwas er nog staat. Daar staat die de volgende dag ook heus nog wel. En vooralsnog hebben we dat overleefd Knipoog
Mijn paarden worden goed gevoerd, en dagelijks uitgemest. Maar, als het anders uitpakt, dan kan ik ze inmiddels ook terug in hun stal zetten als die box niet helemaal schoon is. Zolang ze hun eten maar krijgen, zijn ze reuze happy. En voor die paarden hoeft die dagelijkse paardensport toch eigenlijk ook niet...Haha!

Maar tja, de keuken moet nog wel eens afgeschilderd worden, de laatste plintjes van het laminaat moeten nog, de schuur zou ik ook nog schoon moeten spuiten, de CDkast nodig nog eens afgestoft, de ramen moeten dus nog, en eigenlijk wil ik dat boek ook wel lezen...

Toch, ik heb nu wel eens genoeg gestresst, ik doe het niet meer. Ik neem het zoals het komt, en als het een ander niet aanstaat, dan maar niet. Mijn leven is er een stuk makkelijker op geworden. Maar van af en toe een paar vrije dagen wordt het ook beter

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:51

Ik herken het niet. Maar ik denk dat ik op dat punt ook een beetje mijn prioriteiten stel. Mijn moeder woont naast me, en die zie ik nog niet eens dagelijks. De paarden staan 1 en die zie ik dagelijks. Werken doe ik omdat het moet en verder heb ik gewoon geen tijd.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:03

Tja, het is maar waar je je prioriteiten legt.
Veel van mijn collega's snappen niet dat ik nog een paard kan hebben en die 6 dagen in de week rijden. Eigenlijk is het niet zo moeilijk, als je maar keuzes kunt maken.

Ik heb een fulltime baan in het onderwijs. Waarbij er eigenlijk maar vanuit wordt gegaan dat je dik veel overuren maakt. Dat is prima, maar ik heb ook nog een leven buiten mijn werk. Ik maak veel meer uren dan dat ik voor betaald word, maar daar kies ik zelf voor. Mijn man draait ook veel uren. Maar beiden vinden we dat we leuk werk hebben, dus hoor je ons daar verder niet over.
Verder vind ik ontspanning heel erg belangrijk. En die vind ik in Laiser. Daar dagelijks naar Laiser toe te gaan, kan ik het drukke onderwijsleventje even ontvluchten en heerlijk tot rust komen.

Verder vind ik het vreselijk als ik verwacht word iedere week op de stoep te staan bij mijn familie. Ik wil komen als ik dat wil en niet omdat anderen vinden dat dat zo hoort. Als het een verplichting wordt, heeft het voor mij geen meerwaarde meer.

En vrienden daar spreken we gewoon wat mee af als we dat willen, en dan pas ik mijn tijd zo aan dat ik kan rijden en dingen afspreken.

En verder vind ik net als wat sommigen hierboven ook al zeggen. Het gaat erom dat jezelf gelukkig bent met je manier van leven. Als je dat niet bent moet je er zelf wat aan doen. En als er anderen zijn die jouw keuzes niet kunnen waarderen, dan zegt dat meer over hen dan over jou. Als je snapt wat ik bedoel.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:17

Ik heb het zelf ook sinds ik met paarden werk, maar ik heb danook dat ik pas 1 jaar niet meer fulltime naar school ga maar wel fulltime werk, de tijd die ik over heb wil ik thuis zitten, maar zo gaat het nou eenmaal niet :S ik moet echt mijn levensritme veranderen en me andere dingen eigen gaan maken, in plaats van veel thuis zitten (wat een gewenning is) veel bij de paarden zitten (wat een gewenning moet worden) maar ik denk niet dat het zo met jou is. Is het niet een optie om je paarden dichter bij huis te halen (als dat van toepassing is) of misschien een bijrijdster zoeken?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:20

Praktische tips:

- schoonmaakster nemen Haha!. Heeft voor mij echt 100% geholpen in de tijdsbesparing.
- als het kan niet meer 40 upw gaan werken maar 32 upw. Dan heb je plots ook al een zee van tijd over.
- sociale contacten plannen in het weekend. En daar selectief in zijn. Idem voor ouders. Je hoeft ze niet elke week te zien. Af en toe bellen of mailen zou ook voldoende moeten zijn.
- keuzes maken: dingen die je niet wilt of tegen je zin aan het doen bent afstoten of verminderen.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:38

thea schreef:

He bestaat zo'n boek daar ga ik naar op zoek in de boekhandel.

En dat huilen herken ik ook dan ben ik door mijn laagje heen.


Ja zo'n boek bestaat, zal hem even voor je opzoeken, ik heb hem geloof ik bij de bruna gekocht.....
Gegevens hou je even tot morgen tegoed, ik ga nu naar bed toe.... anders trek ik het morgen niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 07:56

Haha! herkenbaar!

Ik ben 2 jaar terug 32 uur gaan werken, echt ideaal. Verder heb ik een tijdje op een manege gestaan waar je precis 90 minuten tussen de avond kreeg om je paard te kunnen rijden. Dat was echt hopeloos. Ik voelde me steeds zo opgejaagd.
Op het moment lukt het me allemaal aardig. Maar familie verwaarloos ik wel. Ik hang regelmatig aan de telefoon en stuur een kaartje. Maar bezoek zit er niet in.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:29

Ook voor mij is het erg herkenbaar en ik ben nog maar een student Scheve mond
Veel medestudenten maken zich niet zo druk en hebben meestal geen hobby die zoveel tijd eist als een paardje. Daarnaast ben ik iemand die erg perfectionistisch is. Als ik een opdracht maak dan wil ik dat ie naar mijn mening echt goed is... Daar maak ik het mezelf niet makkelijk mee.

Mijn school kost toch wel 40 uur per week. Daarnaast probeer ik 5 keer per week te rijden. Ik sport daarnaast nog 1 keer per week en nu loop ik ook 12 uur stage per week. Dat is lastig in te delen naast schoolactiviteiten.
Voor de rest werk ik in het weekend. Nu alleen op zondag, maar in de toekomst zal dat weer de hele zaterdag worden. Daarnaast rijd ik nog graag wedstrijden, meestal 2 in de maand.
Mijn sociale contacten vind ik erg gezellig, maar komt vaak te weinig van. Alleen mijn vriend zie ik regelmatig. Vriendinnen moet ik echt 1,5 maand van tevoren mee afspreken, omdat zij ook zo druk zijn.
Eigenlijk vind ik het niet normaal meer Boos! ...

Als ik het rustiger zou willen hebben zou ik prioriteiten moeten stellen en een aantal dingen minder / of niet meer doen. Mijn probleem is dat ik alles zo leuk vind om te doen .

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:43

Hoe herkenbaar...

Ik heb het voordeel dat ik bij mijn ouders kan eten, scheelt voor mij een hoop tijd en bovendien zie ik mijn ouders iig regelmatig.
Verder is het wel een kwestie van prioriteiten. In het weekend ben ik meestal bij mijn vriend of hij bij mij dus dan blijft er ook niet veel tijd over...
Heb al vaker geroepen dat een dag wat mij betreft wel 48 uur mag duren Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:06

Mhh zeeeer bekend verhaal.

Werk 40 uur heb een hond en een paard die komen ten alle tijden op de eerste plaats. Komende maanden wordt het weer druk op het werk (einde jaar, budgetten). Gelukkig heb ik een toppie verzorger voor leys die kan hem altijd wel ff opvangen. Daarnaast nog alle wedstrijden die ik met leys en de hackney heb blijft er wienig tijd over. Zolang ik me er goed bij voel verander ik niets. Sta iedere dag happy op.

Hond en paard maar ook mezelf komen op de eerste plaats de rest komt wel. Ik bel me ouders regelmatig vooral op me werk omdat ik er dan tijd voor heb ze hebben er geen moeite mee als ik maar happy ben. Heb een vrije relatie soms zie ik hem 3x per week en soms ook niet. Ligt eraan waar hij is voor zijn werk. Heb ook een aantal vrienden redelijk ver weg wonen als ik dan ga neem ik er ook de tijd voor maar het is maar net hoe het allemaal uitkomt. Zie ze niet vaak maar via mail of msn komt het dan wel weer goed.

Ik leef voor mezelf niet voor andere dus hond, paard en mezelf komen altijd op de eerste plaats. Soms is het heerlijk om een dag of weekend niets te doen lekker lui op de bank film kijken en lekker knuffelen met de hond. Vooral feestdagen zijn daar heerlijk voor even niets deur dicht en liefste telefoon uit. Ik leef van dag tot dag plan zo min mogelijk en zeker niet ver vooruit.

Ben blij dat ik geen groot huis meer heb scheelt een hoop met schoonmaken en als je wienig thuis bent maak je ook weinig vuil (alleen de koffiebekers is vaak een probleem). Zolang ik me er happy bij voel verander ik niets.