Ninotchka Arabians (+Fantomasspecial voor Franca!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Ninotchka Arabians (+Fantomasspecial voor Franca!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 16:31

Nieuwe lading 'Ninotchka Arabians' foto's has arrived Lachen! (Hope you don't mind!)
'k voel me vandaag niet zo lekker, en had zin om m'n lievelingen 's aan jullie te laten zien!

Als eerste onze leuke dikkerd: Argenthina °1997 (Cobalt de Lafon x Galinoa v. Warandes Pascha)!
Afbeelding

En Argenthina's lieve broertje: Cashmir °1996 (Cobalt de Lafon x Galinoa v. Warandes Pascha)!
Afbeelding

Afbeelding

En nu, speciaal voor Franca (en Cheyenne Knipoog) --> Fantomaasssssssss!!!! °1997 (Milhanger Ptolemy x Sharinah)! Fantomas gaat waarschijnlijk vanaf volgende week in training bij Murillo Training Center voor de komende hengstekeuring!

In the village, the peacefull village...
Afbeelding

Rastaman Fantomas in full action!
Afbeelding

Afbeelding

Galinoa °1992, een Warandes Pascha dochter uit de puur spaanse Galiknoa! Galinoa is dus een halfzusje van Gloire d'Eversam (van Jeanneke op bokt)!
Afbeelding

And Imaani °1998, onze veelbelovende fokmerrie (Hallim ibn Kendal x Saskia RJ)! Ze is geen perfect voorbeeld van wat een typische Arabische merrie moet zijn, maar we verwachten heel wat van haar in de fokkerij door haar schitterende afstamming!
Afbeelding

Afbeelding

Onze stammerrie van de fokkerij, onze oma, ons alles... Ninotchka, die die jaar 25 is geworden (Silver Scenario x Kasyda)
Afbeelding

Safirr °2000 (Fantomas x Ninotchka)!
Afbeelding

Groetjes, Emx

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:46

wauw wat een prachtige arabieren!! Kwijl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:47

Ik heb hier maar 1 woord voor.....WAUWWW! Vooral Fantomas natuurlijk die mijn interesse (en ook die van Cheyenne) gewekt heeft! Wanneer is de komende hengstenkeuring? Gaan jullie hem ook eens in Nederland showen? Ik wil hem natuurlijk dolgraag eens IRL zien. *LOL* Is Fantomas eigenlijk een egyptenaar of is hij anders gefokt (pools/ russisch)?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:56

gaaf ja vooral fantomas supr!!!!!!!!!!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:52

Hele mooie paardjes.
Die vos merrie lijkt gewoon eng veel op mijn arabiertje. Foto's van de mijne: www.roos.itgo.com

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:15

wow wat een mooie hengst is Fantomas Kwijl

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:17

mooie paarjes zeg !!!
die vlechjes bij Rastaman Fantomas!!! keij grappig
Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:23

Franca schreef:
Ik heb hier maar 1 woord voor.....WAUWWW! Vooral Fantomas natuurlijk die mijn interesse (en ook die van Cheyenne) gewekt heeft!

én die van mij! Jeempig, wat een geweldig mooie paardjes!
Fantomas steelt zeker de show!

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:48

Die 2e foto van Cashmir is echt gaaf! Daar loopt hij echt super!
De andere zijn ook echt heel mooi Kwijl

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 21:36

Franca schreef:
Ik heb hier maar 1 woord voor.....WAUWWW! Vooral Fantomas natuurlijk die mijn interesse (en ook die van Cheyenne) gewekt heeft! Wanneer is de komende hengstenkeuring? Gaan jullie hem ook eens in Nederland showen? Ik wil hem natuurlijk dolgraag eens IRL zien. *LOL* Is Fantomas eigenlijk een egyptenaar of is hij anders gefokt (pools/ russisch)?


Hoi Franca,

De hengstekeuring gaat door op 18 & 19 Oktober...
Ik denk niet dat Fantomas nog veel zal geshowd worden, daar hij zichzelf op show nooit genoeg 'toont'... net alsof hij zichzelf minderwaardig vindt, en ik denk dat dit zijn 'reputatie' niet ten goed komt! Er moet ook heel wat aan de bespiering van zijn achterhand gewerkt worden! Wie weet, als Fantomas echt volwassen wordt (al betwijfel ik dat hij dat ooit kan worden Tong uitsteken ), dat hij nogwel 's op show komt... ik hoop het! Wij (en de mensen rondom ons), weten dat hij meer kan dan wat hij op show ten tonele brengt... Hij kan showen dat de brokken eraf vliegen (moet je zeker's zelf komen ontdekken Franca, you won't regret it, en daarna kom ik Yen IRL ontmoeten Lachen )!!

Fantomas is voornamelijk Egyptisch gefokt... Zijn vader (de engelse Milhanger Ptolemy) is puur Egyptisch en ook zijn moeder (Sharinah) is grotendeels Egyptisch! Heb wel ergens foto's staan hen moest je benieuwd zijn!

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Nice to hear this all!!

Groetjes, Emxxx

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:56

Mooie arabjes, kwijl paardjes Lachen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:05

1 woord: WAAAUUW echt hele mooie actiefoto's echt super mooi Kwijl Kwijl

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:25

Emme, ik wil hem absoluut eens komen bekijken. Je woont alleen een beetje ver, dus ik moet even vervoer en een goed moment zien te regelen. Ik zou ook wel graag wat foto's van zijn ouders willen zien *LOL*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:18

Emme schreef:
En Argenthina's lieve broertje
Afbeelding

Naja, lief? Verward Tong uitsteken

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:06

Hallo Emme,

Als de paardjes allemaal op stal staan voor de winter mag je grust eens komen "meeten" en de kindertjes van Gloire komen bewonderen. Als je nog een paar maanden wacht, er worden bij ons thuis 6 kleine Gloiretjes geboren. Fantomas ziet er inderdaad ook een zeer rustige hengst uit (hij stond te doezelen in zijn stal terwijl er daar in zijn achtertuin een show aan de gang was). Ik stel mij echter de vraag: waarom Murillo?! Ik vind dat die met de paarden nogal ruw omgaat. Ik heb het zondag nog gedacht toen ik hem bezig zag... Nu kan het zijn dat jullie hem op een heel andere manier persoonlijk kennen ofzo en dan hoor je mij niets zeggen Schijnheilig Schijnheilig OK dan!

groetjes Janna

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 11:23

jeanneke schreef:
Hallo Emme,

Als de paardjes allemaal op stal staan voor de winter mag je grust eens komen "meeten" en de kindertjes van Gloire komen bewonderen. Als je nog een paar maanden wacht, er worden bij ons thuis 6 kleine Gloiretjes geboren. Fantomas ziet er inderdaad ook een zeer rustige hengst uit (hij stond te doezelen in zijn stal terwijl er daar in zijn achtertuin een show aan de gang was). Ik stel mij echter de vraag: waarom Murillo?! Ik vind dat die met de paarden nogal ruw omgaat. Ik heb het zondag nog gedacht toen ik hem bezig zag... Nu kan het zijn dat jullie hem op een heel andere manier persoonlijk kennen ofzo en dan hoor je mij niets zeggen Schijnheilig Schijnheilig OK dan!

groetjes Janna


Hoi Janna,

Ik zou het schitterend vinden om jullie paardjes eens te komen bekijken!
Begin dit jaar deed ik een 'arabierentoer' met Sigrid, toen zijn we enkele stoeterijen in Duitsland gaan bekijken en een paar hier in België!
Mijn enige probleem is dat ik niet echt mobiel ben... en met mijn fiets zou ik er nogal lang overdoen vrees ik :-s!

Waarom Murillo?! We kennen Juan al enkele jaren en Fantomas stond vroegere keren ook bij hem! Fanto heeft vroeger ook nog bij anderen in training gestaan en daar zagen we wel andere dingen... Volgens mij is er geen enkele trainer die zo zacht met hun paarden omgaat zoals wij het doen... Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt, maar ik ken andere trainers waar het er heel anders aan toe gaat, jammergenoeg Scheve mond !
Waarom gaat jullie voorkeur uit naar Schoukens?!
Interessant trouwens, waarom iemand voor welke trainer kiest!

Emxxx

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:02

Waarom Schoukens: ik heb met Tom een paar jaar op school gezeten, dan was hij nog geen trainer uiteraard. Ik kende hem dus vooral buiten de paarden. Vanaf het moment dat ik wist dat hij met zijn broer een trainingsstal opendeed, was mijn beslissing gemaakt. Op shows kijk ik uiteraard naar de paarden, maar ik hou al evenveel de trainer in het oog en ik vind persoonlijk dat je dan al veel kunt afleiden. Tom en Glenn gaan gewoon goed om met de paarden dat zie je aan de reacties van de paarden op een handeling dat zij doen tijdens een show.

groetjes Janna

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:18

Whowie Rastaman Fantomas is echt wel een erg leuke foto OK dan!
Als ie nu nog wat spiertjes erbij krijgt is hij echt wel om op te eten (bij wijze van spreken natuurlijk Bloos! )!!
Nitoschka blijf ik toch de mooiste vinden, dat hoofdje Cool word ik direct verliefd op Lovers Lovers
Voorlopig is het weekend van de hengstenkeuring nog vrij en ga proberen dat zo te houden, dan kom ik Fantomas zeker aanmoedigen *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:07

Imaani lijkt overigens sprekend op mijn bijrijdpaard ARON. *LOL* Ik zal kijken of ik een foto van hem kan vinden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:09

Aron (van Abdullah ox en Saoud van Jonker)! Lijkt wel op Imaani....zelfde blesje *LOL*

Afbeelding

[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/Aron(3).JPG[/img]

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:29

Wauw Argenthina en Cashmir echt mijn smaak arabieren!!!
Schitterende arabieren *LOL*

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 19:53

Ja, Aaron lijkt wel een beetje op Imaani, vooral qua blesje! Voor de rest staat Imaani wel wat hoger op haar beetjes en is ze iets magerder denk ik!

Marijke, Fantomas moet inderdaad wat spieren bijkweken en wat meer eten... maar als hij voortdurend langs de omheining heen en weer rent als hij z'n merries niet meer ziet, dan zal dat moeilijk gaan vrees is!
Daarom dat hij zo snel mogelijk in training moet (Janna, we willen de plannen veranderen en hem ook bij Gloire te krijgen Knipoog, zou trouwens veel makkelijker zijn voor ons, want het is niet zo ver van bij ons!)

Thx voor de leuke reacties!

Emx

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:25

Hallo Emme,

we kennen dat, als Gloire alleen buitenstaat, geen enkel probleem, dan graast ie mooi. Als zijn merries de weide verder staan, waar hij ze nog net kan zien, draaft ie een paar keer op en af, graast dan een beetje, draaft ie, graast ie, draaft ie, graast ie,... en de kilo's vliegen eraf .
Wat bedoel je juist met jouw laatste zin, ik begrijp het eigenlijk niet zo goed Lachen Komt Fantomas bij onze Gloire staan, bij ons thuis, GRAAG Knipoog Wow! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

groetjesssssssssss Janna

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 12:52

Hoi Janna,

Het was inderdaad weer raar geexpliceerd van mij Lachen!
Komende Zondag vertrekt Fantomas op training... maar de plannen zijn gewijzigd... we worden om 14.30 uur verwacht... jaja, bij Tom en Glenn Schoukkens Knipoog! Dat was dus wat ik bedoelde! Maar Gloire staat er waarschijnlijk nog niet hé, stupid me Ach gut !
Ik ben benieuwd wat Tom en Glenn van Fantomas zullen maken! Ik vrees dat een maand wel heel wat te kort is om Fanto in superconditie te krijgen, maar we zien wel! Hopelijk zie ik je op de hengstekeuring!

Emxx

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:31

IndyLover schreef:
wauw wat een prachtige arabieren!! Kwijl


inderdaad