direct springles op D pony.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

direct springles op D pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:20

omdat ik momenteel nogal wat ziek op stal heb staan vertelde ik gisteren mijn instructeur dat ik niet mee deed met de springles. Jawel zei hij tegen mij. ik: nee want ik heb niets wat helder staat of wat op dit nivo mee kan lopen.
Toch rijd je mee want ik heb een mooie D pony voor je staan.
ik kijken op stal staat er een mooi vosje met een klein kolletje op zijn hoofd. ( sjiek new forrest type vind ik)
staat sinds een aantal weken op stal. schijnt wel gereden te zijn maar echt puur recreatief.
afgelopen zondag hebben ze hem los laten springen en gewoon niet normaal wat voor een achterhand gebruik die pony heeft!!!
een oxer van 130 sprong hij met het grootste gemak.
nu vond de instructeur dat ik de meest geschikte persoon was om hem uit te proberen.

het enige nadeel is dat hij nogal flink kan bokken. (was toen ik er een week of 5 geleden voor het eerst op zat. daarna niet meer gezien)

dus als iemand een leuke springer zoekt voor niet teveel geld....


ik ben benieuwd. straks verslag.

groetjes

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:24

Dat is nog een uitdaging! Leuk zeg dat je bent gevraagd. Ben benieuwd hoe het gaat.
Succes ermee! Lachen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:08

Das wel leuk om zo een uitdaging aan te gaan.
Lijkt me wel een leuke pony. *LOL*
Laat ons weten hoe het ging hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:19

nou dat was me een hele belefenis.

met het opstappen was de pony wat fris dus meteen goed aan de gang gezet. liep in principe best fijn maar de stelling en buiging was ver te zoeken. na wat lekker loswerken kwam hij wel lekker rond te lopen.

toen gingen we springen. mijn instructeur zei al dat hij over 40 centimeter een meter zou springen en dat ik daar op voorbereid moest zijn.

de eerste paar keer een kruisje met een grondbalk gereden en daar liep ie fijn over. daarna wat omhoog en toen begon hij al van die hoge klappers te maken. 1x moest ik echt klemmen zo hoog.

daarna een dubbel op 2 galopsprongen. eerst een kruisje en daarachter een oxer.

op een gegeven moment was alles zo ver opgehoogd dat de kruis een stijl was geworden van 120 en de oxer 135.
ik kijken zegt mijn instructeur. kom maar yvon.

ik aanrijden mooie galoppade. past mooi en die pony klimt gewoon over allebei de hindernissen!

er stond een man in de bank wiens zoon meereed. die zoon heeft nationaal gereden. en hij had maar weinig pony's gezien met zoveel power en zo'n mooi achterhand gebruik.

ik heb dus een superlesje gehad en ga hem zolang ik het rustig heb wat bijrijden.

groetjes yvon

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:40

waw klinkt als een superspringpony. daar kun je waarschijnlijk iets goed uit maken. veel plezier in ieder geval.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:29

he gaaf joh yvon.
ik kom echt snel langs want deze wil ik ook graag zien Haha!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:57

noui zo te horen is het een heel mooi pony`tje... wel leuk dat je er voor bent gevraagd!