arabierenkenners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

arabierenkenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 19:31

een vriendin van mij verkoopt haar arabisch jaarling hengstje voor 2500 euro! is dit niet veel? vader is Mir Khan en vm is Neon (ik ben niet bekend in de arabierenwereld, maar vroeg het me af)

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:36

Mir Khan is wel een errug leuke hengst! Maar ik vind de prijs toch echt te hoog. Natuurlijk kan ik het diertje niet zien vanaf hier, en kan ik het niet goed beoordelen, maar voor een 2 jarige vind ik het flink aan de prijs, en ik zou het zelf absoluut niet snel neertellen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 20:19

carola schreef:
Mir Khan is wel een errug leuke hengst! Maar ik vind de prijs toch echt te hoog. Natuurlijk kan ik het diertje niet zien vanaf hier, en kan ik het niet goed beoordelen, maar voor een 2 jarige vind ik het flink aan de prijs, en ik zou het zelf absoluut niet snel neertellen.


1 jarige Haha!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:12

ja voor een 1 jarige al helemaal! en het is ook nog es een hengstje dus die worden vaak zowiezo goedkoper verkocht als merrie's (omdat als je ze castereerd zijn ze niet meer voor de fok bruikbaar)... stom eigenlijk..maarja het is nou eenmaal zo.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:34

Suleika schreef:
ja voor een 1 jarige al helemaal! en het is ook nog es een hengstje dus die worden vaak zowiezo goedkoper verkocht als merrie's (omdat als je ze castereerd zijn ze niet meer voor de fok bruikbaar)... stom eigenlijk..maarja het is nou eenmaal zo.


niet als hij echt heel mooi is en goede dekhengst kan worden.. maar op 1-jarige leeftijd kan dit nog alle kanten uit.. weet uit ervaring Lachen
dus vind 2500 dan best nog wel aan hoge kant!!


ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:58

Volgens mij is dat voor een arabier een normale prijs. Neon was trouwens een super hengst, spierwit en een super karakter. Ik hem een tijdje gereden toen ik daar op stal stond. Helaas is hij enkele jaren geleden overleden.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:37

Ik vind het niet te duur hoor en zeker niet met als vader Mir Khan. Voor een arabier met goede bloedlijnen moet je echt wel op zo'n bedrag rekenen (tenzij je geluk hebt Knipoog ).

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:20

yep franca helemaal waar.. zekers als je sommige lijnen bekijkt.. voor een veulen van Ekstern betaal je al snel een 8000 euro hoor. en bij sommige egyptische lijnen al $14.000 voor een veulen van Nadir I vraagt SAX al een 20.000 euro.. vindt Nadir nou niet echt bijster mooi fokken.. ze zien er chique uit tot hun 3e jaar ofzo maar daarna hoor je er vaak niks meer van Scheve mond

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:31

Ik vind het ook meevallen, toen ik op zoek was naar een Arabier, heb ik bedragen gehoord waar mijn mond van openviel...Maar om te oordelen of het teveel is voor zo'n beestje, is wel meer nodig dan alleen zijn vader's naam...Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:41

hoi,
is helemaal niet duur!!!!!...en het dekgeld voor Mir Khan is al E 1500,-... exclusief 6 % BTW...dus nee het is beslist niet duur voor een arabisch hengst veulen en een merrie veulen is altijd duurder ,die kun je in schatten vanaf een E 4000,-......
gr,sas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:41

Geen arabierenkennis, maar het lijkt me wat aan de hoge kant.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:53

Ik denk dat je als particulier je veulen voor zo'n bedrag het aan de bakstenen niet kwijtraakt. Ik was gister op de terks veiling op de kossack. Er word echt bar weinig gegeven voor paarden met super bloedlijnen, de markt is nie zo best meer tegenwoordig...

Sammie drachtig van Solaris!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 22:32

MissSol,

Heb je de arabieren wel goed bekeken dan???? het leken wel veredelde KWPN-ers. Het zag er niet uit, sorry dat ik het zeg.
Van een enkele kon ik nog denken van "ja dat is een arabier".
Het type van de rus spreekt mij totaal niet meer aan. Op een enkeling na dan, ha ha ha

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 00:09

Ja ik wou al zeggen....ik ken een paar russen om van te kwijlen..... *LOL*

jazz-fan

Berichten: 813
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 07:47

maar de russen die om te kwijlen zijn, zijn er maar weinig hoor.. nee geef mij maar een egyptenaar ofzo

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:20

of een pool *LOL*

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:02

Ja, een Pool! Maar Egyptenaren zijn ook om te kwijlen

Galactica Wadim X Gemini

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:46

Er zaten ook veel renners tussen he! Ik vond die Trepet trouwens ook onwijse lelijk!! Er word alleen geld voor gegeven omdat ie bijna alles wint op de baan! Dus ja gelijk heb je, er zaten hele lelijke tussen, maar viel me ook tegen wat kariatida bevoorbeeld opbracht, nogwel drachtig van balaton! En van haar kun je toch echt nie zegge dat ze lelijke veulens geeft!! Ze ziet er zelf misschien nie zo charmant meer uit....

Sammie drachtig van Solaris!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:13

horseranch

Citaat:
Heb je de arabieren wel goed bekeken dan???? het leken wel veredelde KWPN-ers. Het zag er niet uit, sorry dat ik het zeg.
Van een enkele kon ik nog denken van "ja dat is een arabier".
Het type van de rus spreekt mij totaal niet meer aan. Op een enkeling na dan, ha ha ha



helemaal mee eens laat ze dan maar kwpn-ers fokken en geen arabieren

niets is onmogelijk voor hen die willen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:45

Kariatida is toch ook al 23 jaar. Dan vind ik 7000 euro nog wel VEEL geld voor deze merrie. Ze is dan wel drachtig van Balaton, maar heel Nederland is al overspoeld door Balaton. Nee, voor mij niet interessant.
Wat ik wel gaaf vond was dat Kupol en Kariatida (moeder van Kupol) samen in de ring stonden. Kupol "knuffelde"een beetje met moeders. Dit vond ik best wel emotioneel, zo moeders en zoon na 16 jaar herenigd.

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:37

het is maar net wat een gek ervoor geeft, toch??? Haha! Haha! Haha! Haha! ff cru gezegd maar zo werkt het wel......

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:14

Ja, het is mijn geld in ieder geval niet, gelukkig !!!

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:23

Hoe kan je nou op papier beoordelen of iets te duur is of niet???? Hoe vaak gebeurt het niet dat er uit een denkbare gemiddelde combinatie, een 1e klas veulen komt???

Deze prijs kan zowel veel en veel te hoog gegrepen zijn, maar zeker met een vader als Mir Khan, ook belachelijk laag. In hoeverre is het show/fokkwaliteit???Type? Kleur? Beenstand? Body?enz enz enz.....

Regelmatig gaan er paarden voor spotprijzen de deur uit omdat men niet weet wat ze in handen hebben. Deze paarden lopen later vaak in het internationale showcircuit zeer hoog mee.

Dus....kijk uit met wat je zegt over prijzen, lijkt me...

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:02

Hazzebaz, Dan vraag ik me af over wie jij het nu hebt ???

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:33

ja dat vraag ik me nu ook eigenlijk wel af....

Sammie drachtig van Solaris!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers