paard gespannen in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

paard gespannen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 21:22

Mijn paard gaat redelijk goed in stap en galop goed aan de teugel, maar in draf blijft ze gespannen lopen en werkt tegen mijn hand. Ik probeer de acherhand goed erbij te houden maar dan rent ze weg en wordt ze weer zwaar in de mond heeft iemand hier ook ervaring mee of tips? Haar tanden zijn pas bijgeschuurd enzo, daar ligt het niet aan, ik rij momenteel op een pessoa bit, moet ik een ander bitje proberen? Het is een redelijk dik bit op de 2de ringel van de 3; Bedankt voor de antwoorden!!! OK dan!

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog



MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:03

Mijn paard loopt ook gespannen in draf maar dat is meer omdat ze het dan moeilijk vind worden en dan onder het werk vandaan wil, doormiddel van haar kop in de lucht en rennen maar !!!! Ze is dan zo stug in haar mond dat je haar met geen mogelijkheid meer terug krijgt... Het is bij mij een kwestie van schouder beter draaien maar goed het kan allemaal niet in een keer goed gaan..... Geduld is toch de beste methode al raakt die van mij op sommige momenten wel een beetje op Boos!

Een ander bit kan soms ook wel eens helpen, ik rijd zelf met een gewone trens. Pessoa vind ik zelf niets veel te scherpe inwerking wat vaak alleen maar meer spanning opwekt bij een paard.

Het blijft moeilijk probeer wat dingen uit dan kom je er vaak vanzelf wel achter waar het probleem ligt.

Succes !

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:56

Stevig doordraven over de hoefslag (geen figuren) en geen been erbij geven. Zodra ze wat gaat ontspannen ga je licht spelen met je handen en veel voltes rijden. Wat er altijd tegen mij wordt gezegt: Vind de rust. Dit werkt bij mijn verzorgpaard altijd heel erg goed. Na ongeveer 5 minuten loopt ze rond en relaxed.

AmIgO

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:04

??

                    What doesn't kill makes you stronger..

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:38

Been blijven geven en het paard/pony erdoor rijden.. Wanneer ze gaat hangen hand ontspannen en teugels iets losser laten.. Op lange lengte van de hals gaan spelen en zorgen dat de pony lang en laag loopt.. Elke dag iets meer oppakken en op een gegeven moment moet ze dan redelijk goed lopen..
Als ze dan met haar kop te hoog loopt (ook al loopt ze rond..) begin daar weer van voor af aan.. Lachen Bij mij hielp het ontzettend bij het inrijden van mijn pony.. Lachen Succes (weet niet of je het kan gebruiken maar dan alsnog...)

<font color=iceblue><bg color="black">

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:49

Wat is het voor ras, en hoe oud is ze?
Ik heb het zelf gehad bij mijn KWPN merrie.
Zelf liet ik me hand los zodra ze ging hangen en bleef dat herhalen, heb bijna geen been meer gebruikt, maar alleen stemhulpen.
Zo ging ze bij mij veel ontspanner lopen, want weet ook niet of je met sporen rijd, zoja, zou ik die een tijdje aflaten, wil ook nog wel is helpen, omdat je natuurlijk in de draf lichtrijd, en dan prik je misschien je paard soms met je spoor en word ze daar gespannen van, omdat ze op je hand niet verder mag maar je haar wel (niet bewust) aanspoort.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers