Dit gaat niet goed en niemand thuis..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Dit gaat niet goed en niemand thuis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 20:43

Sinds gister laat in de middag heb ik erge last van mijn keel. Vanochtend toen ik opstond had ik een beetje hoofdpijn erbij gekregen...
Ik kon niet gaan slapen omdat ze hier de badkamer aan het verbouwen zijn dus heb ik eigenlijk de hele ochtend achter de pc gezeten maar ik ging na een tijdje kapot van de hoofdpijn en nekpijn.
Sinds ongeveer 3 uur is het heel erg geworden en ben ik gaan slapen, de loodgieter was weg dus geen lawaai meer. Ik had het ook vanaf ongeveer 3 uur ijskoud. Ik lag met een broek, een mallot eronder, een t-shirt met lange mouwen en een dikke trui onder een dik dekbed maar ik bleef het ijskoud hebben.
Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en werd ik wakker gemaakt voor het eten. Ik kreeg amper een hap door me keel.. Een paar aardappels en ik kreeg ontzettend buikpijn dus ben weer naar bed gegaan.Nu ga ik echt kapot van de pijn in mijn hoofd en nek, heb het ijskoud en heb overal kramp vooral in mijn benen. Mijn ogen zijn dik en ik kan ze amper open houden maar ze doen ontzettend zeer.
Mijn moeder heeft aan mijn voorhoofd gevoeld en mn wangen, en ik was bloedheet.. Terwijl ik het nog steeds IJS en IJSkoud heb. Elke keer als ik opsta zie ik zwart voor mijn ogen en alles draait. Ongeveer een half uurtje geleden wilde ik opstaan om wat water te pakken, toen ik ging zitten werd ik duizelig en volgens mij viel ik flauw... Ik weet er bijna niks meer van maar ik lag half naast mijn bed en mijn glas was omgevallen, en er zit een barst in..
Er is op dit moment niemand thuis en ik kan ook niemand bereiken. Behalve mijn vader, maar die zit in Londen dus daar schiet ik verder niets mee op...
Weet iemand wat er met me aan de hand kan zijn en wat ik het beste kan doen? Ik ben hartstikke bang en heb het ijskoud, maar toch lopen de druppels zweet van mijn voorhoofd... Ik durf niet meer te gaan slapen, bang dat er wat gebeurt.. Huilen Help me alsjeblieft...
Mijn moeder is tennissen en heeft haar mobiel uitstaan. Mijn zus en haar vriend zijn bij de moeder van haar vriend.. En waar mn broer uithangt dat weet ik niet.
Ik ben zo bang...


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:45

Anders bel je even een dokter of een familielid?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:45

NU DE DOKTER BELLEN!!!!!

Echt doen hoor, die moeten maar langskomen!

Toos paardloos

shampoo

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:47

zeker weten, bel een dokter dit klint als een hevige griep aanval of iets anders, ga niet zelf afwachten hoor met zulke koorts!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:47

Huisarts bellen om advies te vragen ?

Misschien heb je juist slaap nodig nu , lijkt het erger dan het is Lachen

Omdat je bang bent maakt dat het nog erger misschien.

Even huisarts bellen zodat die je gerust kan stellen of even langs kan komen als het voor hem klinkt als iets fouts !

En waar is je moeder nu dan ?

Zorg dat je snel iemand belt voor het geval dat Scheve mond

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat het onschuldig is !! Ach gut

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:48

Heb je geen familie in de buurt wonen? Anders gewoon even zelf de dokter bellen en de situatie uitleggen.

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 20:51

Ik heb wel wat familie in de buurt wonen maar die zijn allemaal naar de wedstrijd van mijn moeder kijken (tennis dus..)
Als ik de huisarts bel krijg ik een antwoord apparaat met de openingstijden en dat als het dringend is ik naar de huisartsenpost van het ziekenhuis moet bellen.
Ik ga nu even mijn temperatuur opmeten...

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:53

zijn er geen buren thuis??
ik zou toch even iemand bellen, maakt niet uit wie, maar is denk wel beter als er iemand bij is en als er een dokter komt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:56

Inderdaad gewoon even de dokter bellen. Misschien valt het alles mee, maar gewoon voor de zekerheid.
Sterkte

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:59

Ik ben zelf geen voorstander van pijnstillers maar in jou geval lijkt het me niet verkeerd om een Ibuprofen te nemen om de koorts enigszins omlaag te krijgen, verder kun je beter ook even de dokter bellen Ach gut

Gillian

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:02

hopelijk is het niet zo erg kun je geen vriendin bellen die je kan helpen??
en zo SNELA mogelijk de DOKTER belleN!!!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 21:09

Ik kan gewoon helemaal niemand bereiken... Als je ze niet nodig hebt zijn ze der maar als je ze wel nodig hebt niet..
Ik denk dat ik idd maar even een Iboprofen slik en maar weer in mijn bed ga liggen wachten tot mijn moeder thuiskomt.. hopelijk snel..
toch bedankt voor jullie tips!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:12

Als je je lichaam nog niet vertrouwd nu en niet durft te gaan slapen ,
toch even die huisartsenpost bellen hoor !

Ze sturen niet meteen 3 ambulances op je af als het wellicht wel mee valt in hun oren Haha!

Even bellen en om raad vragen kan altijd , is voor jezelf wel zo prettig Lachen

En misschien is het ook niet verkeerd om hier en daar naar een GSM te bellen om te melden dat je je echt akelig voelt ?

Dan weten ze het tenminste en kunnen zelf bepalen of ze naar je toe komen !!
Jij bent ook belangrijk hoor !! Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:18

Klinkt als griep, ook vooral goed drinken!!
Probeer anders of je een beschuitje naar binnen krijgt, je moet echt wat eten. Kweet het, het is moeilijk maar je lichaam heeft ook voedsel nodig.

Iets warms drinken is meestal wel lekker, thee bijv, beetje suiker erbij voor je bloedspiegel.
Van chocolade melk enzo krijg je meestal zo een slijm keel en dat is op zo een moment meestal niet prettig.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:28

Klinkt me inderdaad in de oren als een hele flinke griep. Heb ik zelf met Kerstmis ook gehad en dat was zoals je al zegt echt heel erg akelig en ik vond het ook eng.

Ibuprofen en veel drinken waren bij mij ook het enige wat een piepklein beetje hielp, en ik weet niet of jullie waterijsjes hebben? Dat is nu namelijk heel lekker voor je keel.

Wel heel rot dat je nu je familie niet bereiken kunt, zeg, dit zijn nu typisch van die momenten dat je niet alleen wilt zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:32

als je moeder op de tennis is, dan kan je toch naar die vereniging bellen?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:32

bel de huisartsenpost.
die kunnen je denk ik wel wat gerust stellen.

en pak even de thermometer, dan weet je hoeveel koorts je hebt(is het boven de 40 dan meteen iemand laten komen)

beterschap!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:34

Zekere voor het onzekere nemen en naar de dokter gaan. Desnoods vragen of er iemand met je naar het ziekenhuis EHBO/huisartsenpost kan gaan!

In geen geval zo alleen rond blijven lopen!

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:34

Pijn in je nek????
kijk daar erg mee uit! altijd als ik ergens hoor nekpijn, zeg ik, bel een dokter. Hersenvlies ontsteking heb je zo te pakken...
Wil je niet bang maken hoor, maar met nekpijn erbij.

Maar het kan evengoed griep zijn (ben je trouwens ook zeker 1 week mee onder de pannen Boos!)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:51

Kun je niet even de buren bellen ofzo?

Dan kunnen die even bij je langskomen.

Klinkt als een griep maar ja je weet het nooit.
Wat ik zelf in zo'n geval altijd controleer is of je je kin nog naar je borst kunt krijgen. Lukt dit niet dan zou ik dus meteen naar de huisartsenpost gaan want dan zou het inderdaad ook weleens hersenvlies kunnen zijn.

Hoeft natuurlijk niet maar je kunt beter zeker ervan zijn dan dat je te voorzichtig bent.

En zoals hiervoor al gezegd is: kun je niet iemand mobiel bereiken bij die club of bel anders inderdaad gewoon de vereniging op.


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:02

Ik ben erg benieuwd hoe t met je gaat nu Nath.
Heb je al iemand te pakken kunnen krijgen?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:03

inderdaad, even buren/familie/vrienden bellen, of de tennisclub.

als je echt nekpijn hebt moet je even uitkijken ivm meningokokken B (je bent alleen tegen C ingeent), dus bel de dokter eventjes..
even opletten, als er vlekjes/stipjes op je huid verschijnen moet je direct de dokter/ziekenhuis bellen!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:05

ik denk dat ze inmiddels slaapt, maar ben wel benieuwd hoe t idd is afgelopen!

beterschap!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:05

Zolang je nog kunt bokken leg je voorlopig niet het loodje hoor Haha!

Die huisartsenpost bellen als je het echt niet vertrouwt en anders gewoon lekker onder de wol kruipen met ibuprofen of paracetamol. Je moeder komt zo heus wel thuis.
Ibuprofen is overigens niet zo goed voor je maag (aspirine ook niet), dus het zou wel beter zijn als je daar iets te eten bij binnen kunt krijgen. Paracetamol kun je ook zo wel nemen.

Nulla tenaci invia est via

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:07

klinkt inderdaad als een flinke griep,
thee met citroen voor je keel
idd even wat eten, beschuit banaan of witte rijst
even een asprientje nemen, na het eten!
verder een kruik mee op bed?
verder niet bang worden hoor, misschien kun je een vriendin bellen, maar als ik jou was zou ik preberen te slapen....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, IASCrawler, nathe, pony33 en 169 bezoekers