ach ja kan er ook nog wel bij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

ach ja kan er ook nog wel bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:35

Auto kapoet! Boos!

Mijn altijd trouwe vitaraatje laat me in de steek.
Volgens mij geniet ie wel van zijn vakantie. Maar ik vind 3 weken vakantie wel genoeg.

Dus nogmaals verplicht thuis zitten vandaag.
Ben je afgekickt kun je nog niet weg.

ps: hij maakt met starten een heel snel tikkend geluid.
Eergister deed hij dat ook , toen heb ik het opgegeven en even later deed hij het bij mijn broertje in een keer en nu doet ie het dus weer niet.

Startmotor kapot???

ach ja daar zullen mijn centjes voor de marathonwagen wel weer ingaan Stoom uit je oren

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:34

Weet je al wat het is Cowgirl? Misschien valt het mee, heb je geen kennis/familielid die verstand van automotoren heeft en het voor je kan repareren Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:53

He jakkes, dat kan er ook nog wel bij !

'k Heb het euvel even aan m'n mannetje voorgelegd:
Volgens hem is het een probleem met de accu.
Het kan zijn dat je hem toch nog aan de praat kunt krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk is het maar voor korte duur en kom je er binnenkort weer mee te staan.
Tijdelijke oplossing: starten met startkabels.
Definitieve oplossing: nieuwe accu (alleen kopen bij een bedrijf waar de accu niet kant en klaar afgevuld is, dus niet bij de H...fords ofzo, liever bij een goede garage of een bedrijf waar de accu's "vers" afgevuld worden).

Veel succes ! Ach gut

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:31

Klinkt inderdaad als een lege accu.

Als je iemand in de buurt hebt die een beetje handig is met auto's dan kun je zoiets nog wel voordelig oplossen.

Zo heb ik zelf een buurman die automonteur is en een vader die daar ook wel wat van afweet en dat scheelt een hoop geld.
Zo heb ik eens voor 12,50 een accu voor een nissan micra via een adresje van hun gevonden en voila auto liep weer prima!

Alhoewel ik voor mijn eigen vitara'tje ook eerder kies voor een goede garage!!

Succes ermee in ieder geval en ik hoop dat het meevalt!

(misschien dat je hem zelfs inderdaad met startkabels aan de praat krijgt en daarna nergens meer last van hebt: je moet dan wel meteen een tijdje blijven rijden zodat de accu kan opladen geloof ik)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:49

heb jij weer Scheve mond
helaas heb ik er geenverstand van..maar veel sucses!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 01:39

tip van autovrouwe Tong uitsteken
Als de binnenverlichting(contolelampjes endergelijke) zwak branden bij het starten dan is het de accu.
Mochten deze gewoon normaal verlichten maar pakt hij hem toch niet dan is het de startmoter.

Mocht het de accu zijn ,dan start je met startkabels.Meet de plus en de min van de accu met een multimeter.Geeft ie minder als 12 volt als de moter loopt dan is de dinamo kapot zodat de accu niet bijlaad.

Ik neem aan dat je met deze aanwijzingen wel erachter kan komen waar de fout zal zitten.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 03:25

Suc met het repareren van ja auto Knipoog
Ik weet hoe lastig het kan zijn [zelf van de week ook meegemaakt]

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:59

Ai, je vermoedde van de week al dat je tuftuf die vakantie wel lekker zou vinden, je kent hem dus behoorlijk goed Haha!
Klinkt idd. als de accu, als je hem via startkabels weer aan de praat hebt zou hij het nog wel weer even volhouden maar met de winter in aantocht... ik ben bang dat je dan echt aan een nieuwe moet.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:22

Wat zonde zeg! Hopelijk is het geen groot probleem en lopen de kosten niet zo hoog op. Lijkt me nog al sneu als je daarom je marathonwagen geld in moet leveren om je zelf weer te mobiliseren.