Wereldrecordpoging Buitenrit (Mei/Juni 2004)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Wereldrecordpoging Buitenrit (Mei/Juni 2004)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 15:21

Het idee
Wereldrecord poging
Wereld Record Poging
UlbeH"]
Het plan is om een Wereld Poging te ondernemen. Zoveel mogelijk ruiters die een buitenrit ondernemen en dus een zo lang mogelijke sliert ruiters.
Gezien de organisatie die erbij komt kijken is dit niet iets wat je binnen een week regelt, de intentie is er in ieder geval.
[/quote]

De reactie's
[quote="Tessake"]
ik wil graag meedoen als ruiter maar heb geen paardje
[/quote][quote="Esme_27"]
Ligt aan de datum.
[/quote][quote="fsoudan"]
Ik zou graag mee willen doen. Ik heb een probleem hoe kom ik er met Guus?
[/quote]

Het Gevolg
[quote="DeesdeBest schreef:
Er is nu een lijst gemaakt. Deze staat eigenlijk in de Boktveiling, maar daar komen mensen niet meer zo érg veel. Dus hieronder kom ie nog een keer.
Je kan nog mee doen, graag zelfs. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd en hoe meer 'poging'.
Kijk of je hieronder in de lijst staat, als je je al een keer hebt opgegeven of hebt gereageerd in bovenstaande topic's. Er is altijd plek voor meer, dus opgegeven kan ook nog. Nodig al je collega's, vrienden, vriendin, rijlesgenoten enz uit. Je staat automatisch in het B gedeelte als je niks over vervoer heb gezegd in de 2 topic's. Iedereen die de kreet "ja, lijkt me leuk, wil wel" staat er tussen. Stuur ff een mailtje als je niet meer mee wilt doen. (voor mailadres zie onderstaand bericht)

1:deelnemers met paard
A:met vervoer
stef
Cinzano
B:zonder vervoer
Tallie1979
felicity
Apple
Ctal
Esme_27
Merel
STELLAlover
mobick
fsoudan
haflingertje
Jessica
dapperdier
maaike van de vis
Avanti
Angelique18 (+1)

2:deelnemers zonder paard
A:met vervoer

B:zonder vervoer
AmyII
ikke_89
Kusia
SmithsGirl
Richtje
Mar1986
ushi
Anique_Vaandrig
madelien
Sonja
ponyzotje
bonney4evver
lovebonney
Emy_Dreiklang
crossmonster
Sammm
Tanya
Tiffany
Ethelate
Richtje
Tessake
ieris
Yorghos
Ilse
liza van loon
Boogiegirl
taxmenia
renske
Fabjuhlover

3:Vrijwilligers/organisatie
A:met vervoer

B: zonder vervoer
vamp
Natasja91
Annechien
Kiara
Chica
organisator
Chantalleke

4:Undefined (lijst met mensen die wel ja hebben gezegd, maar verder niks van bovenstaande hebben aangegeven)
Shetty
_inge_
Dennis
GillyZidane
T@nj@ (paard en wagen?)/ toch maar ff bij gezet
Yessy
ebbeltje
sharonaollie
Cowgirl
madelien
ArwenLune
Margon
Mazzel-meid
ponyzotje
_iDj_
Nero
ankie1(+stal?? Pling )
Marieke_456
My Dominique

46 deelnemers (tikkeltje minder dan de 92 in de poll)

Dit is de totale lijst tot nu toe.

Hoe staat het er nu voor;
UlbeH heeft nog niks van zich laten horen, dus is er een nieuw verzoek naar het Guiness gegaan. Dit zal dus max. 8 weken duren. Ik heb hulp gekregen ivb het meeste papierwerk.

De datum zal zo ong. mei/juni 2004 worden. Aan de locatie wordt nog gewerkt, maar waarschijnlijk wordt het Drente. Voor de mensen uit het zuiden betekent dit dat ze iets verder moeten reizen, maar er is wel waarschijnlijk gelegenheid om te overnachten. Ook is er voldoende buiten gelegenheid, bos ect. En er kan evt. een paard/pony gehuurd worden.

Verder de lijst; Iedereen die gereageert heeft met misschien, intresse of wat dan ook staat er op!. Deze lijst verplicht je tot niks, maar was noodzakelijk om te maken voor de gehele organisatie. Verder stuur ajb zo snel mogelijk een mailje of je nog wel of niet mee doet. En of je wel of geen vervoer hebt, eigen paard. Mocht je nog niet op de lijst staan, maar je wilt wel mee doen stuur dan ook een mailtje. Heb je geen vervoer, zet er dan bij uit welke plaats je komt, dit komt dan achter je naam te staan. Op deze manier kan iemand die wel vervoer hebt evt. kontact opnemen met je. Heb je wel vervoer én je hebt nog een plekje over, zet dit dan ook ajb bij je aanmelding. Op deze manier kunnen we deze poging een succes maken.

Informeer bij je vrienden, kennissen of ook zij intresse hebben, men hoeft echt niet alleen van Bokt te komen. Over evt. 'buitenlanders;belgen, duisters, enz..' mee doen aan de recordpoging. Van mij zou 't wel mogen, maar even afwachten wat Guiness daar van zegt.

Mail het volgende naar buitenrit@hotmail.com

Als je mee doet
Gebruikersnaam (welk forum):
Echte naam + achternaam:
Woonplaats:
Leeftijd:
Deelnemer of vrijwilliger/organisatie:

Wel of geen eigen paard/ Wil je een paard huren?:
Geen Vervoer/ Vervoer:
Plaats vanwaar je graag opgehaald wilt worden/ Omgeving tot waar je evt. mensen op wilt pikken en hoeveel plek je nog hebt:
Heb je nog een paard/pony die evt. 'geleend' mag worden + eisen evt. ruiter:

Als je niet meedoet
Gebruikersnaam(welk forum):
Echte naam +Achternaam:
Woonplaats:
Waarom je niet (meer) mee doet)

Verder nog wel paar opmerkingen
Wees eerlijk tegenover jezelf. Weet je dat je paard 'duivelig' reageert op andere paarden, of dat hij heel gemeen is. Doe dan uit voorzorg met een ander paard mee. Paarden blijven kuddedieren, en in grote groepen reageren ze heel sterk op elkaar, zoals de meeste van jullie al wel zullen weten. Het laatste wat we nodig hebben zijn, zijn tientallen paarden die op de kletter gaan en uiteindelijk in Zwolle terug gevonden kunnen worden, met alle media en (dodelijke) ongelukken van dien.... Je weet zelf het beste hoe je paard reageert op anderen, en hoe zijn of haar temperament is. Geeft dit evt. aan als je je (opnieuw) aanmeldt. Hengsten zijn uitgesloten (hoe lief ze ook zijn). Zorg dat je paard/pony verkeersmak is, zeker als je 'm 'uitleent'.

Wees eerlijk over je rijervaring, ook als hier gebrekken bij zijn doe dan niet mee uit veiligheid. Er zijn zat andere dingen waarbij je kunt helpen.
Min. Leeftijdsgrens is 13+ jaar.

Zorg dat met der tijd je paard in conditie is, gezond is (zeker niks besmettelijks!) en ontworm voor de zekerheid.

Laten we er wat van maken OK dan!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-03 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:43

DeesDeBest schreef:


4:Undefined (lijst met mensen die wel ja hebben gezegd, maar verder niks van bovenstaande hebben aangegeven)
Cinzano




Nou zet mij maar ergens anders neer, ik neem mijn eigen paard mee en kom met eigen vervoer.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:56

ik sta onder de lijst : geen vervoer en geen paard Verward

ik heb twee paarden en ik heb een 6-paards vrachtwagen ....dus dat klopt niet echt, wel?

maar ik kan niet met zekerheid zeggen mee te doen, het is voor mij ietsje te ver weg om dat te kunnen bepalen
dus helaas haak ik tot nu toe af.

en ik vind drenthe ook wel erg ver rijden.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:58

Weet nog niet, pas bekend als ik de datum weet.
Ben iig zonder paard en vervoer!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:58

crossmonster schreef:
het is voor mij ietsje te ver weg om dat te kunnen bepalen
dus helaas haak ik tot nu toe af.

en ik vind drenthe ook wel erg ver rijden.



Waar wordt het dan gehouden (kon het nergens vinden) en ik wil best even rijden, maar niet TE ver (ik kom uit Zoetermeer)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 16:03

crossmonster schreef:
ik sta onder de lijst : geen vervoer en geen paard Verward ik heb twee paarden en ik heb een 6-paards vrachtwagen ....dus dat klopt niet echt, wel?



Goed lezen dan, je staat dan onderaan de lijst omdat je niet goed heb aangegeven in eerder post in de twee oorspronkelijke post dat je én een paard had én vervoer. Maar geen nood, ik verwijder je naam dan wel. Je kan je altijd nog aanmelden.


Wilt iedereen wel even via een mailtje zich officieel aan/afmelden. Dat is voor de administratie, dank u wel.

Het wordt waarschijnlijk in Drente gehouden. (staat er in). Er is ook evt. overnachtingsmogelijkheid.

Datum komt er z.s.m aan, maar wordt eind Mei/begin Juni.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:50

Mag ik vragen wat de +1 achter mijn naam precies betekend?

Mail is iig verstuurd.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 17:07

In je post had je gezegd +Binky en verzorgster, dus dat zijn er al iig 2.

Maar ik wil 't ook wel weghalen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:09

ik had in het vorige topic gezegd dat ik twee paarden had en dat ik mensen uit de buurt kon meenemen met de vr8wagen , maar dat maakt niet uit
ik denk dat je beter eerst iedereen fatsoenlijk moet laten inschrijven en DAN pas een lijst en planning maken
en cinzano, er staat dat ie waarschijnlijk in drenthe word gehouden Knipoog
vandaar dus.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:10

Ohw ja dat klopt ja...
Binky + verzorgster mogen weg..
Binky is helaas verkocht en dus komt verzorgster ook niet mee

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:34

Als het dan zover is moeten jullie Hart van Nederland bellen Tong uitsteken Cool Clown

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:46

Nou zoals verwacht meld dus ook ik weer me eigen in deze topic
en zoals bekent help ik dus graag mee

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:00

crossmonster schreef:
ik had in het vorige topic gezegd dat ik twee paarden had en dat ik mensen uit de buurt kon meenemen met de vr8wagen , maar dat maakt niet uit
Nou, dan zal ik me daar overheen gelezen hebben.

Citaat:
ik denk dat je beter eerst iedereen fatsoenlijk moet laten inschrijven en DAN pas een lijst en planning maken

Erm, volgens heeft iedereen dat in het andere topic kunnen doen. Er is nu een lijst gemaakt, afijn. Dus geen nut om er achteraf over te gaan praten. Zoals ik al zou, dit was noodzakelijk om nu al een lijst te maken, ivb organisatie. Verder is iedereen nog vrij om wel of niet mee te doen. Tegen de tijd dat de meesten wel gereageerd heeft, stuur ik wel een pb of mailtje naar die persoon of hij/zij nog mee wilt doen die nog niet gereageerd heeft..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:01

Hallo hier ben ik ook.

Ik sta nog steeds goed: met paard, maar nog geen vervoer.

Als het helemaal in Drenthe is dan wordt het wel erg ver voor mij (maar wellicht kan ik met iemand bij mij uit de omgeving samen een trailer huren, dan staan de paarden tenminste niet alleen op de trailer).

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:50

Meld zich!!!

Ik sta in de lijst met wagen, klopt, ik had idd. gevraagd of ik mee kon met iemand op de wagen wegens lichamelijke problemen.
Nu heb ik het geluk dat ik een hele goede therapeut heb gevonden en ik heb alweer 4x gereden zonder pijn dus ik wil me graag inschrijven met eigen paard (geen kar, ik ga er gewoon op) en ook eigen vervoer (ik hoop tegen die tijd mijn E te hebben)
Als het in Drenthe is, is het voor mij helemaal makkelijk natuurlijk.
Bij deze wil ik ook slaapplaatsen aanbieden, ik heb boven 3 kamers over maar er kunnen een heleboel mensen bij ons in de schuur waar we altijd de snuffelmarkt houden dus als iedereen een veldbedje o.i.d. meeneemt kan ik aardig wat mensen kwijt.
Plek voor de paarden heb ik ook alleen niet echt veel. Ik heb 2 grote buitenboxen over en eventueel nog wat plek buiten op het landje (is niet groot, 30x80) en op de paddock (ongeveer 13x30) en dan heb ik ook nog een schuur waar nog stalletjes in worden gebouwd dus met de tijd heb ik ook wel plek voor paarden en pony's.

Ik ga de mail straks even sturen!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:25

New-Forest schreef:
Als het dan zover is moeten jullie Hart van Nederland bellen Tong uitsteken Cool Clown


Yeah..piet paulusma Tong uitsteken

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:25

ik sta op twee plaatsen dus dubbel geteld. nl deelnemers zonder paard en undefenied.
het is heel erg ver voor mij, zoals je wel zal begrijpen, (uit belgië) maar ik kan misschien meerijden met een volwassen belg BOKTMOBIEL!!! Haha! en zo kan ik er mss nog raken. tenzij ik tegen dan een paard heb wat tegen zo'n 8u (gok ik) rijden bestand is, huur ik daar een paard.

dus hou me maar in de lijst, zonder paard, zonder vervoer.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:26

T@nj@ schreef:
Meld zich!!!

Ik sta in de lijst met wagen, klopt, ik had idd. gevraagd of ik mee kon met iemand op de wagen wegens lichamelijke problemen.
Nu heb ik het geluk dat ik een hele goede therapeut heb gevonden en ik heb alweer 4x gereden zonder pijn dus ik wil me graag inschrijven met eigen paard (geen kar, ik ga er gewoon op) en ook eigen vervoer (ik hoop tegen die tijd mijn E te hebben)
Als het in Drenthe is, is het voor mij helemaal makkelijk natuurlijk.
Bij deze wil ik ook slaapplaatsen aanbieden, ik heb boven 3 kamers over maar er kunnen een heleboel mensen bij ons in de schuur waar we altijd de snuffelmarkt houden dus als iedereen een veldbedje o.i.d. meeneemt kan ik aardig wat mensen kwijt.
Plek voor de paarden heb ik ook alleen niet echt veel. Ik heb 2 grote buitenboxen over en eventueel nog wat plek buiten op het landje (is niet groot, 30x80) en op de paddock (ongeveer 13x30) en dan heb ik ook nog een schuur waar nog stalletjes in worden gebouwd dus met de tijd heb ik ook wel plek voor paarden en pony's.

Ik ga de mail straks even sturen!


dit lijkt me al een hele grote hulp voor velen!!!!!

het móet gewoon lukken Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:27

Ik sta er al op, en ik kan denk ik nog wel meer mensen meenemen, ligt er aan waar, wanneer precies, want in mei ben ik ook een week weg enzo.En of ik concour of iets dergelijks heb.Ik heb voor mezelf wel vervoer.Wel 2 pony's maar die ene kan niet mee omdat die alleen maar voorop wil en anders kan je niet eens normaal stappen Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:02

ponyzotje schreef:
ik sta op twee plaatsen dus dubbel geteld. nl deelnemers zonder paard en undefenied.


Geen tweelingbroer/zus? Haha, raar. Dan zal ik er wel overheen (alweer)gelezen hebben.

Eens in de week doe ik de deelnemerslijst hier verversen.


T@nj@, hier is maar 1 woord voor: geweldig! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:36

Ik sta ook op de lijst alleen zou ik graag willen helpen met de organisatie als vrijwilligster ([naam] 16 jaar, geen vervoer/paard komt uit delft, heb ik zo alles?)
Laatst bijgewerkt door iefke op 18-12-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 20:51

Anique_Vaandrig schreef:
Ik sta ook op de lijst alleen zou ik graag willen helpen met de organisatie als vrijwilligster (Anique, 16 jaar, geen vervoer/paard komt uit delft, heb ik zo alles?)

Dus je wilt niet meerijden? Als je alles even in een mailtje zet, héb ik alles(+woonplaats). Graag naar buitenrit@hotmail.com

Nogmaals dit is voor de adminstratie. Mocht er iets op het laatste moment veranderen of tussendoor dan kan ik jullie allemaal mailen en het is voor mij handiger om te sorteren/bekijken. Anders moet ik constant deze draad door pluizen naar wie wat ook alweer deed. En als deze heeel lang wordt :P is dat niet meer te over zien. Zeker als er ook nog Niet-bokkers mee gaan doen. De lijst plaats ik hier 1 x in de week (bij kleine wijzigingen minder), maar zelf houd ik 'm regelmatiger bij...

P.S Geen zorgen, ik ga niet spammen of jullie E-adres doorgeven aan anderen. Het is puur voor 2 dingen. 1. Het is voor de adminstratie makkelijker en ipv. de berichten constant hierop te zetten heb je het gelijk in je mailbox, als er iets voorkomt.
Laatst bijgewerkt door iefke op 18-12-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:02

ik wil wel mee doen maarmet een huur paard, niet met mijn eigen paard... is dat mogelijk huren?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 11:29

Waterkippie schreef:
ik wil wel mee doen maar met een huur paard, niet met mijn eigen paard... is dat mogelijk huren?


Op de locatie waar we nu zitten is de mogelijkheid er waarschijnlijk wel om een (aantal) paarden te huren. Dit is echter niet eindeloos, er zijn maar een paartal paarden beschikbaar. Dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Hierover wordt wel zo snel mogelijk duidelijkheid over geven, hoeveel er zijn. Maar je kunt je wel al opgeven, via het lijstje in het eerste bericht.
Als je mee doet;
Gebruikersnaam (welk forum):
Echte naam + achternaam:
Woonplaats:
Leeftijd:
Deelnemer of vrijwilliger/organisatie:

Wel of geen eigen paard/ Wil je een paard huren?:
Geen Vervoer/ Vervoer:
Plaats vanwaar je graag opgehaald wilt worden/ Omgeving tot waar je evt. mensen op wilt pikken en hoeveel plek je nog hebt:
Heb je nog een paard/pony die evt. 'geleend' mag worden + eisen evt. ruiter:

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:34

Ik moet iemand met trailer inhuren. En als het in Drenthe word word het een hele dure grap voor mij..

Ik zal mij dus helaas moeten afmelden, ik denk dat een ritje naar Drenthe mij ongeveer tussen de 70 en 90 euro kost en dat vind ik te veel van het goed..