Ik zoek een zadel voor een paard met hoge schoft!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 10:59

Hallo,

Ik heb net een ander paard en ik heb al een paar zadels geprobeerd, maar ze liggen er niet echt lekker op, want hij heeft een erg hoge schoft. Wie heeft hier ook ervaring mee en wat voor zadel zouden jullie mij aanraden??? Ik wil graag een dressuurzadel.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:10

Je hebt zadels die niet over de schoft heen gaan maar die ver uitgesneden zijn. Op deze manier ligt het zadel niet op de schoft, maar gaat het om de schoft heen. Misschien kan je dat eens proberen.

Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 11:38

Dat heb ik al geprobeerd, maar dan nog ligt het zadel vaak te ver achterover of ligt het niet goed. En dan zit het ook niet lekker.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:42

Ik zou naar een goede zadelmaker gaan en zijn mening vragen, desnoods maar een op maat gemaakt zadel. Verward
Mijn paard heeft een brede rug, met een hogere schoft dan normaal (maar niet hoog, begrijp je het nog een beetje).
Ik heb de Kieffer Wien en de Kieffer Lech Profi laten passen, de Wien pastte niet maar de Lech Profi wel, dus het kan ook van zadel tot zadel afhangen.
Ik zou gewoon raad gaan vragen aan een goede zadelmaker.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:53

Nou, toevallig heb ik een County competitor liggen voor een paard met hoge schoft. Het zadel is pas 4 jaar oud, en ziet er nog erg mooi uit. Het heeft een diepe en zachte zit. 17,5 inch. Ik vraag er f 1750,- voor. Nieuw kosten ze iets van f 3000,-.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:58

Ik had de Kiefer Aachen en de Kiefer Wien voor Trammelant, die ook een heel hoge schoft heeft.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:08

Voor Dien hebben we nu een Wintec Pro. Zij heeft ook een hele hoge schoft en dit zadel licht echt heel goed. En dat je de boom kunt vervangen is ook heel handig.
XXX
Ciska

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 14:22

heb ook eens een wintec gehad op mijn paard met hoge schoft. Het lag er op. er kon geen vinger meer tussen.

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:25

Bij mijn paard wilde ik ook graag een wintec, maar omdat de kussen van een wintec niet al te dik zijn, ging die te ver achteroer liggen. Ik heb bij mijn paard een zadel met dikke kussens, waardoor het niet zo snel achterover gaat liggen. Misschien moet je inderdaad naar een goede zadelmaker. Ik weet niet of je een tweedehands of een nieuw zadel wil, maar als je een nieuw zadel wil komen de zadelmakers vaak bij jou thuis (bij je paard) met een aantal verschillende zadels die op jouw paard zouden kunne passen.die zadelskan je dan op je paard laten passen. De zadelmaker ziet vaak meteen of het zadel wel of niet goed ligt en jij hoeft niet honderd keer heen en weer te rijden met steeds weer een ander zadel.

SUCCES!

Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 15:27

Alvast bedankt voor de reacties! Het is wel moeilijk hoor, ik ben al zo vaak ergens naar toe gegaan om een zadel te halen en dan moet ik het steeds weer terug brengen omdat het niet past. De zadelmaker had ik ook al gevraagd, en die kon met bijv. een KN zadel nog wel veel doen qua aanpassen. Dus anders probeer ik dat maar. Ik heb ook wel interessen in die County Competitor die je aanbied, maar die is me net iets te duur. Dan moet ik nog even doorsparen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:29

Kan je niet vragen om de zadelmaker aan huis te laten komen om het zadel te passen? Want het zadel moet niet alleen passen als het erop ligt, maar ook als jij er opzit, als je ermee rijdt en het moet ook nog passen als je er een tijdje mee gereden hebt.
En ik heb toch het liefst dat dit door een expert beoordeeld wordt, liefst zelfs door 2 van elkaar onafhankelijke personen.

Ik heb begin dit jaar ook een nieuw zadel gekocht (de Kieffer Lech Profi van hierboven) en ik heb de mevrouw van de winkel gevraagd om te komen passen wat zij gedaan heeft en ik heb mijn instructrice er ook bij gevraagd. Twee mensen zien altijd meer dan één persoon!
Veel succes met je "toekomstig" zadel!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:42

Ik weet niet wat je budget is, maar ik las iets over een KN. Voor die prijs kun je er ook eentje op maat laten maken bij Daaleman. Is niet duurder dan bv. een KN of een ander zadel van een goed merk, maar dan heb je wel iets dat echt goed past bij jou en je paard. Ideaal voor paarden met een lastige pasvorm. Daaleman is de enige die echt zadels op maat maakt. Hulsebos is heel goed in het op maat maken van zadels door ze aan te passen, dus dat is ook een optie. Enige nadeel: de wachttijd, je bent zo 6 weken verder voor je je zadel hebt, maar dan heb je ook echt iets goeds! (en een goede service erbij!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 01:37

Onlangs heb ik een Kentaur aangeschaft, de zadelmaker heeft m ook gelijk goed passend gemaakt voor mijn paard en het zit ook nog fijn, ze zijn ook niet zo duur.

Hulsbos is een oplichter, ga dan liever naar Daaleman.