Hoe vertrouwen opbouwen, een band krijgen...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Hoe vertrouwen opbouwen, een band krijgen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 17:13

Ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie een band opbouwen met je paard. Hoe krijgt zo'n enorm mooi en lief dier vertrouwen in ons? Ach gut

Hoe en wanneer kun je nu zeggen: Wij vertrouwen elkaar, we hebben een band, we zijn een team...?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


kellogs

Berichten: 83
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:35

dat groeit zoiets en dat voel je dan als jullie een band hebben,het is iets gevoelsmatigs,en je kan niet zeggen oh hij doet dat,dus nu hebben we een band.
ALS HET ZOVER IS VOEL JE HET VANZELF.

Nog elke dag aan het genieten van mijn liefde van mijn leven Theersa-bonita. Al 22 jaar bij elkaar en hoop nog heel veel langer!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:50

Een band hebben is geen doel. Dat ontstaat gewoon. Met veel gedult en met je paardje in de weer zijn komt dat vanzelf. Je kan niet in eens zeggen dat je in eens een band heb.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:08

Eerst moet er connectie zijn, een verstandhouding. Veel tijd met elkaar doorbrengen, maar ook zeker op je strepen staan, en dat heb je zo voor elkaar met de meeste paarden. Dan vooral veel doen, er veel zijn...
Ik heb een echte sterke band met Rowan, maar we hebben dan ook zoveel tijd met elkaar doorgebracht... Zijn echt op elkaar aangewezen geweest.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:12

Een band krijg je echt niet zomaar, ik denk dat als je plezier hebt en respect dat je dan al heel ver zal komen.Gewoon lekker plezier met elkaar hebben, van elkaar houden , niet altijd hetzelvde doen ook aan het paard denken, werk niet altijd alleen maar ga ook eens gewoon bij je paard zijn zonder dat je wat van hem vraagt.
Een band krijg je niet 1 2 3 je moet ernaartoe bouwen en als je het hebt merk je hetvanzelf wel.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:35

Poeh.....zou zo snel geen defenitie daarvan weten Haha!

Het is gewoon een gevoel....begint meestal met het onwijze die moet ik hebben!!!! gevoel als je je paardje de eerste keer ziet.

En verder zal het gewoon moeten groeien....sowieso om een band op te bouwen moet je regelmatig bij je paardje zijn..maar dat is het enige wat ik erover kan zeggen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:36

Eerlijk met je paard omgaan vind ik al een heel belangerijk aspect, ook moet je paard je leren vertrouwen in akelige situaties moet hij op je kunnen rekenen, dat maakt toch al heel veel vind ik.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:40

Je paard lekker paard laten, en hem consequent behandelen. Maar eerst is er wel een klik als je een paard ziet!!
Bij ons was het klaar, ik heb vertrouwen in sonja en ze heeft me erg veranderd inde manier waarop ik nu met paarden omga!.
Toen ik haar net kreeg was ze enorm bangvoor trekkers. Een paar weken geleden zijn we tussen 2 draaiende trekkers doorgelopen waar ongeveer 3 meter tussen zat. Ze vond hte wel eng maar hing heel erg aan mij, en dan heb je een band ben ik van mening.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 22:15

Echt super mooi om die reacties van jullie te lezen. Het ontroerd me gewoon omdat jullie zo met de paarden begaan zijn! Inderdaad die bepaalde situaties waarop je paard totaal gaat vertrouwen, zoals hierboven wat SAKKIA schrijft! Heel mooi.....

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:21

De band tussen Milena en mij is ontstaan door een stukje opvoeding (duidelijk stellen van grenzen, corrigeren en belonen) waardoor ze weet dat ik ALTIJD de leider/baas ben. Verder natuurlijk de verzorging, het lichamelijke contact van poetsen en knuffelen, maar ook de emotionele betrokkenheid bij haar gezondheid en welzijn, dat voelen ze echt wel.
Tja, en natuurlijk omdat ze weet dat als ze mij hoort, we wat gaan doen met z'n tweetjes, en dat vindt ze altijd wel leuk (ja altijd, want als ze in de wei staat komt ze ook meteen aanrennen en ik geef nooit snoepjes oid). Dus ze is van mij afhankelijk voor d'r aandacht, beweging, en verzorging.

Tja, en verder doen we nogal eens gekke dingen waardoor we elkaar door en door hebben leren kennen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:05

Tijd en aandacht. Dat heb je nodig voor een goede band te krijgen. Toen ik Amanda kreeg was ze ruim 2, en tja, dit is mijn paard en dan. Ik had er nog geen echte liefde voor, ik gaf nog niet echt om haar, en dat gold ook voor haar. Ben ik gewoon rustig een hele zomer met haar gaan wandelen door de polder, lekker banketstaaf, enz. En dat heeft onze band gemaakt.
Gewoon tijd samenbrengen, en je paard eerlijk behandelen, duidelijke grenzen stellen, maar ook liefde tonen. En dan ineens weet je, ja wij hebben een goede band samen. En voor mij was dat, toen Amanda uit zich zelf contact zocht door te gaan blazen in mijn gezicht. Zoals paarden dat bij elkaar doen. Op het moment dat je paard contact zoekt, echt contact, dan heb je een goede band.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 23:09

Aaah, wat lief! Hoop dat ik ook zo'n goeie band met Ken kan krijgen als jullie met jullie paarden hebben! (maar wat is banketstaaflen Verward eigenlijk? )
Ik ken dat woord helemaal niet! hihi Haha!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:10

Soms als we aan het rijden zijn zijn we echt helemaal 1 met lang teugeltje in ren galop en bij de bochten op mini hulp al zachter. En echt helemaal vertrouwen in elkaar dat is echt geweldig Lovers

Verder krijg je een band door de knuffelen met ze bezig te zijn enz. Ik denk dat het toch wel een jaar duurt voordat er een beetje basis band is zeg maar Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 00:26

Ik vind dat je daar helemaal niet zweverig over hoeft te doen, als je een paard correct behandelt zal hij dat ook met jou doen. Dus consequent zijn: je mag best een keertje straffen, maar dan moet je ook belonen als hij iets goed doet. Klinkt heel simpel en is ook heel simpel.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:30

Toen ik Nap net had heb ik heel veel ¨gekke¨ dingen met hem gedaan, grond oefeningen en veel enge dingen met hem opgezocht. Hij zag dan op zulke momenten dat ik het niet eng vond en het zelfs leuk vond en dan kwam ie gewoon achter me aan. Dit heeft onze band heel goed gemaakt. Veel mensen bij ons op stal kijken er van op wat ik allemaal met hem kan doen o.a. gewoon een ladder bij hem in zijn stal zetten en vervolgens als hij nog in stal staat gewoon de zolder op klimmen staat ie helemaal naar boven te loeren wat ik allemaal aan het doen ben
Ook kan ik altijd zijn stal of paddock inlopen als hij ligt, hij blijft languit liggen op de grond en accepteerd het zelfs als ik hem dan overal aai en zelf bovenop hem wil zitten Haha!

Het is allemaal en kwestie van uitproberen en grenzen verleggen. Tegenwoordig staat ie af en toe heel zacht aan mijn mond en neus te ruiken, als ik dan zachtjes met mijn lippen zijn neusvleugeltje pak dan probeert ie hetzelfde vervolgens bij mij te doen Lovers Nooit hard, altijd heel zacht omdat ie weet dat hij mij sneller pijn kan doen dan ik hem.

Toen ik dit mocht wist ik dat het goed zat Lovers
Afbeelding

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:20

Dit is niet iets wat je af kan dwingen .

Je zult met het met liefde en geduld zelf moeten voelen.
Op een gegeven moment voel je dat het goed is .

Ik ben zelf ook nog steeds een band met mijn paard aan het opbouwen .

Ik vertrouw mijn paard voor 100% maar Noureyev vertrouwd mij maar voor 40%.

Diversen mensen zeggen wel dat je 3 jaar nodig heb om je paard echt goed te kennen.

Ik heb hem pas 5 maanden dus heb nog een hele weg te gaan Ach gut .

Ik vind het geen probleem ik heb er echt alles voor over om met mijn paard 1 te worden. Lovers

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:46

Inderdaad, dat groeit.
Bij de ene gaat het snel, bij de ander duurt het lang.
Pinky is erg eenkennig. Voordat ik echt kon zeggen, ik vertrouw hem, waren we ruim 2.5 jaar verder. Eigenlijk toen hij aan het werk mocht...

Met fellow gaat het echt heel snel. De eerste dagen was hij angstig, en nu merk ik echt dat hij mij al ziet als 'zijn' baasje. Hij loopt me overal achterna en als ik iets durf dan durft hij het ook wel Lachen.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:39

wat ontzettend leuk om dit te lezen Lachen
jullie hebben zeker allemaal eigen paarden?

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:38

lekker veel samen doen, niet alleen rijden, maar he tgetuttel eromheen en neem de tijd...

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:45

napoleon schreef:
Toen ik Nap net had heb ik heel veel ¨gekke¨ dingen met hem gedaan, grond oefeningen en veel enge dingen met hem opgezocht. Hij zag dan op zulke momenten dat ik het niet eng vond en het zelfs leuk vond en dan kwam ie gewoon achter me aan. Dit heeft onze band heel goed gemaakt. Veel mensen bij ons op stal kijken er van op wat ik allemaal met hem kan doen o.a. gewoon een ladder bij hem in zijn stal zetten en vervolgens als hij nog in stal staat gewoon de zolder op klimmen staat ie helemaal naar boven te loeren wat ik allemaal aan het doen ben
Ook kan ik altijd zijn stal of paddock inlopen als hij ligt, hij blijft languit liggen op de grond en accepteerd het zelfs als ik hem dan overal aai en zelf bovenop hem wil zitten Haha!

Het is allemaal en kwestie van uitproberen en grenzen verleggen. Tegenwoordig staat ie af en toe heel zacht aan mijn mond en neus te ruiken, als ik dan zachtjes met mijn lippen zijn neusvleugeltje pak dan probeert ie hetzelfde vervolgens bij mij te doen Lovers Nooit hard, altijd heel zacht omdat ie weet dat hij mij sneller pijn kan doen dan ik hem.

Hier ben ik het helemaal mee eens OK dan!
Dit is de enige manier om een band te krijgen,
veel tijd samen doorbrengen en samen grenzen verleggen.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:41

je voelt het als het er is.
Starlight is heel afstandelijk tegen vreemden, met rijden zelfs een beetje eenkennig. Iedereen kan haar borstelen en doen, maar ze kijkt niet reageert niet niks. Wel als ik met haar bezig ben, nu tenminste.
Het is echt vanzelf gekomen, eerst durfde ik niet te galoperen en niet aan te drijven (beetje overgevoelig) nu kan ik alles met haar, we voelen elkaar aan en ik ben niet meer bang. Durf echt veel dingen alleen op haar.
Als er iemand anders op zit gaat het meestal ook weer fout, dan raakt ze in paniek.
Ze komt nou zelfs wel eens naar me toe om te knuffelen Lovers
ik voel dus dat het goed zit tussen ons

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:55

precies
klinkt allemaal goed
maarv vooral : neem de tijd
een half jaar is niets

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 21:24

Ik heb Ken nu ongeveer 4 weken, en ik merk wel dat hij WEET als ik er ben. Dat geeft al een heel goed gevoel als je na gaat dat hij 8 jaar van een ander meisje was. Ik ben nog wel heel voorzichtig, ben snel weer onzeker als er iets gebeurd, maar als ik weer zie dat hij steeds aandacht zit te vragen, maakt dat heel veel goed.
Ik blijf oefenen, want De band waar jullie het over hebben, hebben Ken en ik nog niet. Maar ik BLIJF oefenen...daar heb ik echt alles voor over: dat je elkaar 'blindelings' kan vertrouwen!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:35

ik heb safir ook pas en ook wij hebben nog een lange weg te gaan, maar hij wil wel dat merk ik nu al en ik neem er de tijd voor alles rustig aan ! ik hoor ook steeds dat er 3 jaar voor nodig is tot je elkaar echt goed kent....daar gaan we voor !!

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:43

Mat en ik zijn echt een team...veel mensen vinden dat we ook goed bij elkaar passen..in het begin toen ik Matti zag, dacht ik..dat wodrt mijn paardje..ze keek op een manier waardoor ik verkocht was. Ik merk nu pas dat de band steeds sterker wordt naarmate de tijd verstrijkt...Toen ik op vakntie ws moest iemand op haar passen, en Matje liet zich niet vangen hoor in de wei..en in de stal wilde ze het halster niet om terwijl ze bij zelfs mij haar eigen hoofd er zelf in propt...Haha! (ze is beetje huiverig voor vreemden geworden, sinds die klungel van een DA)...ik heb Matje nou bijna drie jaar en..het vertrouwen groeit nog met de dag..dus daar gaat een tijd overheen

!Update profiel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers