[AR] rydar past niet meer tussen het lamoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[AR] rydar past niet meer tussen het lamoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:48

Uhum.. Rydar is een beetje geroeid Schijnheilig en nu past ie niet meer zo goed tussen het lamoen Scheve mond Afgelopen week een eind gereden maar onderweg begon zijn broekriempje te schuren langs zijn buik waardoor hij dus openlag.. Nu mijn vraag kan je het lamoen op een veilige manier uitrekken?? zodat ie wijder komt te staan??


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:51

ik zou zeggen, misschien is je paard af laten vallen een makkelijkere oplossing? Anders zit je straks weer dat het lamoen te wijd is en dan blijf je bezig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:54

stef schreef:
ik zou zeggen, misschien is je paard af laten vallen een makkelijkere oplossing? Anders zit je straks weer dat het lamoen te wijd is en dan blijf je bezig....


hmm neej zo dik is ie niet dat ie moet afvallen.. Hij heeft eindelijk wat spieren en vet daar ben ik reuze blij mee vroeger was er geen grammetje aan te krijgen ben al lang blij dat ie wat voller is geworden...

Zou ook niet weten hoe ik hem zou moeten laten afvallen hij eet namelijk nix.. enkel een beetje gras en een beetje hooi

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:56

Een beetje proppen Knipoog .

Nee, sorry, ik weet het niet. Wat voor kar heb je? Bij sommige marathon karren kan je eht heel makkelijk verstellen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:59

ik heb een Tallie Ho Haha! haha gewoon een houten karretje.. Zal mijn vriendje er eens naar laten kijken die heeft zijn hele maraton wagen zelf gebouwd.... Mischien wil hij de meine ook wel onder hande nemen Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:14

Als je een metalen lamoen heb zou je het kunnen (laten) uitbuigen, als je een houten lamoen hebt, dan wordt het niks. Misschien moet je een ander lamoen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:18

het is een metalen.. Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:04

Mijn man wilde ook ooit eens een lamoen iets verbuigen .......krak
ineens hadden we een heel kort lamoen Haha!
We hebben het lamoen toen weggebracht en hij is toen gemaakt en iets verbreed, dus het kan wel.....maar pas wel op *grin*


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:13

ik had dat ook bij mijn pony en toen heeft mijn nonkel dat opgelost. Hij is er gaan tussen staan, niet zoals een pony maar met zijn billen tegen 1 kant van de lamoenen en met zijn handen aan de andere kant en zo heeft hij toen wat geduwd en resultaat, de lamoenen waren groter geworden. Je kan ook als je met 2 bent aan ieder lamoen gaan staan en trekken.
Zo simpel ging het bij mij. OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:24

Je kunt het lemoen wijder laten maken. Hier in de buurt zit iemand die dat echt ontzettend netjes kan doen, helemaal zoals je wilt. Mijn kennis gaat ook een ander lemoen maken voor zijn kar, die is ook te krap, ze horen wat wijder te zijn.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:15

Onze buurman had ook dat probleem, hij had eerst een klein welshje en toen ineens een dikke haf. Dat paste natuurlijk niet, maar hij heeft hem gewoon zo zegmaar uit elkaar laten trekken.
Ik weet verder niet of het kwaad kan maar het is inmiddels 2.5 jaar geleden en het karretje rijd nog steeds Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:27

Spetter word krijgt al een dikke buik van der drachtigheid, ze past er nog net tussen Scheve mond Maar ja, ze zal nog wel ff wachten met een superbuik denk ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:01

liberty schreef:
Spetter word krijgt al een dikke buik van der drachtigheid, ze past er nog net tussen Scheve mond Maar ja, ze zal nog wel ff wachten met een superbuik denk ik Haha!


haha ja dat excuus heb ik zelf ook "ik ben zwanger vandaar dat ik wat dikker ben" helaas gaat dat voor rydar niet op Tong uitsteken Haha!

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:15

Rydar was toch ook gedekt door Nibbit Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:22

Debo"]
[quote="liberty schreef:
Spetter word krijgt al een dikke buik van der drachtigheid, ze past er nog net tussen Scheve mond Maar ja, ze zal nog wel ff wachten met een superbuik denk ik Haha!


haha ja dat excuus heb ik zelf ook "ik ben zwanger vandaar dat ik wat dikker ben" helaas gaat dat voor rydar niet op Tong uitsteken Haha!
[/quote]

hiih, dan word het toch een nieuw lamoen Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:52

Een metalen lemoen kun je inderdaad vrij gemakkelijk laten verbreden. De veiligste manier is om op de plaats waar hij verbogen moet worden hem even warm te maken dan loop je minder de kans dat hij breekt.

Een houten lamoen kun je ook laten verbreden, alleen dit moet je een professional laten doen, zij maken het lamoen nat en warm om hem dan langzaam te verbuigen. En het is niet eens zo erg duur om het te laten doen.

Wij hebben gelukkig een lamoen die verstelbaar is, Connor is behoorlijk in de groei en we hebben in 5 maanden tijd al 10 cm moeten verbreden, was een dure grap geweest met een vast lamoen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:19

Lamoen verbreden:
Achterkant los slijpen en een stukje er tussen zetten, dan wordt het geheel breder. Als je de bomen uitbuigt, wordt alleen de voorkant breder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers