[AR] Wedstrijden met shetlander?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[AR] Wedstrijden met shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:43

Hej

Ik ben door mijn nieuwe vriend die zelf met een 2 span fjorden menwedstrijden doet toch wel een beetje aangestoken met het aangespannenrijden op wedstrijden.
Met Rydar wil ik daar niet aan beginnen die is "te lomp" om netjes alles overeind te laten staan en geen boompjes mee te nemen onderweg.. Weet zeker dat ik met hem zou verongelukken , maar natuurlijk heb ik mijn wilde hengst Mexxje nog... Die is nog maar een jaar oud natuurlijk maar als ie oud genoeg is wil ik met hem wel graag deze wedstrijden gaan rijden en dan vooral de maraton.. Maar is 1 shetlander voor een wagen wel te doen? als je tegen de pony's moet rijden? Of is dat onbegonnen werk? Ik zie wle vaak 2 of meer span shetjes maar eigelijk nooit 1tje die mee doet tegen de rest,,,
Wat denken jullie?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:17

Dat is absoluut geen onbegonnen werk. Volgens mij word je ingedeeld in de klasse met a-b-c pony's. Met een shetlander heb je absoluut als voordeel dat je veel smaller en korter bent, waardoor je kortere en snellere wendingen kunt maken.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:38

Nee hoor, dat is zeker geen onbegonnen werk. Zeker in de dresuur en in de vaardigheid niet. Marathon kan wel zwaar zijn voor 1 shet alleen. Vandaar dat je vaker meespannen zie.
Mijn planning was ook om met Dennis alleen voor de kar(en misschien in te toekomst zelfs in het 2 of 4 span) te starten. Maar ons ongeluk gooide roet in het eten dus Dennis gaat helaas niet meer voor de kar.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:15

hmm dus t kan wel.. Tja zo veel weet ik nog niet van deze tak van de sport... maar vind de maraton wel erg gaaf om dat met mexx te doen. Ik ben op een aantal wedstijden geweest daar zag ik enkel verdeling in 1 en meer span vandaar mijn vraag. want een shet tegen een grotere pony ( nrps ofzo) is natuurlijk wel hard werken voor de shet..

Een 4span mexxjes zou wel gaaf zijn Tong uitsteken Maar heb er helaas maar 1tje...

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:28

Tja, ik was aan het sparen voor een 4span Dennisjes. Ik had er al 2(waarvan 1 niet van mij maar die mocht wel in mijn span lopen). Maar mijn totaal staat nu weer op 0. Mijn kar staat dus in de schuur te verstoffen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:33

Met een shetlander rij je gewoon tegen de grotere pony's, maar dat moet echt geen probleem zijn! Een shetlander kan wat sneller draaien en zo. Ik ga over 2 jaar 2span rijden, puur omdat eens mee te maken. Ik heb er nu 1 voor de wagen, en nummer 2 mag nog even groeien Tong uitsteken Ik wou deze winter al met de oudere starten, maar die is drachtig, en begint nu al een buik te krijgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:39

Dennis schreef:
Tja, ik was aan het sparen voor een 4span Dennisjes. Ik had er al 2(waarvan 1 niet van mij maar die mocht wel in mijn span lopen). Maar mijn totaal staat nu weer op 0. Mijn kar staat dus in de schuur te verstoffen.


hmm jammer mexx en dennis zouden een leuk spannetje geweest zijn Haha! Knipoog ... Ga je het nooit meer proberen???


boeflover

Berichten: 6043
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:28

Debo"]
[quote="Dennis schreef:
Tja, ik was aan het sparen voor een 4span Dennisjes. Ik had er al 2(waarvan 1 niet van mij maar die mocht wel in mijn span lopen). Maar mijn totaal staat nu weer op 0. Mijn kar staat dus in de schuur te verstoffen.


hmm jammer mexx en dennis zouden een leuk spannetje geweest zijn Haha! Knipoog ... Ga je het nooit meer proberen???
[/quote]

boef is nog een keer extra gemeten en die is 1.06, dus als mexx nou ook zo iets word kan je dennis in boefie veranderen Knipoog dan kan de "ervaren" boefie mexx voor de kar leren lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:34

boeflover"]
[quote="Debo"][quote="Dennis schreef:
Tja, ik was aan het sparen voor een 4span Dennisjes. Ik had er al 2(waarvan 1 niet van mij maar die mocht wel in mijn span lopen). Maar mijn totaal staat nu weer op 0. Mijn kar staat dus in de schuur te verstoffen.


hmm jammer mexx en dennis zouden een leuk spannetje geweest zijn Haha! Knipoog ... Ga je het nooit meer proberen???
[/quote]

boef is nog een keer extra gemeten en die is 1.06, dus als mexx nou ook zo iets word kan je dennis in boefie veranderen Knipoog dan kan de "ervaren" boefie mexx voor de kar leren lopen
[/quote]

haha ja mexx word groot ind.. maar die loopt die ouwe boeffie er zo uit Tong uitsteken Knipoog Haha!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:36

Tja, ik denk maar dat Boef Den moet vervangen. Dennis word wel bezemwagen, iedereen die van de kar afvalt mag op zijn rug verder Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:41

Dennis schreef:
Tja, ik denk maar dat Boef Den moet vervangen. Dennis word wel bezemwagen, iedereen die van de kar afvalt mag op zijn rug verder Knipoog .



whahaha zie ons al scheuren zo door de maraton.. Mexx in vollevaart.. boef er half naast hangend omdat ie zo moe is en Dennis er achteraan om alle afgevallen grooms op te rapen Haha! Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:55

Debo"]
[quote="Dennis schreef:
Tja, ik denk maar dat Boef Den moet vervangen. Dennis word wel bezemwagen, iedereen die van de kar afvalt mag op zijn rug verder Knipoog .



whahaha zie ons al scheuren zo door de maraton.. Mexx in vollevaart.. boef er half naast hangend omdat ie zo moe is en Dennis er achteraan om alle afgevallen grooms op te rapen Haha! Tong uitsteken
[/quote]

Ja, iid. Ik zie het ook al helemaal voor me hoor!!! Tong uitsteken

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

FemkeH

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:55

Leuk, die wedstrijden met een shet. OK dan!
Ik rij ook met een shet voor de kar. Ik heb echter een tweewieler.
en geen opstap voor een groom ofzo.
Ik vermoed dat ik eerst een officiƫlere wagen moet aanschaffen wil ik een wedstrijd kunnen meerijden?
Wat denken jullie? Verward

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:57

Ja, voor wedstrijden heb je een 4wieler nodig. Staat ook in het proevenboekje beschreven.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:03

gelukkig heb ik nu eindelijk een goede man gevonden die heeft zijn eigen maraton wagen ook zelf gemaakt tegen de tijd dat mexx klaar is zal ik hem eens lief aankijken... Schijnheilig

boeflover

Berichten: 6043
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:15

Debo"]
[quote="Dennis schreef:
Tja, ik denk maar dat Boef Den moet vervangen. Dennis word wel bezemwagen, iedereen die van de kar afvalt mag op zijn rug verder Knipoog .



whahaha zie ons al scheuren zo door de maraton.. Mexx in vollevaart.. boef er half naast hangend omdat ie zo moe is en Dennis er achteraan om alle afgevallen grooms op te rapen Haha! Tong uitsteken
[/quote]
nee hoor ik voel me absoluut niet aangesproken over het afgevallen grooms(wel een goede kans trouwens om op dennis te rijden Haha!) en boef is sneller dan je denkt(alhoewel..)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers