Vraagprijs voor verzorgin van 2paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxkimxx4you
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Vraagprijs voor verzorgin van 2paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 13:37

Hallooo mensen,

Ik krijg mischien 2verzorgpaarden.
Maar ze vraagt een kleine bijdrage van ongeveer 50euro.

Mijn moeder vind dat te veel en ik ook maar ik wil weten hoeveel ze ongeveer mag vragen en als ik een bod doe hoeveel moet dat dan zijn ????

De paarden moeten nog wel ingereden worden dus kan ik er nie op rijden Niet dat ik dat errrug vind hoor.
Ze vraagt of ik 2keer in de week kan komen en dat vind ik ook goed.

Ik hoop dat jullie iets weten.

Groetjes Kimberly

Frits is mooooooooooi !!!!!! He Karin !?!? hahaha


Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:49

50 Euro is inderdaad wel veel als je ze alleen maar mag verzorgen 2 keer per week!
Zelf betaalde ik 75 euro en dan mocht ik 3 keer per week rijden (alleen buiten) en dat vonden veel mensen al duur!
Als ik jou was zou ik niet meer dan 25 euro betalen, tenslotte gaat het alleen om het verzorgen en daar ontlast je haar mee dus als je het zo bekijkt zou ze eigenlijk niks moeten vragen tot je er op mag rijden.
Succes Knipoog

xxxxElvis my pridexxxx
*Profiel bijgewerkt*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:49

Als je er nog niet op mag rijden, dan vind ik 50 euro wel veel. Het gaat dus alleen om verzorgen (ook leuk), daar zou ik niet voor gaan betalen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:54

Ik ga met Tessebes mee... Als je niet eens mag rijden, zou ik er geen cent voor betalen.
En wat zou het inhouden buiten poetsen? De stal uitmesten? Daarvoor betaal je toch niet...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:01

Als het een vergoeding voor het rijden zou zijn zou ik het snappen, maar ze zijn nog niet ingereden, dus jij betaald als het ware haar terwijl jij (denk ik) ook nog voor haar de stal uitmest, als je nou gaat longeren of wandelen en ze hebben meer voer nodig zou ik het snappen als het 5 euro was. Maar jij doet het ook omdat zij te weinig tijd heeft.

(beetje vaag maar goed)

€ 50 vind ik het echt te veel. (wel heel veel plezier met ze!!)

Let love shine so bright

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:09

mijn verzorgstertje doet het gratis en ze krijgt 'les' van mij en mijn vriend, een pony waar ze mee doet wat en wanneer ze wil, binnen (hopelijk) 2 weken een nieuwe buitenbak, vervoer tot aan de binnenbak als het slecht weer is en dan breng ik haar 's avonds terug. Het enige wat zij betaalt is de binnenbak en dat is 50 euro per jaar
dus bij andere woorden ik vind 50 euro wel veel ja, heel erg veel eigenlijk als je nog niet eens kan rijden Verward

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:10

voor verzorgpaardjes zou je niet moeten betalen je helpt hun toch met de verzorging??

ik zou even verder zoeken als ik jou was of zeggen dat je er niet voor betaalt!

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:15

ik zou er ook niks voor betalen, een verzorgpony is meestal gratis, een bijrijdpony kost meestal wel geld, en aangezien je op deze niet kan rijden maar alleen haar rot klusjes op hoeft te knappen zou ik daar dus echt geen geld voor betalen, het zou nog eerder logischer zijn dat jij werd betaald voor dat!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:55

Je zou kunnen kijken of je af kunt spreken dat je niet betaald tot ze ingereden zijn en vanaf dan bijv €50,- per maand. Voor het bijrijden van 2 paarden vind ik €50,- niet veel. Wat er bij mij in de omgeving altijd gevraagt werd (voor ik mijn eigen paarden had) was zo'n Fl 200,- oftewel zo'n €90,- en dat voor 2 a 3 keer in de week. Natuurlijk is het aan jou om te bepalen wat je wel en niet wilt of kunt betalen.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:10

Ik vind het belachelijk om te betalen voor een verzorgpaard
Als je er een paar keer in de week op rijdt vind ik het wat anders, maar dat is nu niet het geval

Als ik mijn paard zou laten bijrijden dan zou het bij mij gaan om 4 keer in de week rijden(eventueel wedstrijden) voro 80 euro in de maand.
Dan vind ik 50 euro voor alleen verzorgen echt belachelijk, de eigenaar heeft er alleen maar profijt van!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:09

Ik vind het ook van de zotte dat je moet gaan betalen voor alleen het verzorgen van twee paarden. Het zou nog eerder andersom moeten zijn, zij wil toch graag iemand die komt helpen. Ik snap dat niet hoor Verward . Ze wordt er idd alleen zelf maar beter van Boos! .

Sinds kort heb ik ook een verzorgster/bijrijdster en ik ben hartstikke blij met haar . Nu kunnen we nog niet rijden, maar als dat straks wel gaat hoeft ze van mij ook niet te betalen. Het is toch mijn hobby (al kan ik me best voorstellen dat mensen geld vragen voor bijrijden). Het enige dat ik van mijn bijrijdster vraag is dat ze straks min. 2x per maand op eigen kosten een privéles neemt bij mijn instructrice, zodat de paarden op dezelfde manier gereden worden.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:29

i s teveel !
als je ze nou kon rijden...

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:35

Voor het verzorgen vind ik dat het te veel is, eigenlijk moet dit gratis kunnen en dan misschien afspreken dat als ze ingereden zijn dat je wel die 50 euro ervoor over hebt.
Voor die 50 euro kan je twee keer in de week lessen op een manege!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:47

Ik zou het niet doen, volgens mij dumpt ze je als de paarden zijn ingereden. Persoonlijk zou ik niet zomaar een 13-jarige die niet regelmatig rijdt op mijn net ingereden paard laten rijden, het is niet l*llig bedoeld, maar straks heb je alleen maar betaald om de stallen te mogen uitmesten.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:13

ik heb 2 nieuwe verzorgpaardjes (sinds gister) Ik mag rijden, ook buiten, wedstrijdenrijden en t kost helemaal niks! Haha!

50 euro vind ik echt belachelijk veel, als ik jou was zou ik wat anders zoeken... zelfs 10 euro per maand vind ik eigenlijk nog teveel

Obelix is gewoon stoer!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 06:34

Ik weet uit ervaring dat het erg moeilijk is om een verzorgster te vinden.
Iedereen wil rijden en niet alleen verzorgen.
Ik vindt het raar dat ze er geld voor gaat vragen.
Waarvoor moet je dan eigelijk betalen?
50 euro omdat je de paarden poetst en mee uit wandelen neemt?
Dat is meer in haar belang dan dat het in jouw eigen belang is.
Ik vindt dat ze er niets voor moet vragen en juist blij moet zijn dat iemand haar wil helpen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 07:56

Ik vind 50 euro ook erg veel. Juist omdat je niet mag rijden.
Imo komt het erop neer dat jij het "vuile" werk mag doen en daarvoor nog moet betalen ook. Ik zou dat echt niet doen.
Als je ze 2x per week zou mogen rijden, dan vind ik het een ander verhaal. Dan vind ik het wel weer redelijk om wat mee te betalen.

* To Belg, or not to Belg *

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:20

Ik vind 50 euro verschrikkelijk duur .
Vooral omdat je er niet op kunt rijden.
Dat ik weet niet wat je mag doen maar het is
wel duur.
Maar als ik jou was dan zou ik naar andere verzorgpaarden zoeken.
Doe het niet anders kun je een bod doen van 20 euro en dan dat je er alles mee mag doen dan word het een ander verhaal!!!!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:03

Ik zou niets betalen totdat ik erop mocht rijden. Twee keer in de week rijden voor 50 euro in de maand vind ik best redelijk.

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:24

Als ik iemand zou hebben die goed voor mijn paard zorgt en dat ik zelf een dagje vrij heb zou ik haar geld toegeven OK dan!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:37

ik heb ook een verzorgpony en daar moet iik een ''kleine'' bijdrage mee bijbetalen voor het voer enzo

ik mag daarbij wel alles doen buitenrijden wedstrijden noem maar op

alleen ik ga er morgen naartoe om het te bespreken hoeveel ik moet gaan betalen enzo en om het paard natuurlijk te verzorgen

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:10

Je betaald lekker een groot deel van haar stalgeld en ze heeft mooi wat meer tijd voor haar zelf. Ik zou het echt niet doen!

Ook bekend als Kim20!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:15

Ik zou het niet doen!

Ik vind eigenlijk dat ze er niks voor mag vragen, je helpt haar in feite. Kijk, als je nou mocht rijden (wat in dit geval niet kan), dan snap ik dat ze er een bijdrage voor vraagt.

Maar het gaat alleen om het verzorgen, ik zou het echt niet doen.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:07

Ik vind het ook een beetje teveel van het goede Om de bovengenoemde redenen en als je even rekent 12x50= 600 euro! Wel mooi 1300 gulden in een jaar tijd voor een beetje verzorgen...Een vriendin van mij mocht een fjord verzorgen en twee tot driemaal per week berijden voor 50 euro per maand. Dat heeft ze toen niet gedaan, omdat ze het teveel vond (al valt dat eigenlijk wel mee, maar aangezien ze het zelf zou moeten betalen..). Maar toen ging ze verder zoeken en heeft ze gewoon aangebeld bij iemand, en daar vond ze twee paarden die ze alletwee mag rijden en daarvoor hoeft ze niks te betalen en ze mag komen wanneer ze wilt en heeft beschikking tot een buitenbak en mag naar buiten, dus ideaal eigenlijk. Ik zou als ik jou was even verder zoeken of 'onderhandelen' over de prijs en wie weet kom je d'r dan wel samen uit, is dit neit het geval, gewoon gaan zoeken naar een leuke verzorg/bijrijdpony die niet veel kost! Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:56

Ik kan op dit moment ook wel iemand gebruiken die kan helpen met het verzorgen van Rinkja. Diegene zou ook niet kunnen rijden,maar gewoon wat poetsen en wat lekker bezig zijn met Rinkja. Ik ben al blij als ik iemand vind,en zal er nooit geld voor vragen. Ik wordt er zelf toch al beter van? Diegene helpt mij al met het verzorgen,dus ga ik niet ook nog eens geld vragen. Dat vind ik echt belachelijk.
Een secretaresse hoeft haar baas toch ook niet betalen als ze haar werk toevallig leuk vind,en het vrijwillig zou willen doen?
Die mensen maken echt misbruik van je,dus ik zou lekker verder zoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers