[jv] ring verlaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

[jv] ring verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 12:25

een stunt van een jury een paar weken terug. Mijn moeder moest in het L1 over C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten. De ring is bij A aan beide kanten (A is dus het midden van de opening) en in plaats van voorbij het bordje stapt ze voor het bordje de ring uit. Verder niets op te merken over de vrije stap, gewoon netjes. Resultaat van de jury: een 4! Met "voorbij A de ring verlaten". Reacties?

Ik had er wel eentje: belachelijk!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 12:28

oeps verkeerd forum Bloos ga even een pb-tje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:37

Topic even hier neergezet nav peebeetje.

In de L had ik een keer dat een gesloten ring niet op tijd open was bij hetzelfde onderdeel CHEA rijbaan verlaten. Dus ik stap langs A over de hoefslag tot de hoek, inmiddels was de ringmeester zover dat de ring open was en ik rij dus een soort van volte en verlaat de ring. Dat leverde ook commentaar op op dat onderdeel. Wat moet je dan? Springen? voor het hek wachten? Wat?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 12:41

zenks Lov, was een beetje blont net Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:09

Toevallig had een stalgenootje van mij precies hetzelfde, zij kreeg ook iets van een 4.
Maar bij haar stond er, dat ze juist NIET voorbij de A had mogen gaan Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:15

je moet officieel voorbij A eruit stappen.
Want ander heb je de oefening niet afgemaakt omdat je niet bij A bent geweest.

In het geval van Lovely zou ik ook niet weten wat ik moest doen.
Denk dat ik tot A zou stappen en dan daar het paard om zou draaien, halthouden en ff belonen. In de ring dus

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 13:20

snap ik kawa, en dat je er een punt voor aftrekt zou ik theoretisch gezien nog kunnen begrijpen, maar twee (uitgaande van een 6 voor de vrije stap)? Ik heb op de jurycursus geleerd dat je positief moet beoordelen en dit vind ik dus echt mieren**ken. Wat bij ons voorop stond is of de oefening correct werd uitgevoerd en door de vergissing niet makkelijker werd gemaakt.

Overigens is het geval van Lovely mij zondag overkomen, ik heb een volte gestapt (voorbij A Haha!) en kon er toen uit. Geen opmerkingen, geen aftrek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:25

Ik vind het ook erg flauw hoor.
Want die 30 cm verschil doet het hem niet meer.
persoonlijk zou ik er zelfs alleen een aantekening van maken, zodat een ruiter het de volgende keer goed doet.

Ook zou ik als jury bij het geval van Lovely ook niet flauw doen, ruiter kan er immers ook niets aan doen.

Maar goed ben geen jury Lachen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:30

Wat een flauwe actie zeg, maar ja jury's kunnen soms makkelijk maar ook heeeel moeilijk zijn he

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:35

Ik vind het wel flauw dat ze daar zo'n probleem van maken, maar je hoort het wel vaker! Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar sinds ik gehoord heb dat het je punten kan schelen ga ik mooi na het bordje er pas uit!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 13:43

ik had het werkelijk nog nooit eerder meegemaakt, en start pas officieel sinds 1984!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:45

Clubgenoot heeft het ook ooit gehad.
Maar ik durf niet meer te zeggen hoeveel aftrek die had. Blond
Weet alleen dat zij toen vertelde dat je er omheen moest, wat ik toen nog niet wist Bloos! Maar sindsdien braaf gedaan heb Lachen

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:48

Idd wel een beetje flauw van de jury!
Ik ben een keer na mijn proef nog door mijn ring gecrossd opweg naar de inrij bak ofzo, gelukkig had de jury daar niks over gezegd Schijnheilig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:59

Nou zeg, dat lijkt me wel heel ver gezocht.
Dat er een opmerking over gemaakt wordt: oke, da's alleen maar leerzaam voor een volgende keer.
Maar om het af te straffen met een 4 vind ik wel heel erg ver gezocht.
Zelf zou ik voor een aantekening zijn gegaan zonder aftrek van punten (als ik me dan al zo geroepen had gevoeld om er uberhaupt iets over te zeggen Knipoog ).


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 15:00

precies Oscar, dat zou ik dus ook gedaan hebben.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:16

Ik zou eigenlijk helemaal niet weten hoe ik het altijd doe! Volgens mij ga ik er altijd voor langs... nog nooit een opmerking oiver gehad. vreemd!
Helemaal wanneer ze er 2 of meer punten vanaf trekken... beetje kinderachtig!
Hoop niet dat het je een winstpunt heeft gekost..

(L)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 15:36

nee, het was bij mijn moeder en dat kostte idd geen wp, maar vreemd vond ik het wel.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:40

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik er niet eens op let of mensen nu voor of na A de ring verlaten. Dus bij mij zou het ook geen puntenaftrek kosten.

Bij het geval zoals Lov beschreef is op de laatste bijscholing nogmaals gezegd dat dit mocht en geen puntenaftrek kost.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:30

Tis inderdaad banketstaaf dat je daarvoor een 4 krijgt, maar je moet eigenlijk wel NA het bordje de ring verlaten dus in zekere zin heeft de jury wel gelijk. maar tblijft natuurlijk banketstaaf

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 16:33

rosanrosan, ik was vroeger jury en deze jury heeft wel gelijk met zijn opmerking maar niet met de twee punten aftrek.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:53

de opmerking is terecht, maar om er een vier voor te geven vind ik absurd!
Ik rijd wel altijd om het borje heen, maar als je dat niet doet verandert de oefening er niet door Vind een vier dus zwaar overdone...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:29

Fitzroy schreef:
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik er niet eens op let of mensen nu voor of na A de ring verlaten. Dus bij mij zou het ook geen puntenaftrek kosten.

Bij het geval zoals Lov beschreef is op de laatste bijscholing nogmaals gezegd dat dit mocht en geen puntenaftrek kost.


Het was wel een laag cijfer en ik geloof de laagste van mijn proef, het koste me dus duidelijk niet mijn winstpunt Lachen. Het was wel de laatste keer dat ik daar gestart heb geloof ik.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:51

Een 4 is idd wel wat streng. Je hoort na A de ring te verlaten, dus ik zou er als jurylid wel een opmerking over hebben gemaakt.
Wat ik ooit heb meegemaakt: ik stond voor te lezen. Ruiter houdt (in het L) halt op X en groette af. Daarna moest dus nog vrije stap rijbaan verlaten komen. De jury moest schijnbaar echt heel hard plassen. Hij rende de auto uit en ging tussen de struiken staan te .......... Die ruiter heeft toen geen vrije stap meer gedaan en is vanaf X gewoon de ring uitgelopen. Kreeg toch een 7 voor de vrije stap.

Levita

Berichten: 1415
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:26

Nou ja zeg! Laatst kreeg ik -2 omdat ik juist na A de ring verliet! Ik had gelijk de ring moeten verlaten volgens de jury!!

Ik reed ook L1.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:52

Zoiets raars hoorde ik ook laatst van een vriendin.
Bij haar werd het hekje niet op tijd opengemaakt na haar proef, dus ze rijdt een voltetje bij A. Krijgt ze -2 voor!!
Later heeft de jury het gelukkig wel nagekeken en zijn excuses aangeboden, omdat die regel veranderd was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floko, quni, shaddy82 en 57 bezoekers