Help mij!! wat moet ik doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Help mij!! wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 13:36

Hoi!

Ik ben nu tweedejaars studente, net 18 geworden en de gelukkige eigenaresse van een heel lief paard. Niks aan de hand zou je denken. Nou wel dus. Ik heb Luvius nu een jaar en het gaat heel goed met hem. Met mij gaat het iets minder. Ik heb het hier thuis zeker wel fijn maar ik kan steeds minder goed met mijn moeder opschieten. We irriteren ons enorm aan elkaar, terwijl we elkaar al niet eens zoveel zien. Ik denk er dan ook stevig aan om op mezelf te gaan. Daar zit echter een hele grote maar aan. Mijn moeder betaald nu alles voor Luvius. We wonen niet op een boerderij ofzo dus staat hij bij een pensionstal. Als ik op mezelf ga wonen betaald mijn moeder dat niet meer en ik kan het niet betalen. Het komt er dan dus op neer dat ik hem dan moet verkopen. Terwijl het nu net zo goed gaat. Toen ik Luvius kreeg was hij heel erg bang en gestressed...dat is nu juist beter aan het worden.
Ik moet hem over een paar jaar sowieso verkopen ben ik bang. Als ik mijn opleiding heb afgerond moet ik het huis uit en kan ik hem ook niet onderhouden van mijn beginnende salarisje..
k heb erover nagedacht hem dan als leasepaard aan te bieden maar hij is zo gevoelig...ik weet niet of dat lukt..wie kan mij helpen..?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:42

Ik ben meteen heel erg lomp, maar ik vraag me af waarom je hem hebt gekocht wetende dat je hem over een paar jaar sowieso weg moet doen terwijl je dat niet wilt?

Leasen vind ik geen optie.
Stel je vind iemand en die stopt er na een half jaar mee?
Ik vind het erg leuk als er iemand is die je paard wil rijden en wil betalen, maar dan alleen als je het doet als je toch je paard al zelf kon bekostigen.

En wat betreft DA kosten.
Ga er maar vanuit dat als je krap zit, er wat gebeurd, want zo gaat dat helaas altijd.

Persoonlijk zou ik hem dus verkopen.
Natuurlijk niet leuk, maar als jet het over 2 jaar toch al moet, dan nu maar, want leuk is het dan ook niet.

Sterkte.


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:43

een goed bijbaantje?,of een oude rijke vent????(nee,hoor,da's flauw)

of een heel goed gesprek met je moeder??
vertel haar over je probleem,meschien kunnen jullie goede afspraken maken!
een moeder die voor haar 18-jarige dochter heel haar paardje bekostigd,is toch wel de moeite waard,om nog eens goed mee te praten??
Laatst bijgewerkt door ikkemetwikke op 05-09-03 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:44

Als je hem echt graag wil houden, dan moet het lukken om alle centen bij elkaar te krijgen lijkt me. Ik las dat je in Friesland woont en volgens mij betaal je daar een stuk minder huur en stalgeld dan in de randstad. Misschien moet je wel naar een andere stal verhuizen met minder facaliteiten of moet je voor jezelf ook wat minder uitgeven.
Leasen zou ik niet zo snel aan beginnen, hooguit een betalende bijrijder er bij proberen te zoeken.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 17:35

Ik heb vandaag met de vrouw van mijn pensionstal gesproken en zij heeft me weer wat moed ingesproken. Ze zei dat we het dan wel even zouden bekijken als het moment werkelijk daar was...maar ik hoefde Luvius niet weg te doen zei ze, dat kon ze niet toelaten. ik bof wel met haar..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:36

Ik heb ook wat ergernissen met mijn ma afentoe *schijnt normaal te zijn bij moeders en dochters Haha! *
Gewoon eens een goed gesprek voeren, want als zij dit paard voor je bekostigt kan het dus niet allemala zo rot zijn?

Met een beginnend salarisje een paard en een huis onderhouden is idd moeilijk, maar bij lange na niet onmogelijk.
Je zou alleen je prioriteiten anders in moeten stellen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:32

ofwel je neemt een baan voor de weekends en werkt je helemaal kapot voor je paard of je verkoopt hem nu aan een aardig iemand die hem wel kan betalen
een paard nemen is een hele verantwoordelijkheid en leuk als je moeder betaalt, mar je moet het ook zelf kunnen

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:24

Hoi,
je moet echt wel een paard kunnen onderhouden van je werkgeld hoor!
Ikzelf heb even berekend ik ben nu 16.. ik ga in de vakantie 6 tot8 weken fulltime werken, met bijv een loon van 3,20.. dan heb ik al een jaar stalling bij elkaar! Dus het moet kunnen, misschien een krantebaantje erbij.. als je echt wilt moet het kunnen, je hebt maar 1 leven, doe er iets mee.
Groetjes Bar

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:46

bezint eer gij begint

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:09

het lukt echt wel hoor !! NU beginnen met sparen voor als je hem zelf moet gaan onderhouden en inderdaad opletten met je uitgaven en er alles voor over hebben om hem te houden dan lukt het wel. leasen zou ik niet doen, een bijrijder is dan een betere optie ! succes ermee en praat met je moeder ! komt echt wel goed Lachen

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:37

veel succes !

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:43

werken en dat het niet kan is onzin.. ben zelf tweedejaars student, woon op kamers, betaal mijn schoolgeld zelf en betaal alles voor buddy ook zelf.. gewoon handig boekhouden.. geen geld uitgeven aan dingen die je toch niet nodig hebt en er naast goed werken..dan lukt dat best..

Dag lieve mama...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 08:51

Leasen lijkt mij geen goede optie. Niet als jij afhankelijk wordt van het geld dat je daarmee ontvangt. Bovendien heb je dan wel je paard in eigendom, maar moet jij je schikken naar de wensen van de huurder. En wie draait er dan op voor veeartskosten ed?
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je gaat wonen. Op kamers is een stuk goedkoper dan een zelfstandige woning. Verder kun je het qua kosten zo gek maken als je zelf wilt. Misschien zul je er een hoop voor moeten laten, maar in principe moet je met een bijbaantje je paard toch wel kunnen onderhouden, lijkt mij.

* To Belg, or not to Belg *

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:06

krantenwijkje ?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:14

haha mijn buurman met boerderij is nog vrijgezel;-) hij is alleen wel 40:-) haha nee geintje....
ik zou tegen dierenarts kosten een verzekering nemen, dan weet je zeker dat je nooit voor onverwachte kosten komt te staan....
verder weet ik niet wat je betaald aan stalling en andere dingen maar 300 euro is nogal wat om naast je studie te verdienen....en je moet dan natuurlijk ook nog huur voor een woning betalen. in bergum duurt het al vaak 2 jaar voor je een huurwoning krijgt.....misschien kun je samen met vriendinnen gaan wonen, dan is het minder duur.
je paard staat toch bij joke? dat lijkt me ook de duurste niet, maar misschien kun je bij een boer ofzo nog goedkoper stallen?

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 13:45

Hoi! Ik heb al met mijn moeder gepraat en het gaat nu wel weer redelijk gelukkig bemiddelt m'n vriend ook wat..Ik heb besloten dat ik dus sowieso nog wel een jaar thuis blijf. Veel sparen, veel werken ik hoop dat het dan lukt. bedankt voor jullie reacties!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:51

Ik had ook altijd ruzie met mijn moeder.

Maar je groeit er overheen heb ik nu ook gemerkt.

Ik ben weinig thuis door mijn paardje, werk en school en als je elkaar een beetje mijdt gaat het geweldig.

Ik doe gewoon normaal en het gaat perfect zo.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:04

wat we allemaal al niet overhebben voor onze paardjes...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Delaja, Jussem, LauraDB, Marjaxox, ramasso, rover_ en 73 bezoekers