Anydale vandaag in de krant niet positief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:07

ankie1 krijgt veel bezoek zo te lezen, steek de BBQ maar vast aan Haha! dan neem ik mijn fototoetsel wel mee Knipoog

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:14

Voor scannen is het artikel te groot en voor overtypen te lang, maar ik heb een samenvatting voor jullie gemaakt:

Malaise op de manege
Eigenares van het Muiderbergse Any Dale knokt zich een weg terug


En ex-klant van de manege heeft een anonieme brief naar de krant gestuurd dat het slecht gaat op Any Dale. Ruzie, slechte sfeer, geldproblemen. De briefschrijver verwacht een faillissement door hoog opgelopen schulden. Door geldgebrek zou de paarden medische hulp worden onthouden.

De krant vroeg commentaar aan Maartje Strengers, secretaris van de rijvereniging Any Dale, die overigens volkomen los van de manege opereert. Zij vertelt dat inderdaad veel mensen hun paard van de manege hebben weggehaald. De oorzaak kent zij niet. Er worden ook geen wedstrijden meer gehouden. Ze verwijst naar de bedrijfsleider van de manege Marie Louise Perier.

Egbert van Keulen, voorzitter van de rijvereniging vindt de sfeer om de manege ook niet goed meer. Hij denkt dat het ligt aan mismanagement en falend beleid. In een jaar tijd hebben zeker 15 paardenbezitters hun paard weggehaald en daarmee zijn veel inkomsten weggevallen. Van Keulen is inmiddels door bedrijfsleidster Perier de toegang tot de manege ontzegt, een paar dagen nadat bekend werd dat de krant een anonieme brief had ontvangen.

Toen de vroegere eigenaar Joop de Jong nog de scepter zwaaide had de manege een grote faam volgens Maartjes Strengers. De Jong is nog steeds eigenaar van het onroerend goed, maar bemoeit zich niet meer met de manege. Hij houdt zich bezig met zijn handelsstal Any Dale Trading.

De Jong sloot een pachtcontract van 5 jaar met Perier. Na 5 jaar werd het contract verlengd en kreeg Perier een koopoptie. De Jong heeft de anonieme brief gelezen en vindt het rancuneus van toon. Over Periers bedrijfsvoering wil hij niet veel kwijt. “Ik heb nog wel een wensenlijstje van dingen die anders zouden moeten, maar ik ben slechts de verhuurder”. Hij woont nog naast de manege en ziet wel dat het met de paarden goed gaat. Ze mankeren niets en zien er goed uit. Als er wantoestanden waren zou hij het contract direct ontbinden.

Any Dale staat bij de FNRS goed bekend. Korter dan 2 jaar geleden kwam de manege zonder problemen door de keuring.

Marie Louise Perier reageert naar de krant toe heel open op de problemen. De liquiditeitspositie van de manege is volgens haar goed. In het verleden had zij wel eens een betalingsregeling, maar nu mag zij de leverancier van het kuil en stro zelfs op rekening betalen. Daar komen dan weer praatjes van omdat mensen zien dat ze niet contant betaalt.

Zo zijn er meer misverstanden. In het clubblad stond dat Perier klanten aanmaningen stuurt, zonder eerst een rekening te sturen. Later bleek de klant de rekening toch te hebben gevonden. Maar dat komt dan niet in het clubblad.

Verder heeft zij bordjes ‘verboden toegang’ opgehangen bij de stallen omdat dat een voorwaarde was voor het certificaat Veilige Paardensport Nederland. Maar dat wordt dan weer verkeerd uitgelegd.

Na de brand in 1998 ging de huur met 40.000 gulden omhoog en moest de bedrijfsvoering commerciëler. De FNRS ging wedstrijden op de manege organiseren en dat bleek een schot in de roos. Maar dat schoot verkeerd bij de rijvereniging en die besloot geen wedstrijden meer op Any Dale te organiseren. De bestuursleden van de rijvereniging haalden hun paarden weg van de manege.

Het clubblad van Maart van dit jaar stond bol van de verdachtmakingen. Perier kreeg er tranen van in haar ogen. Het stond vol met roddels, laster en scheldpartijen. Zelfs over haar prive leven. Perier leeft samen met een vrouw en kreeg vorig jaar een dochtertje. Blijkbaar is dat in Nederland nog niet geaccepteerd.

Perier brengt inmiddels een eigen clubblad uit. Voor de vertrokken pensionklanten in de plaats heeft ze nu leasepaarden. De leaseklanten zijn ook voor de horeca belangrijk, want die lijdt eronder dat er minder wedstrijden zijn.

Perier is verbijsterd door de aanklacht van de anonieme briefschrijver dat er wordt beknibbeld op medische zorg. “Kijk, ik weet zoveel van paarden dat ik meteen zie wat eraan scheelt. Als ik zie dat een paard alleen rust nodig heeft, ga ik er geen dierenarts bijhalen”.

Perier blijft optimistisch over de toekomst. “De koop van de manege is in de laatste fase. Mijn huurbaas heeft zijn adviseur opdracht gegeven de koopoptie te stoppen, maar het ligt vast in mijn contract. Alle onrustige klanten zijn weg, alleen de onrust zelf nog niet. Ik heb geleerd veel zaken via mijn advocaat af te handelen, want de rust moet terug in de tent.”

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:49

Botervlieg schreef:

Jij verbaast me niet zo gauw hoor, Desiree! Ach gut

NIET?! Scheve mond
doe nog wel zo mijn best.......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:52

Valt me eerlijk gezegd nogal mee.
Er is keurig hoor en wederhoor toegepast.
Compliment voor de journalist!
(Ik zie dat wel anders...)

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:56

Marianne schreef:

Na de brand in 1998 ging de huur met 40.000 gulden omhoog en moest de bedrijfsvoering commerciëler. De FNRS ging wedstrijden op de manege organiseren en dat bleek een schot in de roos. Maar dat schoot verkeerd bij de rijvereniging en die besloot geen wedstrijden meer op Any Dale te organiseren. De bestuursleden van de rijvereniging haalden hun paarden weg van de manege.


Uhm, correctie: de wedstrijden werden niet om die reden niet meer georganiseerd. Het ging erom dat de eigenaresse een aantal mensen niet meer wilde laten starten. Ze vond dat de rijvereniging ze moest wegsturen. Tuurlijk heeft de rijvereniging ook niet geweldig gehandeld, maar oké.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:57

smurf schreef:
ankie1 krijgt veel bezoek zo te lezen, steek de BBQ maar vast aan Haha! dan neem ik mijn fototoetsel wel mee Knipoog

Boktmeeting bij ankie1 Haha!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:58

hoeft niet meer, het artikel staat al hier Haha!

maar op zich wel een leuk idee

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:02

smurf schreef:
En *uh* Joske de Tina-tijd ben ik ver te boven hoor, ik zit meer in de Plus-tijd......en als ik lekker wil drammen bij Ankie1 dan maak ik dat zelf wel uit


Met drammen bereik je niks, alleen maar ergernis Boos! maar goed, iemand die vér boven de Tina-tijd zit, zou toch beter moeten weten Huilen

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:05

zou het soms zo kunnen zijn dat Ankie1 en ik elkaar IRL vrij goed kennen?????? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:14

Niet alles verklappen, smurf.
Elke held verdient zijn kans! Haha!

(grappie, Joske, grappie !! )

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:17

Hi smurf, het artikel staat ook in de huizense editie van de G&E hoor!!! Ik heb 'm net gelezen.. Moet ik 'm anders meenemen naar stal voor je vanmiddag???

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:19

smurf schreef:
zou het soms zo kunnen zijn dat Ankie1 en ik elkaar IRL vrij goed kennen?????? Haha!


Dat zou best kunnen, geloof ik direct, wat ik alleen bedoel is de toon die op dit topic heerst..
Op deze manier komt er heel snel een slotje op, en dat is niet de bedoeling, toch ? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:26

Wil je dat uitleggen, Joske?
Want volgens mij lezen we met geheel verschillende
ogen/brillen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:27

Botervlieg schreef:
Compliment voor de journalist!
(Ik zie dat wel anders...)


De journalist is Tamar de Vries van de Gooi en Eemlander.
De samenvatting-maker werkt bij een andere krant Haha!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 13:38

Pipo schreef:
Okkie heeft destijds van Joop de Jong geloof ik de kans gekregen om het bedrijf over te nemen. Niet vreemd dat dat zo 123 niet goed gaat. Ze was erg jong toen ze dit deed, en de belasting van een volledig bedrijf is erg groot. Daarnaast moest er veel gebeuren aan het bedrijf, veel investeren gemaakt worden, en dat is als je zo jong bent, en geen kapitaal hebt heel moeilijk.

dit klopt helemaal maar.... ze zit er inmiddels al 10 jaar!!!!!
ik zeg altijd maar zo:waar rook is,is vuur
mensen schrijven niet zomaar naar de krant

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 13:40

eneh,smurf boktmeeting bij mij op stal is goed! dan wel allemaal je paard menemen(en laten staan) heb ik mijn stallen weer vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:41

Zucht is het al weer zolang geleden dat ze die lezing op school kwam geven. Toen was ze pas 22 of zo....................time flies zullen we maar zeggen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:53

Ik kan me van vroeger de pony wedstrijden nog erg goed herinneren, op koninginnedag etc. Zonde dat het dan deze kant uit loopt met zo'n manege!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:08

Botervlieg schreef:
Wil je dat uitleggen, Joske?
Want volgens mij lezen we met geheel verschillende
ogen/brillen.


Daar houden we het maar op Knipoog

Heb geen bril meer, Joske is lekker gelaserd Tong uitsteken Cool

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:12

ha Ankie1, is goed hoor, Morrie heeft weer 4 nieuwe Nikes eronder gestimmerd gekregen, moet ie tot 24 oktober mee doen ...... en hij is momenteel hartstikke braaf, ik tuf zo naar M'berg met hem!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:00

smurf schreef:
ha Ankie1, is goed hoor, Morrie heeft weer 4 nieuwe Nikes eronder gestimmerd gekregen, moet ie tot 24 oktober mee doen ...... en hij is momenteel hartstikke braaf, ik tuf zo naar M'berg met hem!

Maar jiron blijft niet bij jou staan hoor ankie1! Hij staat prima op z'n nieuwe plekje Haha! Maar bij jou staan er zowat meer dan bij Any dale Haha! Haha! Haha!

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:17

paardje waar ben je heen gegaan???
en annabel rijd die daar nog wel???

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 23:22

paardje"]
[quote="smurf schreef:
ha Ankie1, is goed hoor, Morrie heeft weer 4 nieuwe Nikes eronder gestimmerd gekregen, moet ie tot 24 oktober mee doen ...... en hij is momenteel hartstikke braaf, ik tuf zo naar M'berg met hem!

Maar jiron blijft niet bij jou staan hoor ankie1! Hij staat prima op z'n nieuwe plekje Haha! Maar bij jou staan er zowat meer dan bij Any dale Haha! Haha! Haha!
[/quote]
ja goed he! maar ik heb er nog een paar vrij! dus kom maar op!! Haha! Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:02

alja schreef:
paardje waar ben je heen gegaan???
en annabel rijd die daar nog wel???

Naar een nieuwe pensionstal, echt relaxxxt. Annabel rijdt een manege paard, dus die heeft geen keus.

Ankie1, je stalletjes komen echt wel weer vol hoor! Zal het even promoten Haha!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 00:07

ja dat geloof ik ook(heb al bijna meer pension vol als anydale!hihhi)maak me ook geen zorgen!