Wie gaat er naar de Star sale veiling in Drachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Wie gaat er naar de Star sale veiling in Drachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 11:10

Wie gaat er naar deze veiling?
Ik ben er waarschijnlijk de hele dag al, de veulens moeten er vroeg zijn.

Hebben jullie al op de site gekeken?
Voor degenen die morgen aanwezig zijn, kunnen raden wat het duurste veulen word.


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:28

De fokker van het duurste veulen weet dit NU al voordat de veiling uberhaupt heeft plaatsgevonden.

Wedden dat dat weer zo'n dealtje is?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:32

Ja ik ben er in elk geval. Ik moet alle prijzen door bellen, zodat deze meteen actueel op de site komen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:43

wellicht dat enige fokkers / eigenaren je NU alvast de overeengekomen prijs kunnen doormailen?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:47

CGJ12 schreef:
wellicht dat enige fokkers / eigenaren je NU alvast de overeengekomen prijs kunnen doormailen?


Haha ja, ongetwijfeld. Zou me een hoop werk schelen... Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:17

Ik ga, in mijn eentje vooralsnog....
Zal ik proberen je op te zoeken bij de stallen?

En ja, ook ik geloof dat het duurste veulen al bekend is. Die overdreven hoge prijzen op die veilingen zijn vaak een wassen neus. Leuk voor de fokker, maar het blijft publieksverlakkerij. Kan het dus niet goedkeuren, maar zag het in 2001 zeker weten gebeuren, toen de hengst Ronaldo wat publiciteit nodig had...
Ben benieuwd. Ik weet wel al welke veulens bij mij favoriet zijn, zal extra mijn best doen om op mijn handen te blijven zitten Clown

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:19

CGJ12 schreef:
wellicht dat enige fokkers / eigenaren je NU alvast de overeengekomen prijs kunnen doormailen?

Durf je een gokje te wagen?? (Ik niet hoor)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:25

Wij gaan heel misschien ook!! Moeten even kijken hoe het uitkomt met de tijd, morgen moeten we eerst naar Almelo een merrie + veulen ophalen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:26

Mijn gok: 27, de Ramon x elite Wiepkebloed. Ramon heeft wat publiciteit nodig.
Al maken de 45 en 47 ook kans, 45 = gewild dressuurbloed in juiste kleur, 47 = springbloed met hengstkeuring-potentie

Mijn favoriet zit overigens niet bij deze genoemde veulennummers.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:29

De goedkoopste schat ik te zijn de nummer 2: voshengstje met hoge witte sokken. Wellicht dat het springbloed de eer kan hooghouden; als dressuurpaardje werd dit zeker weten de laagst geprijsde buiten de tuigveulens

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 00:10

Wat denken jullie van nr 37!
Ja Dees is goed ik ben bij de stallen, de hele middag wel.
Nr. 14 Wahnfried
Indoctro x Nimmerdor.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:18

Hey ik ben d'r ook Haha!

Maar dat wist je natuurlijk al lang!

Ben benieuwd voor wat voor een prijs die van Sietse weg gaat! En die van jullie natuurlijk ook Knipoog

Hey kheb d'r echt zin in!!

Xie je daar wel!!

Groetjes Tong uitsteken

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:49

Wij waren in Verden voor de Hanno veiling van fokmerries en veulens. Maar liefst 190 veulens werden geveild. De meeste voor goeie, enkele voor extreme prijzen. Vooral voor de fokmerries werd nogal wat neergeteld.
Daarna een gesprekje gehad met een blije fokker: hij had 30.000 euro gekregen voor z'n Fürst Heinrich veulen... en zonder afspraakjes. Het kan dus wel.

Iemand die naar de Hanno hengsten keuring gaat in oktober?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:51

Daar was nog wel vooraf het een en ander over te doen. Menigeen was bang dat, met zo'n groot aantal, de prijzen laag zouden zijn, dat is dus uitgebleven.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 12:11

Ja daar zaten behoorlijke prijzen tussen.

Ik baal wel, ik had vandaag liever in Warendorf gezeten, maar ja volgend jaar weer een kans Lachen


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:28

Zannekin schreef:
Daarna een gesprekje gehad met een blije fokker: hij had 30.000 euro gekregen voor z'n Fürst Heinrich veulen... en zonder afspraakjes. Het kan dus wel.


Bij overeenkomsten (of dit nu wel of niet waar is in het midden latende) is het de bedoeling dat alle partijen meedoen.

Dus de fokker zal ALTIJD blij doen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:14

Kan allemaal wel zijn, dat van die bedragen. Hoewel het lijkt me sterk bedrog, dat men serieus kan aanklagen. Maar ik kan wel geloven dat zoiets plaatsvindt in de paardenwereld.

Maar ik geloof nooit dat die veulens voor een appel en een ei van adres veranderen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:24

Jan_VT schreef:
Kan allemaal wel zijn, dat van die bedragen. Hoewel het lijkt me sterk bedrog, dat men serieus kan aanklagen. Maar ik kan wel geloven dat zoiets plaatsvindt in de paardenwereld.

Maar ik geloof nooit dat die veulens voor een appel en een ei van adres veranderen.


Sorry maar ik begrijp niet wat je hier nu duidelijk wilt maken???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:32

Wel, dat die veulens toch steeds voor een meer dan goede prijs zullen verkocht worden uiteindelijk.

Misschien zegt men publiek 30.000 €, als het veulen in werkelijkheid dan nog wordt verkocht voor de helft, dan zou ik als verkopen ook glimlachen hoor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:15

Jan_VT schreef:
Wel, dat die veulens toch steeds voor een meer dan goede prijs zullen verkocht worden uiteindelijk.
Misschien zegt men publiek 30.000 €, als het veulen in werkelijkheid dan nog wordt verkocht voor de helft, dan zou ik als verkopen ook glimlachen hoor.


Waar maak je dat uit op.

Lijkt me totaal niet in verhouding met de huidige markt. Daarbij zijn het altijd veulens van hengsten die aan de weg timmeren omdat ze van eigenaren zijn die die hengsten in de spotlights zetten. Een hoge prijs op een veulenveiling hoort gewoon bij het totale PR gebeuren rond zo'n hengst.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:25

Die veulens gaan wel echt zoveel. Voor het merk wordt altijd nog altijd goed geld gegeven. De fokker in kwestie had ook een fokmerrie die 25000 euro had gekost (ging voor het dubbele nog niet weg).
Voor die super cracks wordt zoveel geld gegeven, het is een wereldje apart. Afspraken op veilingen zijn trouwens niet zo heel simpel. Als er daar een amerikaan meebiedt die tot 50000 euro wil gaan, dan betaalt de (afgesproken) koper wel gewoon de veilingkosten van 6% en nog een keer 7% erbovenop.
Er zijn een aantal veulens op voorhand verkocht maar die worden gewoon niet meer voorgesteld: betaal je geen extra kosten.
Je ziet dat veulens van bepaalde hengsten ongeacht de kwaliteit veel geld gaan: Sandro Hit bv, maar dat heeft meer met mode te maken...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:40

[naam verwijderd] schreef:
Mijn gok: 27, de Ramon x elite Wiepkebloed. Ramon heeft wat publiciteit nodig.
Al maken de 45 en 47 ook kans, 45 = gewild dressuurbloed in juiste kleur, 47 = springbloed met hengstkeuring-potentie

Mijn favoriet zit overigens niet bij deze genoemde veulennummers.


Ik ben helderziend!
27: 9250 euro
45: 5750 euro
47: veilingtopper 13.000 euro

En idd, nummer 2: 2100 euro. Maar die kwam echt uit een hele bizar slecht uitziende merrie. Veulen was best aardig, maar die merrie....afknapper.

Mijn persoonlijke favoriet, de nummer 26 bracht 4700 euro op. Ik vond het te weinig.
Het gemiddelde van de rijpaardveulens zal rond de 4000 euro zitten; het was een veiling zonder uitschieters, en niet meer zo goedkoop als vorige jaargangen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:52

OK, 27 en 47 had je goed gezien, maar 5750 euro voor nr 45 was toch niet echt top. Er waren nog een paar duurder (bv 9, 33). Maar 26 viel tegen, dat vonden wij ook.
Ik vond de prijzen wel realistisch - een paar uitschieters, maar normaal en op een enkeling na te volgen. Nr 2 had idd een erg slechte moeder - 4 jaar en nog in 't veulenboek, hoe is de selectie eigenlijk geweest? Of kijken ze dan echt alleen maar naar het veulen zelf?
Weet iemand trouwens waarom Noordhuis er niet was met z'n veulens?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:10

Waarom die 33 zo hoog eindigde (9500 euro) is mij volledig ontgaan, kon er niet anders van worden.
Die 9 vond ik een hele mooie. De krack C merrie waar die uit Gribaldi uitkwam was mooi, maar kon sterker achter, het veulen was beter. 10.500 euro. Wel iele halsjes.

Aan het begin van de veiling werd vertelt dat de niet aanwezige veulens waren afgekeurd door de DA

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:12

Het koopje van de avond vond ik trouwens de nummer 3, de Cavalier x Purioso x Makelaar. 2900 euro, en wat kon dat beestje lopen! Kwam uit een kwijlwaardige merrielijn, dat ook nog.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 134 bezoekers

cron