probleem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:22

haay ik verzorg een haflinger die soms stil gaat staan. als ik haar dan aandrijf met mn benen en zit enzo dan loopt ze naar achter. als ik haar vervolgens naar achter wil laten gaan blijft ze stilstaan..irritant! het helpt alleen als ik haar sla. maar dat doe ik liever niet, zo heb ik niet leren rijden, en ze doet het alleen in het begin. als ik eenmaal bezig bent rijdt ze super..maar hoe los ik dit op? ik wil haar niet telkens een keiharde knal geven! Of moet ik dat juist wel doen? Verward
xxx rooz


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:58

een keiharde knal is ook niet de bedoeling denk ik, maar een tikje kan geen kwaad, dat gedar moet je snel afleren want het slaat nergens op en is alleen maarvervelend, en een klein tikje kan vaak al wonderen verrichten en zeker zijn van jezelf! Denk alvast dat je voorwaarts bent!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:05

Had ik eerst ook. Flink kwaad worden en een tikje geven op de kont. Laat 't haar merken hoor!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:09

Idd, een keiharde knal hoeft niet een tikje is genoeg.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:12

aan de anere kant als je haar 1maal een echt oplawaai geeft gaat en dat ieder keer als ze staakt herhaal t zal ze het na een tijd je wel beu worden hoor


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:14

Doe je handen naar voren als je aandrijft..voor het geval je dat niet had, Ene een klein tikje erbij..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:40

Ha die Roowz, leuk dat je weer rijdt, al zal je vandaag wel andere dingen aan je hoofd hebben denk ik met stefje. Is vandaag een jaar geleden.

Het kan zijn dat die haflinger gewend is aan een wat langere teugel als ze nog niet is los gereden. vergeet het achteruitrijden even en kijk eens hoe deze pony reageert met aandraven met een heel lange teugel (geen boog maar net aanleuning). En gebruik desnoods je stem erbij met het commando draf. En kijk of dit helpt.

Werkt dit niet dan in eerste instantie alleen met je benen proberen op te lossen. ALs je nu al een zweep gaat gebruiken loop je de kans dat deze pony helemaal niet meer op een zweep reageert ook net als je ergens langs moet wat eng is bijvoorbeeld.

En kijk eens hoe het aandraven is aan de longe zonder dat er iemand op zit.

Succes en ik spreek je wel weer. En een dikke snor van C.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:35

dat laatste is een goed advies
kijk eerst waar jullie miscommuniceren voordat je aan ondeugendheid gaat denken
aan del onge kun je haar leren om op stemcommando aan te draven en dat commando kun je dan ook in he tzadel gebruiken
Inderdaad probeer eens aan te draven aan de lange teugel
misschien denkt ze dat jij he t commando achterwaarts geeft als je aan wil draven, omdat je de teugels aanneemt en gaat drijven
En dan i sze eigenlijk superbraaf als ze achteruit loopt, want ze denkt dat dat de bedoeling is
We moeten wel streng zijn, maar ook duidelijk in wat de bedoeling is

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:48

Gewoon een kledder op dr kont. Dat zijn toch geen fratsen! kom nou.

Het is heel simpel jij vraagt, je eist en volgende fase is jij dwingt. Een paard moet zo te rijden zijn dat bij een kleine vraag het dier reageert. Mijn merrie wil ook nog wel eens staken als het te moeilijk word. En dan krijgt ze dus een klap op haar kont, soms twee soms drie en soms wel vier en steeds harder. Net zolang totdat ze dus naar voooooooren gaat.

Stel he dat je buiten aan het rijden bent en je moet oversteken, je bent halverwege en je ziet een nitwit in een golfje gti die ondertussen aan het bellen is en jou niet in de gaten heeft. Jij moet aandraven om een aanrijding te voorkomen en ja paard gaat stilstaan........... Wat doe je dan? Nou zo moet je ook reageren in de bak. Het is een serieuze kwestie .

Wat je ook kan doen is dit bespreken met je lesgeefmens en die zal dan met een longeerzweep in de bak gaan staan.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:01

Jah, dat kan wel zijn, maar ik denk niet dat ze elke keer een lesgeefmens kan betalen, alleen maar om in de bak te gaan staan Haha!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:07

Inderdaad een tikje gewoon om der duidelijk te maken dat je niet van dit gedrag gedient bent! Wat je ook kan proberen, zij gaat toch achteruit als je der aandrijft, nou laat der maar achteruit gaan een heel stuk, dat ze dus wel doorheeft dat ze moet reageren op jou. Na een tijd zal ze doorhebben dat er niet echt valt te spelen met jou en stopt ze ermee, en anders hulp zoeken he dat wil ook nog vaak helpen, een goede instructeur zoeken.

maar in ieder geval heel veel succes!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:24

[quote="gijsenkim"]Gewoon een kledder op dr kont. Dat zijn toch geen fratsen! kom nou.

Het is heel simpel jij vraagt, je eist en volgende fase is jij dwingt.

hier zou ik niet graag paard bij zijn....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:06

Dat dacht ik ook al, als ik iedere keer als mijn paardje niet helemaal doet wat ik bedoel kan ik wel blijven slaan, dat helpt misschien even maar op den duur helemaal niet meer, dan gaan paarden ervan uit dat het kennelijk zo hoort en een zwaardere straf dat keihard slaan heb je niet.

Je moet eerst zeker weten dat van beide kanten duidleijk is wat de bedoeling is, is er sprake van een misverstand en je lost dat op met geweld dan vertrouwt je paard je al heel snel niet meer.

Het is net als in de klas. ALs een leraar iets uitlegt en je snapt het niet meteen dan krijg je toch ook geen pak slaag (tenminste dat hoop ik dan maar).

Reageert die haflinger aleen bij jou zo roowz of ook bij de eigenaar als die er op rijdt??

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:08

fjordenfan"]
[quote="gijsenkim schreef:
Gewoon een kledder op dr kont. Dat zijn toch geen fratsen! kom nou.

Het is heel simpel jij vraagt, je eist en volgende fase is jij dwingt.

hier zou ik niet graag paard bij zijn....


wees inderdaad maar blij Extreme duivel Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:13

gijsenkim"]
[quote="fjordenfan"][quote="gijsenkim schreef:
Gewoon een kledder op dr kont. Dat zijn toch geen fratsen! kom nou.

Het is heel simpel jij vraagt, je eist en volgende fase is jij dwingt.

hier zou ik niet graag paard bij zijn....


wees inderdaad maar blij Extreme duivel Extreme duivel
[/quote]

haha....moet er even om lachen Gijsenkim, sorrie Cool

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:48

Chiqa"]
[quote="gijsenkim"][quote="fjordenfan"]
[quote="gijsenkim schreef:
Gewoon een kledder op dr kont. Dat zijn toch geen fratsen! kom nou.

Het is heel simpel jij vraagt, je eist en volgende fase is jij dwingt.

hier zou ik niet graag paard bij zijn....


wees inderdaad maar blij Extreme duivel Extreme duivel
[/quote]

haha....moet er even om lachen Gijsenkim, sorrie Cool
[/quote]

mag Haha! , ik ook Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, BranwenGC, ChelseaAyLee, dolor, journee, Lenexa, pien2010, tienus63, ulaantje en 98 bezoekers