wie rijdt er dressuurwedstrijden met een fjord?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 15:17

zelf rijd ik met mijn fjordenmerrie(lucky)
van 4, dressuurwedstrijden. Ik ben nu net L geworden en in de B ging t best heel goed.
ik ga dit jaar ook met haar naar Almelo.maar...nu vroeg ik me af wie nog meer wedstrijden met zijn fjord rijdt en hoe dat gaat!?Je leest nml. de laatste tijd veel over fjorden in de klasse Z en M(dat verwacht ik niet hoor,maar vind t gewoon leuk om met een pony die je niet zo veel op westrijden ziet om daar mee te rijden). Lovers


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:35

Wat goed he van jullie......ik heb zelf een fjordenmerrie, maar daar moet ik nog mee beginnen.....ik bedoel lessen enzo en dan wil ik eerst de zadelproef gaan doen en als dat een beetje gaat en ik heb de zenuwe een beetje onder controle dan ga ik misschienn nog eens proberen om een wedstijd te rijden.
Ik ken wel iemand die Z is geworden met een fjord..........maar daar weet Marjolein meer van......"toch Marjolein.....Thea toch"

Jacqueline Pling

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:40

Ja Thea is volgens mij Z geworden Irmkard. rijdst ze nu trouwens geen wedstrijden meer mee hij si gebombardeerd tot manege ponie nadat thea t tinkervirus ontdekt had. Maar T kan heel goed met de wat grovere ponies in de dressuur rijden en t komt gelukkig ook steeds vaker voor

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:42

Ik heb haar toender tijd wel eens op die fjord zien rijden (toen leste ik daar ook nog) en ik vond dat zo'n mooie fjord.....prachtig gewoon......ach ja toen hield ik al van fjorden!!! Lachen
Toen waren het heel veel fjorden in de les en nu dus heel veel tinkers als ik het goed begrijp!!!

Jacqueline


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 15:47

FJORDEN zijn ook mijn toppers!
Ik heb zelfs gehoord dat er een fjord grand prix loopt in Amerika, echt tof!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-01 15:48

Jacqueline, succes met het aanrijden van je fjord!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 15:51

ach ja zo is thea. eerst is de een haar favoriet en mag niemand op rijden. poos later heeft ze weer een ander paardje ontdekt en word de een zo aan de kant gezet.
zo ging het ook met rakefet, zo'n gaaf paard, maar toen kwam jane (fjord) en toen irmkard (fjord) en nu scott (tinker). wie/ wat is de volgende??? ach ja ben allang blij dat ik daar weg ben Lachen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:06

Jij zegt precies wat ik denk Akerna hahahaaha....inderdaad eerder mocht je bijwijze van spreken nog niet eens in de buurt komen van haar paarden!!!
Ik heb er overigens maar 3 maanden gereden,moet wel eerlijk zeggen dat ik Thea op zich wel aardig vind.......af en toe een beetje pinnig hahaha Pling

Jacqueline

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:09

Ik heb daar ongeveer een jaar of 6 geleden gereden......kan ook wel wat langer geleden zijn hoor......maar toen heb ik ooit eens op een paard gereden die ze s'morgens in Zuid laren had gekocht.....het was een donker bruine tuiger echt een grote hoor.......weet een van jullie misschien welke ik bedoel.......weet de naam niet meer, weet alleen dat dat paard giga hoog opgooide met de benen.........was wel een hele gave!!! Kusje

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:13

niet toevallig hianca of vienetta??
ik heb daar van mijn 11e tot mijn 14e gereden. dus eh ook al zo'n 7 jaar geleden.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:17

Zou best kunnen die namen zeggen me eerlijk gezegt niet zo heel veel Party!! .
Ik heb er ook maar 1 keer opgereden en toen daarna heb ik denk ik nog 2 lessen gereden en toen ben ik daar gestopt........vond de lessen ook een beetje saai!!!!

Heb jij nadat je bij Thea hebt gereden nog ergens anders gelest dan?

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:37

ja bij stalhouderij lankhorst in beemte-broekland, daarna priveles met niekje bij diana. nu (op dit moment dus niet) les ik met crosby bij de cannenburgher ruiters aan de laan van fasna in vaassen.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:52

ik denk dat je misschien finette bedoelt, een grote donkerbruine met een brede bles. die is laatst verkocht.
Irmkard is idd een supergave fjord *LOL* alleen gooit ie zn voorbeentjes een beetje raar op, maait een beetje. maar hij rijdt suuuuuuuuper!!! Cool

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 19:49

ok ik wil ook meegokken. JUMBO was ruin en groot en ook donkerbruin. heb m eigenlijk niet goed gezien toen was toen nog ukkerigepuk. De rest heeft ze volgens mij allemaal bij lankhorst gekocht. En ach zo is Thea dat ze van de een naar de ander hobbelt. Nu met dew tinkers heeft ze het al jaar of 5 (record) en ik vindt t zelf ook een super ras (waar je mee omgaat wordt je mee besmet). En ze mag nu shows geven en dat is toch wel haar stokpaardje momenteel. En ach ik vindt t wel goed zo. ben hardstikke heppie dat ik ook mee mg rijden
en dat doet me eraan denken dat t vandaag PRECIES 1 JAAR geleden is dat ik voor shows rijden gevraagd werd. toch wel een van de meest heppiest ddays uit mn leventje

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:05

Ja Maaike volgens mij was het Finette......komt me wel bekend voor hahaha.

Renate....Canneburg ruiters is dat de manege de Cannenburg......want daar rijd mijn vriend namelijk op de kar!!!

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:12

hoi sjacqueline. nee ik denk dat jij weultjes bedoelt. daar rijden ze wel aangespannen. daar hebben ze een echte manege en manegepony's/paarden. bij ons rijd iedereen met eigen of verzorgpaard. wij zitten als je vanaf apeldoorn vaassen binnekomt rechts en voor weultjes moet je ergens linksaf.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:15

Ja ik bedoel Weultjes ja......maar dan weet ik ook waar jij rijd.....rechtsaf bij de stoplichten en dan meteen om de hoek ofniet......hebben ze daar ook een binnenbak?

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:19

ja, we hebben sinds vorig jaar oktober officieel een binnenbak. geopend met een show. ik op mijn dikke crossebos ook meegedaan natuurlijk. *LOL*

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:19

ik ben ook al besmet met het tinker virus

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:22

O gaaf en daar les je dan iedere week met Crosby?
Kun je daar zo lopend heen of moet je met de trailer?

Ik vind Tinkers ook heel gaaf......en voordat we Oliva kochten zijn we ook nog bij een tinker wezen kijken bij Kroon......die kennen jij en Kim denk ik ook wel!!!!

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:28

ja kroon ken ik wel. daar komt een deel van onze merries vandaan.
altijd met de trailer. het is vrij ver om er rijdend heen te gaan. heb het wel eens op een zaterdag gedaan (had nog nooit met cros op de weggereden. ging die dag alleen op pad en het ging heel goed. al werd ik wel heel erg doof, want meneer moest tegen ELK paard(JE) hinikken) les op maandagavond, om de week springen en dressuur.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:32

O Heerlijk een binnenbak om lekker in te lessen ik zal het straks met een buitenbak moeten doen......geeft niet hoor.....alleen als het regent Verdrietig .

Marjolein.....hoe doen jullie dat dan met dat oefenen voor dat team.....extra lessen ofzo?
Ga je dan met de tijd als Ailin is beleert met haar bij dat team of kan dat niet??

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:41

Kroon ken ik inderdaad wel.
Akerna de nieuwe stalruiter van kroon is Anita met dat paard Happy al is die dus dood:(

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 21:21

meestal bespreken we de show eerst tot iedereen weet wat hij moet doen. en dna oefenen we 's avonds of in t weekend een paar keer. Niet heel vaak hebben redelijk makkelijke shows. niet al t eingewikkeld maar omdat we veel mensen en tinkers tot onze beschikking hebben. wordt t toch wel leuk om naar te kijken.
ik hou t nog steeds op Jumbo hoor die je gereden hebt. Finette was een koffievos en niet super groot (naja in mijn ogen wel, maar voor een paard niet echt) Jumbo was wel erg groot en ook donkerbruin. en volgens mij is finette er wel langer dan 6 jaar

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 21:27

Ik weet het dus niet meer maar ik weet wel dat dat paard echt enorm hoog de benen optilde en dat ik met galop echt heel veel moeite had om in het zadel te blijven zitten....doodmoe werd ik ervan......das wat ik nog weet....en hij/zij was inderdaad donkerbruin en volgens mij witte benen en een bles.....maar dat weet ik niet meer zeker.....*slik* het is ook al weer heel wat jaartjes geleden........we worden ouder hihihi Lachen
Jacqueline


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, monsera, SentiBot, wendyh en 38 bezoekers